Tibet - comentarii, 100 de călătorie rutier

Spre surprinderea mea, la sosirea în tranzit Delhi Nepal a fost doar eu. La aeroportul din Kathmandu din nou, în urmă cu aproape cinci ani, am fost primul care a cădea în ghearele șoferilor de taxi și bisnitari de hotel. Un aeroport în străinătate scurtă plimbare - aceleași vaci de pe marginea drumului, același teren de golf. Taxi la dolar, cu o suprafață mică pentru a Thamel mi se potrivește. Nu știu bine sau rău, dar acum Nepal nu mai pare țară misterioasă și necunoscută. Sosirea mai mult ca o întoarcere frumos, spun, în țară, în cazul în care pentru o lungă perioadă de timp nu a fost.
Hostelul se întâmplă să fie singurul oaspete. O săptămână mai târziu, câteva așteptat, japonezii - ei încep sărbătorile corporative. Ceea ce a surprins imediat, pentru că este apă caldă 24 de ore pe zi. Sincer - nu ma asteptam! După câteva zile, la propunerea puțin surprins să iasă din cameră și schimba hainele - o camera costa $ 4, care este, Nu că scump. Aproape jumatate a fost cheltuit pe by-pass diferite agenții și pritsenku. Este necesar să se clarifice - în Tibet doar pentru viza chineză nu este permisă. Cu toate acestea au nevoie de permisiune specială pentru a vizita Tibet (permis de călătorie Tibet). Acesta este dat numai în prezența grupului. Grupul meu nu a fost, așa că am decis să contactați agenția. Adunați un grup - munca lor. Puteți, desigur, să se strecoare în Byways Tibet prin teritoriul Chinei, dar poate reveni la capătul drumului - doar pentru a pierde timp. În cele din urmă, după ce a dat un mic discount pe un birou unic. Este interesant faptul că pe internet prețurile în dolari agențiilor nepalezi 100-150 de mai sus, chiar și având în vedere că am venit la viza chineză. Abonează-te la, nu am boli cronice, informează, pe care să notifice în caz de vătămare sau de deces - da. necesare la urma urmei oamenilor în limba engleză, chiar a spune - și să plătească jumătate din suma. Toate - acum trebuie doar să aștepte, nu se grăbesc și nu fac nimic - frumusețea!

Următoarele șase zile au fost îngrozitoare - nu sa oprit turnarea în găleți! A trebuit să cumpăr un sacou impermeabil și pantaloni, să se deplaseze într-un fel pe stradă.
De îndată ce ploaia sa oprit, m-am dus la Templul Monkey - Kathmandu suburbie pe partea de sus arata destul de lamentabil: șes oameni rătăcitor până la brâu în apă, unele case sunt inundate. Și este doar un kilometru de hotel.
Pe străzi aici și acolo pune șobolani și șobolani pe jumătate mort - aparent victima dusuri. Nu este o priveliște plăcută. ziare limba engleză locale au raportat aproape trei sute de persoane dispărute, suflate despre case și spălate drumuri. Planurile mele sunt pentru a merge la perioada de așteptare în Pokhara și Chitwan a devenit mai evaziv. Mi-am amintit imediat că el a fost de acord cu cheltuieli neașteptate, în cazul în care drumul spre Tibet va fi blocat de alunecări de teren și moloz. Acum, aceasta ar putea deveni o realitate.

Încă departe de hotel, am găsit pe volumul de sunet restaurant local, în cazul în care fetele și băieții de dans muzică indiană și Nepal. M-am dus acolo timp de o oră sau două aproape în fiecare noapte. Literalmente în ajunul plecării în Tibet din nou, m-am dus acolo. De la una dintre mesele dintr-o dată el separă nepaleze și sa apropiat de mine. Știind că am fost un roman, el a arătat agitație extremă și a spus că fratele său mai mare va fi în curând la Moscova, pentru o expoziție a unor obiecte de artizanat din Nepal, în legătură cu ceea ce el vrea să-l întâlnesc. Desigur, am fost de acord. Acest frate mai mic chiar sa oferit să-mi cumpere, dacă numai eu nu am plecat. Zece minute mai târziu, a existat un frate mai mare, un pic pompos, de afaceri, cu o mustață și, în general, privit ca un hindus. Bună engleză, a spus el, a angajat deja unele rumynskogovoryaschih est-europeni să lucreze în România, și că această întreprindere va fi nevoie de circa 60 de mii de dolari. Am admirat perspicacitatea lui de afaceri, și m-am întrebat cât de multe au nevoie pentru a vinde obiecte de artizanat pentru a recupera o astfel de întreprindere.
Frate întrebat ce fac și, dacă am un venit regulat, și a propus un complet dezinteresat spune-mi cum să câștige în plus 3-4 mii de dolari pe lună, fără nici o investiție din partea mea. De exemplu, ar putea sa-mi oferi unele bijuterii (probabil, ca parte a artei populare!). I-am arătat degetele goale lui, mâinile și gâtul, spun ei, nu le place lanțuri, brățări, etc. Urmat de o explicație care nu-mi cere să le cumpere. Trebuie doar să aducă ceva la Moscova, iar apoi îl vom întâlni acolo ... am mulțumit fraților pentru îngrijirea și a refuzat. El a cerut scuze imediat și se așeză la compania sa. Cinci minute mai târziu, toți au venit împreună, fără a spune la revedere și fără măcar să se uite în direcția mea.

În cele din urmă, mă întorc pașaportul cu o viză chinez și o copie a rezoluției privind Tibetul. Deși înțeleg că eu sunt acolo, este posibil numai pe numărul pașaportului și data nașterii - restul este tot în limba chineză. Un alt lucru - am colectat un total de șase persoane (doi japonezi, un japonez, un engleză, germană și I), iar drumul a fost spălat. Nu știu ce cauza principală, dar există două crucișătoare Land în loc de autobuz, astfel încât - chiar și la 30 $ fiecare. Dar, în final totul exact ceea ce avem nevoie - o excursie de lux: șofer, plus o persoană în față și două în spate pentru că doar prostii SUV-urilor mari a lui!

Ceea ce vedem pe drum? Munți, relativ în întregime scăzută, deși creșterea medie totală de 4000 de metri, acestea sunt foarte mari. Pe pantele sunt adesea ruinele vizibile ale dzongs antice - cetăți tibetane. La orizont - vârfuri acoperite de zăpadă. Satele tibetane mici. Mergând nicăieri de-a lungul modul în care oamenii în haine ciudate, turme de iaci și turme de oi, din când în când, blocarea drumului. Destul de caravane pitorești ale nomazilor. Prima Yak, de obicei, cu steaguri, multe animale legat lucrurile. Legitimațiile marcate printr-un tumul cu panglici legate și steaguri multicolore. De-a lungul văile râurilor curg aproape peste tot, sau pur și simplu curge.
Urmatoarea noapte - in Shigatse, al doilea cel mai mare oraș din Tibet. Inaltime - aproximativ 3900 de metri. Iată-mă pentru primele două zile, văd mașini. În marea majoritate - un taxi. Comparativ cu intervalul precedent hanuri hoteluri locale - civilizația de neconceput. Porter scutură lung rucsacul de praf. Sentimentul unui dublu - un duș fierbinte lung este foarte frumos, dar pe ansamblu, prea pompos, chinezii. Într-un mic restaurant în partea tibetană a orașului pentru un motiv oarecare nu găsesc una dintre cele două sticle de bere și toate întregit de partea mai mică. Miracole! În Shigatse este Manastirea Tashilhunpo, scaunul tradițional al Panchen Lama. Mănăstirea a fost fondată în 1447 și face parte din ordinul Gelugpa, și anume același cu cel de la care a venit primul Dalai Lama. Manastirea abia a suferit în timpul Revoluției Culturale, iar acum este cea mai mare manastire din Tibet de funcționare! Eu nu te probleme o descriere a ierarhiei lamaiste. Permiteți-mi să spun doar că Panchen Lama - este, de fapt, a doua persoană după Dalai Lama. Actualul Panchen Lama a recunoscut reîncarnarea Lamas locale anterioare, nu a acceptat autoritățile chineze. În ultimii ani, acest băiat este conținută într-o locație care nu trebuie divulgate, fiind, de fapt, cel mai tanar prizonier din lume. Un nou „adevărat“ Panchen Lama, aproape o familie de comuniști aleși sub presiune de la chinezi.
Cu toate acestea, trebuie să spun că în toate mănăstirile mai mult sau mai puțin cunoscute ale fotografiei interior este de a lua în mod oficial bani. Deși atunci când consideră că vizita este un loc religios foarte important, taxa pentru fotografie - este corect. Altfel, aș fi plecat călugări nebuni de la fotografiere.
Tashilhunpo în cele din urmă am simțit că am fost în Tibet. În general, mi se pare, este pătrunderea treptată a frontierei în Tibet este mai bun decât un zbor rapid la Lhasa. Călătorind de la frontieră, descoperi Tibet în creștere, și ca urmare a obține un premiu - primul moment când ochii tăi, munti accidentat obosiți și văi părăsite, a deschis Palatul Potala. Și, în sfârșit, puteți lăsa un zbor de la Lhasa la Kathmandu. La bordul aeronavei oferă o vedere impresionantă a muntelui Everest. Ea se ridică deasupra norilor, chiar cu mai multe vârfuri, iar planul de zbor este atât de aproape încât se pare că se poate vedea chiar alpiniști pe pante!

Dar să revenim la drum. După Shigatse a trebuit să conducă la doar aproximativ o sută de kilometri de orașul Gyantse. Dar câțiva kilometri. Drumul trece în asemănarea movilei - râul pe de o parte, pe de altă parte - șes îmbibat cu apă. Dintr-o dată arată mai Dzong maiestuos pe vârful muntelui - vechiul Dzong Gyantse (secolul al 14-lea)! Cincisprezece minute mai târziu am fost în hotel. Renunțarea la lucrurile și du-te la partea de jos a Dzong, la rămășițele complexului monahal, dintre care cea mai importantă clădire supraviețuitor - cea mai mare stupa din Tibet (35 de metri). Foarte frumos.
După urca pe munte din Dzong. Orașul în sine și Gyantse Dzong sale în urmă cu o sută de ani au luat cu asalt britanic, care se temea, de altfel, că imperiul românesc este pe cale să se răspândească influența sa și în Tibet. Acum, că invazia britanic utilizate în propaganda lor, guvernul chinez ca un exemplu de expansiune colonială a imperialismului mondial. Orașul este situat la o altitudine de aproape 4.000 de metri, iar ascensiunea la Dzong este dat un timp foarte greu! De fapt, am nici un lift la etajul de deasupra Tibet determina o creștere a frecvenței cardiace. În Lhasa, am uneori trezesc noaptea pentru a face câteva respirații mari. Seara, însoțitorul meu a fost mușcat de un câine sălbatic japonez. El a fost dat două tipuri de tablete și li sa spus să nu vă faceți griji. Cel mai interesant lucru pe care a făcut-o. Nu l-am supărat cu povești despre celebrele câini turbați tibetane.

Rămâne ultimele 150 km, după-amiază ar trebui să fie în Lhasa! Două ore de mers de-a lungul lacului Yamdrok-ORT - una din cele patru lacuri sfinte din Tibet. Nu este un suflet în jurul valorii. Pe un cot al lacului poate fi văzut cu mult înainte de un nor de praf - atunci, înainte de a ne este încă o mașină. Dacă te uiți la o hartă, lacul este exprimat în mod clar de către conturul unui scorpion.
Pe drum trece un mic ghețar și de a depăși în cele din urmă ultima trecere, aproximativ 4800 de metri. Apoi coborî lung mai mult de un kilometru în jos. Acolo vom traversa Brahmaputra și deja pe asfalt mergem la Lhasa.
Lhasa pentru prima dată a devenit cunoscut încă din secolul al 7-lea. Songtsen Gampo, atunci conducătorul Tibetului, a avut două neveste buddistok - din Nepal și China. El a construit palatul său din Lhasa (locul din care aproape o mie de ani mai târziu, Dalai Lama al 5-lea din secolul al 17-lea Palatul Potala). În același timp, budismul a venit în Tibet. Prima imagine a lui Buddha a adus în Tibet soția chineză a Songtsen Gampo, a fost plasat în complexul templul Jokhang din Lhasa, acum cel mai sacru loc pentru tibetani.
In jurul Jokhang se deplasează în mod constant pelerini din toate colturile Tibetului. Cel mai fanatic crawl tot drumul în jurul valorii de un kilometru lungime. Ei au pus pe corp ceva ca un șorț gros, și pe mâinile sale - căptușeală din lemn. Acești oameni se aruncă la pământ, se târască câțiva metri, se ridice în picioare și grăbi înapoi în jos. Abordarea lor metodică spune o bătaie de sunet pe pad asfalt.
Când m-am dus la călugări și meseni oferite taxa de intrare Jokhang, unul dintre ei a spus da, dacă nu sunt din România. Apoi, el a spus că a recunoscut imediat mi-a „lor“, și că bunicul său de la Moscova!
Locul cel mai interesant în Templul Jokhang - era acoperișul lui. Acesta oferă o vedere la Piața Barkhor în fața templului, cu toate pelerini, comercianți, etc. și Palatul Potala din depărtare.

În timp ce în Tibet, în special în așezările, au sentimentul că nu sunteți numai în Tibet, dar, de asemenea, în China. Prezența sa este resimțită aproape peste tot. Și astfel de dualitate este inerentă, se pare, și propriile mele impresii din Tibet. Asta este, mi se pare că Tibet, care ar putea trage imaginația ta, are într-o mare măsură, în trecut, și suntem, dacă pot spune așa, prea târziu. Pe de altă parte, generația noastră, din fericire, încă mai are capacitatea de a fi doar în Tibet, chiar dacă este un district autonom. Există încă o mănăstire de lucru, Jokhang vin zilnic pelerinilor din Lhasa și Palatul Potala se ridica în munți îndeplinesc caravanele de nomazi, trăiesc limba tibetană.
Pe scurt exprima dorinta ta, atunci nu aș recomanda să meargă în Tibet doar „ceva de făcut“. Cred că Tibetul va aprecia numai cei care aspiră cu adevărat.

Nu-mi vine să cred.
De ce a fost ceva foarte trist. Mulțumesc pentru poveste.

Pur și simplu super-.
Foarte completă și detaliată fără opisaniy.V intruziv această poveste pe care am citit exact ce și-a dorit întotdeauna să știe, dar, pentru a cere, din păcate, nu a existat nici unul, Molo chiar și cei care merg ezdiet.