Tersk coasta din Peninsula Kola

Ziua 11. 22/06/15 "Terek coasta"

Murmansk - Kandalaksha - Kolvica - Umba - Capul navei - Kuzomen - Varzuga - Umba

Kilometraj 672 km pe zi.

În cele din urmă, dând cheile și primi înapoi gaj, am plecat din oraș. Acum, modul nostru se află deja în direcția opusă - sud. Mutarea pe aceeași pistă „Kola“, conduce prin locuri familiare, in apropiere de Monchegorsk și Hibin. La intersecția de la Kandalaksha vom conduce pe autostradă și du-te la stânga, la est. Ziua noastră actuală este dedicată Cunoștință cu Terek coasta din Peninsula Kola. Ne-am dus înapoi la Marea Albă, dar acum în partea de nord.

Trecerea unui oraș cufundată Kandalaksha, a sărit în motel în apropiere de munte Cruce. După cum Informații - știu prețul, disponibilitatea și oportunități de a urca pe munte. Motel orientat către schiori. În vara nu există nici una, dar prețurile musca. De pe munte, probabil, o bună vedere, dar trebuie să Stomp picior și aproape. Există, de asemenea, o punte de observație, situat un pic mai departe pridvor pe drum, există chiar și este echipat special, dar noi am trecut prin ea, și când a dat seama că nu mai vrea să se întoarcă.

Potrivit planului primul nostru punct de pe drum pe malul Terek a fost în pragul Black River Kolvica. Drumul a fugit de-a lungul râului. Pentru satul cu același nume ar fi trebuit să părăsească masina pe drum și du-te în jos pe jos, și am făcut-o. Desigur, știind mai bine decât acele locuri pe care le pot conduce, probabil, mai aproape, dar la o scurtă plimbare prin pădurea de pini a fost doar o bucurie. În plus, am admirat nu numai de pragul, dar, de asemenea, râul din aval.

Prag de pe râul Negru Kolvica

Pragul în sine nu a făcut o mare parte din o impresie. Doar peste pietre barbotaj și spumare de curgere a apei. Poate chiar și în partea de jos există o bordură într-un cuplu de metri. Locul este frumos. Luni, oamenii de acolo, iar la standul de informații are informații despre istoria acestui prag. In secolul 20 de către Kolvica plutea o mulțime de lemn procurat o divizie a lagărul Solovki.

Înapoi pe drum, am continuat pe drumul nostru. Cât timp se va vedea în scurt timp, am ajuns la satul Umba unde ultima benzinărie pe drumul nostru. A trebuit să umple un rezervor plin, la un preț care este listat. Nu a fost fără incidente. El a scos pistolul, a pus în gura rezervorului, coloana și mi-a inundat câștigat 20 de litri. Ce noul serviciu? Completat fără a plăti? Am fost să plătească, eu spun: „Mai am 20 de litri este necesar.“ Se uită la mine cu uimire. Atunci să se ocupe, citirea consumului. În acest timp, întregul convoi de mașini aliniat la realimentare. Mai târziu, turnat încă 20 de litri de încă, am plătit 40, dar cecul a fost de numai 20.

Umba, ne-am oprit la un magazin de suveniruri să se uite la curiozitățile locale. Pe malul Terek depozit ametiste, care merge direct la suprafața navei în apropierea Cape. Prin urmare, suveniruri reprezentat în principal, pepite ametist. Impresionat cu o piatră, atent tăiată transversal. În interiorul era gol, toate zidurile sunt acoperite cu cristale mari. Și în banda de reflux găsi, uneori, „White Flyer Sea“. De asemenea, formarea cristalelor de interesant atunci când piatra, care seamănă cu un cartof, stick în direcții diferite raze. Există, de asemenea, cristale în formă de cruce dreapta, atașat la suprafața unei pietre. Prima dată când vezi, nu pot să cred că această creație naturală, și nu lucrarea omului.

p.Umba Belomorskiye Flyers

De la drum cu malul marii se abate treptat la sud, într-un singur loc deja pentru Umboi Insula traversează Cercul Arctic. În jurul acestui semn vom, de asemenea, nu ezita să se oprească pentru a capta în unele tricouri (ziua a fost cald), pe fundalul imaginii unui urs polar și aurora. Pentru turiști în multe părți ale coastei Terek sunt semne speciale cu descrierea locului unde vă aflați - interesante și informative.

Cercul Polar de Nord

Mai devreme în descrierile călătorilor care au fost în aceste locuri înaintea noastră, mi-am imaginat Terek un pic diferit coasta. Din anumite motive, am desenat o imagine a plajei Riga - plajă cu nisip, pini înalți, subțiri, drumul de-a lungul coastei. De fapt, sa dovedit un pic diferit. Pe navigatorul am văzut că undeva pe dreptul nostru prin 300-500 de metri este mare. Dar el nu a fost foarte vizibil în spatele copacilor și arbuștilor, prin care a fugit de drum. De câteva ori am încercat să se întoarcă, să meargă pe uscat, dar odihnit pe Zonele umede sau tufiș de netrecut. Și când am făcut în cele din urmă, plaja nu a fost deloc. Plat, toate acoperite cu arbuști fructiferi și pini piperniciți. Mai mult decât atât, în Ebb Bared fundul stâncos, care era murdar din cauza algelor împrăștiate.

plaja albă

Cu toate acestea, am decis să facem un popas și cină. Primele zece minute sunt cheltuite pentru instalarea mesei și supraveghea zona înconjurătoare au fost cel mai calm. Pentru că atunci din toate în jurul valorii de s-au adunat sute de tantari, care au dorit, de asemenea, să mănânce. Și cina noastră a avut loc pe picioare atunci când sunt în mod constant se deplasează din loc în loc cu o mână încercând să împingă produsele alimentare în gură, în timp ce alte unități departe țânțarii. Doar găsi mă din nou în interiorul mașinii sub o gură de lumina de aer conditionat de vânt ar putea să respire. Înfricoșător să se gândească, să-și petreacă noaptea în astfel de condiții în cort. Dar ne-am dus la necunoscut. Calea pune înainte o lungă, și în cazul în care astăzi ne petrecem noaptea - nu știu.

Asfalt a dat în curând cale de greder roșu. Red aceasta din cauza prafului de culoare, trenul lung, care rulează în spatele mașinii. În legătură cu salbaticia acestor locuri, și de depărtarea de civilizație, ne-am bucurat la orice atracții. De exemplu, avem coordonatele capelei Nameless Enoh - ei nu suna. Mai ales capela se afla pe mal. Remake, desigur, dar originalul. Într-un district. Copiii au adormit. Suntem pur și simplu a plecat și sa uitat. Undeva adânc în pădure, există o sursă sacră a numelui călugărului. Dar se spune despre el, vă puteți întâlni ursul, care trăiește aici. Noi nu am vrut, asa ca am mers mai departe.

Capela călugăr fără nume

În câteva zeci de kilometri de pescuit de decontare a ajuns la Kashkarantsy. Gray casa dărăpănată din lemn surprins de prezența grădinilor de legume mici. Un proaspat albită vopsea o mică biserică cu o cupolă în centrul satului. La marginea localității se afla un turn far roșu și alb. De asemenea, ne-am apropiat, fotografiat și a continuat.

Periodic, puteți muta grederului și trece la plajă. Dar există o modalitate de laminate din care nu atât de repede nu vor fi dispersate. Încet nava a ajuns la Cape. Capul așa-numita, pur și simplu, din cauza rocii mare situată în mare, la câțiva metri de țărm. Stone este mai mult ca capul cuiva, dar nu a fost livrat.

Faptul că există un depozit de ametist, puteți ghici de numărul mare de pietre împrăștiate în jurul valorii de țărm, și stânca șubred, din care toată lumea aceste cipuri pietre. Roca are o culoare maro închis, dar aproape fiecare piesa are dungi mov. Raskolesh o piatră, și există o risipire de cristale mici-mici. Ceva sensibil dintre ei. ametist mari vin peste foarte rar. Iar atunci când ia în considerare numărul de „diggers“, care vizitează acest loc, șansa de a găsi un cristal decent la toate neglijabile. Înainte de sosirea noastră aici o mașină a plecat, iar când ne părăsesc, apoi să se întâlnească o dată prins două mașini cu solicitanții de minerale.

Revenind la pista cu mare, a traversat un loc foarte uimitor - câmp de piatră. Cum sa format, nu este clar. O fâșie lată de pământ presărat cu bucăți de piatră. În timp ce atât de strâns încât nu creste nimic prin ele, fără copaci, fără iarbă. Și apoi, din nou, pădurea de pini, complet acoperit cu mușchi alb. Uita-te de departe - se pare că este adevărat troiene. noi nu am văzut deja ce numai minuni naturale de pe Peninsula Kola! Munții, mări, lacuri, dealuri, mlaștini, tundră și taiga. Și în fața noastră de așteptare pentru ceva mai neobișnuit. Desert!

În Varzuga gura râului există un mic sat Kuzomen. Anterior, a fost înconjurat de o pădure de pini, care este în siguranță, ei protejată de vânturile aspre. Dar oamenii au taie pădurea, iar noi nu a crescut. Solul este nisipos - vânt Sands preia din loc în loc, și nimic nu poate fi fixat pentru a le. Astfel sa format deșert mulți kilometri, care se numește nisipuri Kuzomenskie și este o dovadă elocventă a intervenției umane iraționale în biosistemul naturale.

Conducerea până la nisipurile, am observat că pe drum era o pistă de nisip. Mașina este vnatyag. Dacă ai contorul, acesta va fi foarte dificil să se disperseze - se va rostogoli în lateral și zaroeshsya în nisip. Ei bine, ceea ce este ieșirea din pădure a fost un penny o suprafață dură, în cazul în care vă puteți întoarce în jurul valorii și lăsa mașina. Când am ajuns la compania Audi si UAZ. inomarka la stânga, toate au fost transferate la jeep-ul românesc și au plecat în nisipurile spre Kuzomen (un alt 7 km). Avem un astfel de obiectiv nu a fost. Tocmai am mers la o plimbare pe jos în deșert, lăsând în urmă urme. Copiii, ei și copiii în pustie - au improvizat sovochki de tăiat de-a lungul unei sticle de plastic și a început să sape niște canale, în timp ce ne-am plimbat în jurul Daw cartier, întrebându-peisaj din jur.

În ciuda soarele strălucitor, deja amurg, iar oboseala a început să fie simțit. Riding Primerii mai obositoare decât pe drum asfaltat. În acest sens, a rămas ultimul punct - satul în sine Varzuga, care reprezintă 500 de ani de pe râul omonim, la zece kilometri de la confluența cu marea. Râul este foarte bogat în pește și atrage mulți pescari, pe care site-urile de tabără locale vizate.

Am făcut în condiții de siguranță la cele mai Varzuga. Am plimbat în jos pe strada principală trecut vechiul turn clopotniță din lemn și nou, biserica recent restaurată. Strada nu a fost un suflet! Dar multe case sunt jeep-uri serioase cu Moscova și Petersburg cazare. Cimitirului se uită surprinzător de duzină de cupole proaspăt. Acoperite cu sindrila Aspen, este aproape aceeași dimensiune, ele destinate în mod clar pentru un alt templu, astfel încât cupolele bisericii locale a fost pe deplin personal.

Satul Varzuga. Vederea de pe puntea de observație

Apoi am mers la toate panta mare pe care a construit chiar o scara de lemn, și echipat cu o platformă de vizionare în partea de sus. Acesta oferă o vedere magnifică asupra satului și panglica albastră a râului și dincolo de râu în pădure sălbatică. Pe aceasta familiarizăm cu Terek banca ar putea fi considerate valabile. Am putea obține doar de aici.

Decis - cât de mult va puterea de a merge în direcția de Umba. O parte din drumul până a fost, probabil, cel mai plictisitor dintre toate călătoriei noastre. O distanță de aproximativ 200 km, dar cele mai multe grederului prăfuit. În plus, ne-am întors la nord-vest, și este înclinată spre orizont soare ochi fără milă orbiți.

Hotel în Umba

Chiar și în timpul pregătirii pentru călătorie, am scris pentru mine coordonatele hoteluri în Umba. Atunci când în al doisprezecelea ceas al nopții, ne-am oprit în Umba, costul unei camere de hotel nu mai joacă rolul - în cazul în care numai pentru a ajunge la culcare. Hotelul este situat la etajele 2 și 3 ale clădirii administrative de lângă garajele. Când trezit de garda, apoi spre marea ușurare noastre, am găsit o cameră triplă gratuit, la un preț accesibil. Parcat, am luat masina si singurul lucru pe care trebuie să dormi.

Alte articole din seria „În Nord românesc“

Introducere. Statistici pe traseu. informații generale