afacerea în Thailanda, fotografii

În general, am trăit bine. Primii doi ani. Rata de schimb-rubla era bata unu la unu. Nu am avut de a lucra, am avut o sursă de venit pe capital. Îmi petrec ușor de 100-200 de mii de ruble pe lună, a fost viața norma confortabilă. Apoi am poistratil dvs. de capital prost din cauza unui cuplu de greșeli strategice, iar restul au decis să investească în imobiliare în România, am fost convins că a fost o idee bună, venitul este mai mic, dar mai stabil.

În timp ce peste tot în Thailanda, blog-uri de pe YouTube și pe forumuri PR activ ca un loc pentru a „trăi ca un rege timp de 20 de mii de ruble pe lună.“ Acesta este un nonsens absolut, nu-l cred. Sunt un pic atingere pe standardul de viață mai târziu în acest articol.

Tema acestui amânată anul trecut, a început să caute alte surse de venit, pentru că nu era nimic să-și petreacă. În procesul am găsit un loc de muncă bun în IT, timp de 3 mii de dolari pe lună, chiar a făcut udalenke, dar nu a durat mult - șeful nu-mi place lipsa de control, am început să se încarce de locuri de muncă pe tona de „teribil nevoie,“ raportul, în speranța că mă voi duce și apoi a tras. I - nu este un mare susținător al lucrării, la unchiul său și nu deosebit de supărat.

afacerea în Thailanda, fotografii

Cum am ajuns la ideea de a deschide o afacere în Thailanda

Ea nu a avut loc mai ales pentru mine. Am uitat să precizeze că soția mea de drept comun - în secret. Ideea de ea. Am de gând să fac proiecte on-line și de a găsi mai mult de lucru la distanță, primul abia a adus 20 de mii de ruble pe lună. Pentru primele două săptămâni, sa întâmplat ceva neașteptat - chiriaș mama mea grav bolnav, a mutat și a cerut pentru spate depozit. Depozit am petrecut pe bilet și cazare de închiriere în Pattaya (soția locuiește în casa lui, în nordul Thailandei, când plec). Am rugat prietenii să mă ajute să închirieze un apartament, dar nici bani nu este amenințată în viitorul apropiat - până când locatarii vor găsi prima lună va da un depozit, iar noul este mai bine să păstreze că istoria nu se repetă.

De la un angajator, am trecut prin 3 săptămâni, și această sursă de venit plecat, de asemenea. Dolarul a început deja să crească puternic și „defalcarea“ marca de 37. A fost necesar să se retragă bani de pe card - la această rată, eu, sincer, nu-mi pasă. Nu-mi cheltui toți banii, a fost de a acționa asupra nervilor. Amândoi nu au de lucru și a avut nici un venit, „se scurge“ chirie, nu-mi convine, am oferit pentru a începe soția mea găsi un loc de muncă, așa că m-am uitat încet pentru o poziție bună pentru a „udalenke“ cu un salariu reală.

Această idee nu ia plăcut. Trebuie să spun că salariul pentru funcția respectivă în Thailanda fără studii superioare este destul de scăzut (considerat scăzut sub rata de schimb vechi rublei), în comparație cu România, iar legislația muncii nu sunt puse în aplicare. Vrei sa - lucru de 10 ore, cu o zi liberă pe săptămână, nu doresc - pentru tine toate persoanele interesate din provincia lovite de sărăcie, Wali. Este relativ ușor de a găsi un loc de muncă pentru 8-14000 baht o lună, nu mai mare. Ea a oferit să închirieze spațiu în piață, în cazul în care ea a lucrat pentru un timp, și să vândă piureuri. O lună mai târziu, a început sezonul de vârf, și puteți conta pe o vânzare bună. Nu-mi păsa, atâta timp cât cazul mutat. Ne-am dus la piață și de leasing.

Condiții de afaceri din Thailanda

Conform rating-ul internațional Doing Business, pentru ușurința de a începe o afacere Thailanda este pe locul 26 în lume, și România - 62 m. Sa întâmplat pentru că guvernul nu plătește pensii, pe care o puteți supraviețui (pensie de 500 baht pe lună, normală numai în sectorul public militare și civile), și stimulează auto-ocuparea forței de muncă. Micul business în Thailanda aproape niciodată atinge. Oricine poate vinde nimic cu motocicleta, camion - fără documente necesare, dacă nu eliminați birou - nu IP, nimic. Chase numai pentru comerțul pe plajă. pentru angajarea pedepse mai aspre străini, fără un permis de muncă, mai mult pe aceasta mai târziu.

afacerea în Thailanda, fotografii

contractul de închiriere este direct asupra persoanelor fizice (cu cetățenie thailandeză, desigur, nu la mine). Corturi cu băuturi a fost prea mult, am fost permis să vândă produse alimentare. Soția a ales cârnați că prietena ei a fost de vânzare în Bangkok. Pentru a deschide pe piață în ceea ce privește Pattaya, avem nevoie de:

Cheltuielile totale pentru deschiderea de afaceri - 1.000 $. A fost nevoie de toate două sau trei zile, cel mai lung - cumpărare și modificarea biciclete. Apoi ne-am dus la Chonburi pentru cârnați. Nominal Chonburi - capitala provinciei, dar Pattaya este de fapt mai mare. cârnați vânzător - distribuitor, el transporta tone de cârnați de la Bangkok și oferă în întreaga provincie. Kilogram el a fost în valoare de 95 baht în Bangkok - 80 (da, nu cârnații bavarezi de elită, de ce un astfel de produs explica acum). S-ar părea că puteți câștiga pe o astfel de ridicol majorare? Cu toate acestea, el sa câștigat două blocuri într-o casă, 2 de preluare pentru muncă și pentru SUV-ul de familie. Thailandezii dețin într-adevăr cu privire la locul de muncă și de a lucra șapte zile pe săptămână, punând față în condițiile dure. Acest om a fost astfel (se deschide la ora 5 dimineața), precum și tipul de proprietate dobândite le-ma inspirat.

punctul de deschidere a pieței în Pattaya

afacerea în Thailanda, fotografii

Văzând că soția lui înțelege în jurul valorii de, i-am dat o mână liberă și numai a ajutat târât în ​​principal gravitația. În primele zile a stabilit prețul de 10 baht pe actiune si carnati vândute pentru 1500 baht. Cârnați sa încheiat rapid (una dintre părți - 20 kg). Nu am înțeles că am câștigat, și a convins-o să ridice prețul întâi la 15, apoi la 20 de baht. Mai târziu, am cântărit-o singură bucată și a dat seama că, la 10 avem o pierdere. Cârnați cumpără mai puțin, dar veniturile au crescut. Nu înțeleg cum oamenii mănâncă cârnați gol și a decis să adauge un coc, pentru a primi hot-dog și burgeri bavareze, la fel ca în „Stardogs“. Modelul Moscova în Thailanda nu a trecut, a reușit să vândă doar 3-4 bucăți de 3 zile, pâine a fost aruncat.

Permiterea mai mult spațiu pentru a răspândi marfa mai mult. Prin ea însăși, necesitatea de a găti supa pentru a menține nivelul veniturilor ne-a amintit că soția lui era ceva ce gătesc, și am adăugat o serie de fripturi Lunchbox cu carne de pui, carne de porc, pește.

Așa cum am deschis cafeneaua noastră

Gama de cafeneaua din Pattaya

Am decis să merg pentru rupt. Am închis punctul cu gândacii, a luat al treilea cort și am pus tablele (cumpărare b / y, de a scoate ultimul din banii lui), ceea ce face cafenea în aer liber. Gama a fost de aproximativ 25 de feluri de mâncare. În plus față de aceste puncte am fost pe piață 2, două - mult mai multe vânzări serioase.

Venitul a fost excelent - 4-6000 baht pe zi. Comenzi de - de la 40 la 60. Aproximativ 30% din comenzile - cu restul așezat. În general, succesul de afaceri, în fiecare zi am luat acasă 1-2,5 mii „curat“ și chiar a luat primele 3 luni off. Dar în fiecare zi, rata de schimb dolar-rubla a crescut. Oamenii păstrat în mod automat spunând, „Oh, cât de ieftin de 60 de ruble pentru tom yum!“. Și, de fapt, 60 baht este deja egal cu 120 de ruble. În general, acești turiști au fost în vacanță, ea Nevermind. Cum rămâne cu următorul text?

Ca o reducere a fluxului de turiști din România a afectat Thailanda

afacerea în Thailanda, fotografii

Tom yum cu jeleu de nucă de cocos de pui

Varietatea de produse alimentare a fost păstrat la volumul achizițiilor. Mai mult - mai puțin, cred, este clar. Pentru tot timpul am vândut aproximativ 2 milioane de portii de supa, si am avut doar 4 clienti care nu le place tom yum soția mea. Două dintre ele folosite pentru un gust diferit, care este încercat undeva două dintre ele nu ca necurățate creveți. Ei bine, îmi pare rău, eu doar nu lăsa să perie creveți pentru accidente 60 baht - ea și fără ca tăieturi constante și arsuri, încă nu au suficiente mâini înjunghiere. Marea majoritate a clienților a spus, „Vă mulțumesc, foarte gustoase“, zeci rugat rețeta și sa spus că acest lucru este cel mai bun Yum tom de toate, au încercat, inclusiv un restaurant pentru 300 de baht. Unii oameni au fost consumul de întreaga noastră de vacanță în fiecare zi. Dar chiar și din supa a trebuit să abandoneze - ingredientele care nu pot fi stocate, este necesar să se vândă cel puțin 5-7 portii pe zi, iar acum este imposibil.

Acum am rămas cu un singur cort - spaghete bolognese, friptură cartofi, fripturi și nuci de cocos - tot acest interval, care este încă vândut. A doua zi rămâne „curat“ 300-700 baht, care lucrează șapte zile pe săptămână. Mai precis, piața în sine a fost de funcționare pentru o singură soție. Am trecut de apartament, dar este de 300 $ sau 10.000 baht pe lună, prețurile au scăzut dramatic. Încercăm să salvați pentru un punct de trecere de închiriere sau bilete la Moscova, în timp ce este necesar să se lucreze.

O zi din viața în fotografii Thailanda

Piața începe la ora 4 pm. Anterior, oamenii în oră a venit, au rătăcit în căutarea hranei. Acum, uneori până la 6 nu vindem nimic.

Ziua mea începe cu o excursie la piața locală de nucă de cocos. Cea mai ieftina piata din Pattaya este situat în apropiere de teatru „Colosseum“. Acolo, am cumparat o multime de ingrediente diferite, acum - doar nuci de cocos.

afacerea în Thailanda, fotografii

Ei au adus în fiecare zi la ferma langa Bangkok. În cazul în care afacerea noastră stabilă.

Cea de a doua destinatie - hipermarket Macro.

Procurarea normal pește, spaghete bolognese pentru umplutura, piept de pui, cartofi.

afacerea în Thailanda, fotografii

Dar poți cumpăra un rechin.

La friptura de porc nu câștiga, carne scumpă. Pui - 70 baht, și carne de porc - Carne de vită 120 mai scumpe. Numărăm fiecare bănuț care a fost profitul.

Umplutura a făcut drept proaspăt în departamentul de carne de mai multe ori pe zi.

afacerea în Thailanda, fotografii
Am transporta nuci de cocos și cartofi

Câteva cuvinte despre motocicleta: Spark - acest clunker cel mai dezgustător pe care am mers vreodată, inclusiv „Shaheed-taxi“ - „ucis“ șase de Lada. Manageability teribil despre kick obobesh toate picioarele, până când începe. Nu există pretenții numai la Yamaha cu motor. Anterior, am avut o bicicletă nouă marcă de la cabina, dar a fost forțat să vândă la un moment dat.

Dar mai ieftin vehicul utilitar nu există. Consumul de benzină - 100 BAT 150 km. Întreținerea 3000 km au cheltuit 900 baht. Thais aceste cărucioare sunt omniprezente și permit transportul încărcăturilor suficient de mari și în vrac, am văzut până la 9 persoane de pe această unitate.

A luat nuci de cocos în cort.

Este timpul să arunce gunoiul.

afacerea în Thailanda, fotografii
Este timpul pentru a scoate gunoiul

Toate canalele de scurgere de pe piață ar trebui să fuzioneze în șanț.

Șanțul este cu capul înainte pe plajă. Mare, în Pattaya este foarte murdar, nu sunt bine îngrijite plaje. Nu este o stațiune pe plajă.

Toate deșeurile curge direct în Golful Thailandei la plaja

Asta nu e ușor să faci afaceri în Thailanda!