Shamil Rakipov - Ce trist chiparos - pagina 1

roman
Două carte
Traducere din limba tătară Michael Skorohodova

- Toate aceste zile am gândit la Leila, - a spus Maguba Husainovna Syrtlanova, când am venit din nou să o viziteze. - A fost pentru mine mai mult decât un prieten: țărancă, fiică, soră.

Sănătate Maguby Husainovna îmbunătățit ușor. O vizită ei, am așteptat-o ​​să se întoarcă la amintirile sale, va continua povestea calea de luptă a Gărzile de sex feminin regiment de aviație 46-noapte bombardier. Leila a numit Olga Sanfirova comandant escadrilă.

- Leila toată lumea iubit în regiment, am fost gelos pe ea, chiar și prietenilor noștri comuni. - Mistress oftat. - atât de devreme în viața ei a fost tăiat scurt. Închid ochii și văd ei - tânără, subțire, cu un zâmbet dulce, timid, auzi vocea ei moale, blând. Dragoste și memorie - două din floare, iar rădăcina ei au o ...

După ce a vizitat din nou Syrtlanova, am găsit că a avut un mare grup de baieti timurovtsev.

„Începutul unui concediu - M-am gândit, - oaspeții adăugat.“

Unul dintre „nou veniți“ citit cu voce tare o poveste din „O mie și una de nopți.“ Gazda prietenos din cap la mine, am luat scaunul său obișnuit de fereastră și am ascultat poveștile Șeherezadei ale lămpii magică a Aladdin.

O noapte fabuloasă a fost de peste, povestitor subtil se opri la cea mai interesantă, și crud rege din nou amânat executarea unei fete tinere.

- Să ne insista pe acest lucru, - a spus Maguba Husainovna. - E timpul să schimb Scheherazade. Spre deosebire de ea, trebuie să se grăbească. Hai, băieți, în seara, în același timp, voi continua povestea prietenilor săi militare. Eu nu fac decât un singur lucru: există studenți noi, ei nu știu ce a fost înainte, ei nu pot înțelege. Povestea lui, am adus în primăvara anului 1944. Bine, a trebuit să ia o pauză. În acest timp, am făcut câteva declarații, le folosesc într-o poveste. Acum mă simt mai bine, nu știu pentru cât timp. Repetată, desigur, nu doresc să.

Nou-veniții vying intervenit:

- Știm cu toții că era, am spus băieților!

- Și ei înșiși au spus alții.

- Noastra a luat Kerci, în acest vă aflați ...

Maguba Husainovna a zâmbit, a ridicat mâna.

- Apoi, totul este în ordine. Shift stiva nu va fi. M-am gândit aceste zile, nu rata face ceva important, interesant. Cu siguranță am ratat. Pe multe odnopolchankah nici măcar nu a menționat. Fie ca ei să mă ierte. Mii de misiuni și nici unul nu este ca o alta ... Despre tot ce este imposibil de spus. Nimic nu se poate face. Voi finaliza fostele mele prietene de luptă, unele dintre ele au fost deja scrise, alții scrie amintiri. Forțele unite pentru a forma analele regimentul său natal.

Foarte puțin, am spus aparatele fete si vooruzhentsah. Ceea ce noi, piloții și navigatorii, nu-i așa? Acestea includ, de cele mai multe ori pe o întâmplare zone de parcare, incomod pentru „In-2“, aeronavele noastre camuflat, le-au reparat, să stea sub bombe plane. Aproape întotdeauna, au trebuit să lucreze în întuneric sau în lumina lunii. Trei faruri de aterizare va lumina intermitent pentru o perioadă scurtă de timp și du-te afară. Avioanele decola și ateriza fără o pauza - de seara până dimineața. Bombele de suspensie Fetele nu consuma mai mult de cinci minute. O bombă grea - cincizeci și o sută kg fiecare. Pe de o „In-2“ - două sute de kilograme. Pe întreaga bandă într-o noapte - zeci de tone. Și în primăvara anului 1944, până la sfârșitul războiului zburam cu o sarcină dublă bombă. Timpul va veni, vă voi spune mai multe despre el.

Maguby Husainovna voce a crescut puternic, cu fața sa luminat. Gray femeie bolnavă părea reîmprospătat și-și netezi părul, a continuat să spună:

- Avionul a aterizat. De-a lungul tinta concediat tunuri antiaeriene și mitraliere, care au nevoie de reparații. Pilotul și navigatorul folosind fetele ies din cabină, acestea sunt picioare slabe. Dispuse pe teren, sub aripa unui avion și du-te la culcare. Protejarea visul lor, tehnologie și partea windward vooruzhentsy atârna capac. lovind ușor cheile și alte instrumente. Chiar și lanterne nu poate fi transformat - peste avioanele inamice Airfield matura. Fata subțire degetele lui la atingere este înșurubat în detonatoare cu bombă. „Fetele, crește“: În cele din urmă toate găurile cu atenție patch-uri, avionul realimentat, bombe sunt suspendate Bombele au fost acoperite cu unsoare, vă puteți imagina cum fetele se uita după bătălia de noapte - negru din cap pana-n picioare.

Tehnicieni și vooruzhentsam să se odihnească avut puțin timp, dar înainte de a merge la culcare, ele sunt puse în ordine a aeronavei, frecat-le curate, se spală, apoi se spală singuri, se spală salopete, tunica. Tot timpul pentru a face. În seara - din nou curate, îngrijite, cu podvorotnichkami alb.

Unele fete vooruzhentsy aici, în regimentul de finisare au fost cursuri de navigatori concepute special pentru ei. O parte a navigatorilor cu experiență să se recalifice sau lotchits și imperceptibil au existat noi echipaje de luptă. Și chiar ce! De exemplu, Nina Ulyanenko - Olga Golubeva. Ele nu sunt separate până aproape de sfârșitul războiului, din cauza a sute lor de misiuni de luptă comune.

Nina udmurtka de naționalitate, ea era încă un copil, imitând Chkalov, scufundat sub pluta, fac exerciții de zi cu zi, ștergându apă rece și zăpadă. Apoi, el sa angajat în cercul planornom, a fost admis la clubul de zbor. La 16 ani prima dată a crescut de la instructor de Botkin nativ. În regimentul nostru am numit-o navigator. Ea a zburat cu Dusya Nosal, ea a învățat-o să controleze avionul, încredere chiar să aterizeze. După moartea lui Dusi Nina a decis să devină lotchitsey și stăpânit de noi competențe, cum se spune, la locul de muncă. Exemplul ei a fost urmat navigatoare Zhenya Zhigulenko Natasha Meklin Raya Aronova. Magnificent cvartet - toate au devenit eroi ai Uniunii Sovietice!

Spre deosebire de Nina viitorul navigator Olga Golubeva înainte de război, nu cred că despre aviație. Ereditar siberian, ea în 1940 a fost admis la Institutul de Cinematografie si se considera cel mai fericit om din lume. Și când a început războiul, mi-am amintit că tatăl ei și bunicul eliberat patria de bande Kolceak lui. „Locul meu în partea din față, - gândi ea -. Du-te voluntar, chiar și ca privat în infanterie.“ Înrolarea Shrugged ei, o referire la tatăl și bunicul său nu a ajutat, și este toamna anului 1941 a fost infirmierii medicale, ea a avut grijă de răniți în tren spital front-line. Am auzit despre formarea regimentelor de femei, a făcut la recepția Mariny Raskovoy.

- Ce ai, o fată frumoasă, cu o coasă, ocupație militară? - a întrebat, zâmbind, Marina Mihailovna.

Olya a fost frică, dacă să admită că nu există nici o specialitate militară acolo, este peste tot, poarta rândul său. Dar aici, în capul meu fulgeră: „Pe aeronave ar putea vedea luminile pe timp de noapte sunt aprinse .... lightbulb“

- Sunt familiarizat cu energie electrică, - încercând să pară încrezător, a declarat Golubev.