Munca pe mare

Lucrați în mare. Aleksey Gmyrev. Șeful postului de radio.

Vacanță. El a fost, la fel ca toate trece. Am cunoscut un nou 1979 pe mal. Vacanță a căzut în timpul iernii. Dar, după trei zboruri pe țărm părea bine.

Timp de trei luni, nu am fost în grabă, nu a funcționat. Uneori m-am întâlnit cu colegii de clasă, care erau pe mal. Restaurant. Cinema. Schi. Atât de mult timp liber ...

Dar vacanța mea este de peste. Mă duc la muncă. Deja de primăvară. Rezerva de bază.

Este folosit pentru a fi, vino la locul de muncă, du-te la departamentul de personal, noi ca profesioniști, a fost trimis la biroul de legătură. Apropo acolo, în departamentul, a fost posibil să se întâlnească pe cei cu care știu doar prin aer, și să se întâlnească, după cum se spune în direct. În acest sens, departamentul nu trebuie să tulpina la cină, de obicei, se dizolvă acasă, și am fost de gând, sau într-o cafenea, sau într-un film, sau de afaceri.

În dimineața întâlni din nou în divizare. Uneori, în dimineața cineva a fost trimis, la cerere, pentru a imprima, sau în orice departament. În rezerva am stat timp de două săptămâni, a primit 75% din salariul lor. Apoi, a existat o pauză sau în concediu fără plată timp de 3 zile, și din nou în rezervă, sau am fost trimiși la unele cursuri, de formare. In mare nu am fost rupt atunci când nava va fi atunci. Dispoziție pentru timpul trecut un examen medical, recertificare anual. Și am fost gata să navigheze.

Dar totul sa dovedit ca este neașteptată. (Când am luat de locuri de muncă, am fost acceptat la postul de șef al stației, pe terenul, cum ar fi CPT.) Aceasta a fost prima înregistrare în registrul de lucru meu.

Seara am fost acasă când o mașină a venit în spatele meu, gata de a rula, nava la plecare, am auzit de la Messenger. Du-te la șeful postului de radio BMRT. Era MB-0376 „Aleksey Gmyrev“, am avut câteva vechi Nicholas construcția de nave, Alex și Ivan Hmyrya Chigrin, numit astfel în onoarea revoluționarilor acum uitate sau puțin cunoscute, nativii din regiune Mykolaiv. Pentru totdeauna să-i că sa întâmplat ceva, apoi înșurubați pe rana, fața în mare, când totul în jur, cu excepția nimeni nu este acolo.

Dar șeful postului de radio! Desigur, am fost de acord, pentru că va fi ordinul Marinei, în departamentul de personal I vor fi înscriși în fruntea tipului de radio instanțele BMRT. 23. Am costat deja testați-vă. Este o responsabilitate diferită.

Am ajuns pe navă și mi se părea că șeful nu a vrut să meargă în zbor, în ajunul verii viitoare și de a face ceva cu pașaportul.

De altfel, în acei ani, în Marea Barents, echipajul navelor nu trebuie să aibă o viză și un pașaport, du-te la documente civile obișnuite.

Dar, la bord trebuie să aibă cartea de marinar, căpitane, starmeha, medicul navei, iar șeful postului de radio.

Malyshev mi-a dat repede hârtiile, a umblat prin superintendence. Ne-am uitat la echipamentul, sa dus în jos, în lag-ul meu, care, de asemenea a fost girocompas. Era o cameră destul de mare în partea de jos a vasului.

„Și aici ne Moonshine“ - a spus el, și a arătat două cutii mari de lapte, într-un set de Braga, iar celălalt distilat.

Apoi, pe ceea ce nu am acordat o atenție.

Ultima barca laminate din partea noastră, și m-am întâlnit cu ERN Sergei Krasilnikov Brilev și operator radio. Ei, de asemenea, au fost primul zbor de pe această navă.

Brilev Sergey elicopter a fost terminarea școlii în țările baltice, a lucrat în Murmashah, apoi sa dus la elektronavigatorom mare. Krasil'nikov terminat nostru Murmansk a marinei comerciale. Îmi amintesc de el în față, a urmat un curs sau doi mai tineri decât mine.

Instanța a folosit pentru a sta chiar în ajunul Anului Nou pe drumuri, și nimeni nu a fost lăsat să plece acasă. Lucru din trecut ...

În dimineața zilei de primul din luna mai, eu și copiii mei, au început să verifice disponibilitatea radio pentru a trece portul. De obicei, „portul“, începe să verifice de la pasarela de navigație și, de asemenea, am început cu ea. Sounder funcționează, dar radarele lor pe podul doi. Una normală, celălalt un pic zvâcni și antena sa este oprită. Prin dispecerul contactat inginerul de grup, i-am spus situația. Răspuns: Acum sărbătoarea și nimeni să găsească, să o faci singur, dar nava nu ar trebui să fie amânată.

radar "Don". atunci aceste radare au fost aproape toate navele de BMRT. Antene-le pe toate plasate în diferite moduri, dar putem spune „norocos“.

Broke este antena radar, care este situat la etajul cel mai de sus a catargului, în fotografie, puteți vedea cum arată. Și pentru a ajunge la site-ul a avut paranteze mari și scara. Acest lucru a avut de a face cu navigația noastră.

Am fost prima dată șeful stației și nu a putut permite, care să comenteze cu privire la serviciul meu, așa că a fost necesar pentru a corecta problema înainte de sosirea comisiei de port. Am avut o zi - 01 mai.

După consultarea cu navigatorul a decis că antena este rupt cutia de viteze, a fost necesar pentru a urca pe catarg, site-ul găzduit antena radar, determina natura prejudiciului și repararea.

Serghei și ne-am fixat pe ea însăși hamuri și urcat pe catarg.

01 mai, deși de primăvară deja, dar nava în drumuri și bătute de vânturi.

Chilly astfel încât chiar și cu o briza, deși mici. Cald încă puține speranțe că siguranța este arsă, care este în cutia de viteze, dar nu este nevoie pentru a deschide reductorul, deșurubați șuruburile amara.

Lucrările la înălțime am putut de 20 de minute, apoi doar a înghețat și a avut dificultăți în pogorau de pe catarg, cald. Și ce, vă puteți încălzi rapid? O sută cincizeci de grame de vodcă și vene a fugit cald.

După odihnă, din nou, a urcat pe catarg, a continuat să repare. Motivul pentru spargere, între antenă și angrenaj de rotație a motorului electric de cuplare a plecat. Motorul a lucrat, iar antena STG nu se rotește. Remediilor ne-a luat toată ziua, sărbătoare legală 01 mai. În acest timp, am baut vodca, probabil de sticla pentru căldură a urcat în sus și în jos catarg de zeci de ori. A doua zi a lunii mai de dimineață, verifica alarma a jucat și a mers la ieșirea din Golful Kola. a început de zbor.

zbor de vară la MB-0376 „Aleksey Gmyrev“ a fost programat pentru a lucra la Oblov creveți, nava spre nord zona Spitsbergen. La pescuit mic grup de traulere mijlocii și numai două BMRT, Alex și Ivan Hmyrya Chigrin. Vremea în acest moment a fost foarte bun, de mare - calm, ziua polară. Soarele a strălucit toată ziua. ./p>

După ce a lucrat undeva pentru o săptămână, intră în ritmul de zbor, mi-am amintit că mi-a arătat fostul șef al Radio Malyshev. I-am spus Serghei, navigator despre dispozitiv. Ar fi necesar să se verifice că există un decalaj în mina agregate. Totul a fost ușor de utilizat, iar navigatorul ajuns la afaceri. zahăr Tras, bucătari drojdie. și într-una dintre cutiile plasate Braga. În mediul marin, deși cu un pic rola, cutii de conserve, tot timpul balansoar și procesul de fermentare accelerează. Câteva zile mai târziu, ea a fost gata pentru distilare.

Ne-am decis să facă acest lucru: pe timp de noapte la ora două Serghei coboară în decalajul groapă produce un produs finit acolo BREW. Am acolo aproape de castel, iar dimineața la ora șase am eliberându-l de acolo.

Noi nu iau în considerare un punct foarte important, toate zonele importante ale navei echipate cu conductele de negociere, deși au avut mult timp, deoarece nimeni nu folosește, dar ele sunt acolo, ele există pe fiecare navă. Toate aceste conducte pentru a comunica voce în caz de urgență. Ei merg la pod. Pipe acest capac de capăt, în care un fluier. Lângă fiecare etichetă indicând conductă din care este derivat, dacă este camera motoarelor sau eche, etc. Dar, având în vedere faptul că aceste conducte de negociere pentru un timp nimeni mult timp folosit, tag-urile nu au fost citite și fluiere off. Deci, determina unde a fost posibil, conducta de evacuare numai când intră în contact cu acesta.

Suntem în fața operațiunii noastre este de așteptat să blocat aerisirea incaperii, care ar fi mirosul de apă de ploaie nu se răspândește prin navă. Negocierea tubului așa cum sa dovedit, nu a existat nici un capac și fluier.

În dimineața la ora șase am fost în sala de radio. Ușa se deschide, navigatorul iar al doilea arata nasul atât de clare inhalează aer. I: Ce faci? Tocmai a scuturat nasul și a dispărut, am dat seama că adulmecă ceva. realizând repede că undeva a existat o scurgere de mirosul de apă de ploaie, m-am dus până la pod. ca și în cazul unui rezumat. Navigator sniffing la întâlnirea conductelor, care au venit în mod clar de la miros fuzel. I: - Ce faci? Navigator: dar nu simți ce miroase? I-am nu simt nimic ... și ies de pe pod. Rapid a coborât cu puntea inferioară, am deschis ușa în jurnalul de arbore și a strigat înapoi - Serghei ieșire rapidă. Nu a fost Serge, el a fost complet beat, și a efectuat din cameră, astfel încât mirosul care bate în jos. Am înțeles totul, a suflat în perechi într-o zonă de non-ventilate, repede-a spus să-l arunce în aer în cabină și du-te la culcare. Negocierea tubul am găsit și conectat-l cu o cârpă.

Totul a lucrat, de-al doilea navigator, aparent, nu, împărtășește suspiciunile sale, și nu va trece neobservat. Deși el doar știa că nava a fost stabilită producția de apă de ploaie încă în zborurile din trecut. După cum sa dovedit, apa de ploaie au fost în sala mașinilor, în palubnikov, și fabrica de pește. Constat că Brew a fost la fiecare serviciu are propriile sale, dar a fost schimbat pentru probă și tratate reciproc și, astfel, nu bea pe vas nu a fost. Ne-am dus la locul de muncă și asta e tot bine conștienți.

De exemplu, vecinii mei sunt de-al doilea și al treilea navigator. Seara, în timpul liber, uneori, am fost de gând să joace în jocul de cărți, a trecut o sută de grame, și dispersate de a dormi, fiecare are propriul program, propria lor muncă.

La navele în timp ce pe jos pompolity, ele au fost numite „secundul“, nimic bun pentru a le aminti că nu pot, foarte rar veni peste un popor bun, sau doar normal. Suntem în acest zbor poate spune norocos. Era un moscovită, un profesor de istorie, nu a fost pe nava auzit și nu a văzut, nicăieri nu este o bufnita de noapte, și doar a băut în liniște. Cred că toată lumea este fericit despre asta. La sosirea în port, el doar a renuntat si a plecat acasa.

Creveți prins-o foarte mare capturi au fost stabile în răspândirea de dimineață tehnolog de-a lungul cabine de ambalaj de carton eboșe, și toate în cutiile lor de timp liber îndoite. Acest lucru ne-a produs un cutii de kilogram de creveți, apoi vândute acestea într-una sau două mele ruble. Această producție este o idee bună să ne dea o parte din câștigurile.

Noțiuni de bază pe malurile rapoartelor noastre, producția de astfel de crevete mare, au decis că trebuie să facă produse pentru export. manualul de instrucțiuni primite încetează să mai producă un kilogram cutii și du-te, pentru a produce creveti congelate în blocuri de 11 kg.

Pentru noi, a fost chiar mai ușor de făcut fără podvaht. Cutia 3 a semifabricatului a constat din 11 kg, cu 33 kg greutate. Astfel de produse sunt mai ușor de produs și de nave. Interesant se dovedește situația este, produsele sunt produse pentru export, dar o facem pentru a navei de transport pe străin nu a putut. Nava nu susține, așa cum am spus, pașaportul de marinar era doar patru.

Prin abordarea de transport Svalbard engleză, amarate pentru al vehiculelor noastre, „Sevrybholodflot“, și prin aceasta am fost acostată. Produsele din nostru deține, SRHF de transport săgeți, reîncărcată în cala unei nave străine. În timpul descărcării, am primit un ban, iar pe de transport, a primit controale VTB (Vneshtorgbank). Acest lucru, am pentru povești.

Pentru mine, marinarii noștri au făcut recoltarea de creveți, la bere. Sărate, uscate, creveți curățate și apoi sigilate în pungi de plastic și aduse la mal, producția în sine pentru a prospera.

În bucătărie, am lucrat la fata colegiu culinare, unul dintre orașele noastre din sud. Am internat.

Se pare că ar putea fi așa. Îi plăcea operatorul nostru tip radio. Ea a gătit, diferite feluri de mâncare lor experimentale de carne și creveți le-a adus la proba operatorul de radio, desigur, și trebuie să scadă la navigatorul yummy.

Ziua pescarilor. Această zi a fost cum să comande. calm complet, soare, căldură.

Căpitanul H, ne-a adunat toți comandanții în cabină, felicită, a stat câteva băuturi. În 10 de ore, adunarea generală navei în cabina de comandă. Căpitanul a făcut un raport privind călătoria, toate felicitat, a mulțumit lucrătorilor avansate, liber de ceasuri să se relaxeze, să se distreze starea de spirit, festive, la toate.

El ne-a invitat colegul său șef. Ne-am așezat și am băut și a vorbit, eu m-au invitat să continue, combustibil este.

Mutat în cabina mea, a continuat.

Munca pe mare

Apoi a luat la aer de pe puntea de pescuit marinari deja distrați, care a ridicat prima greutăți, cea mai mare, și apoi a decis pentru a trage coarda, ca de obicei dispută între palubnikami, și alte servicii. Uite, operatorul meu de radio participă, punte de lemn, și el era desculț. Cred că mâine va fi o așchie de la picioare pentru a trage afară, așa sa întâmplat.

Ziua Pescarului, sărbătorită pe glorie, distracție, și mai presus de toate, fără incidente.

Trecut de mulți, mulți ani, desigur, în fiecare zi a zborului nu poate aminti, și uitate multe nume, dar sentimentul de tineret, bun, zbor de succes la stânga. Și când cineva întâlnire pe plajă, chiar și în câțiva ani „, amintiți-vă ce a mers pe zbor creveți? Da ... "

Acesta a rămas în memorie. Nu banii, nu atât de mult pentru a partaja, și marea calmă, soarele, balenele, focile, în apă calmă, iar relația noastră unul cu altul.

A fost primul meu zbor ca șef al postului de radio.