Magic Siberian (Valery Baranov)

Valery Baranov
MAGIC SIBERIAN
manuscris al primului
Răul este lipsa de libertate. După ce ați făcut rău
-Ai act în legătură cu noi barbă albă
yongma care nu taie nici un me-
Chom.
(cuvintele unui om cu ochii Lynx)
Am două sute șaptezeci de ani. În curând voi merge la ultima sa călătorie prin taiga. Pe urmele mele du-te trap, ciori vor zbura. Departe de oameni și drumuri, pe malul unui lac adânc, voi aprinde un foc trecut. Voi arunca în lacul de arma, o oală și un cuțit. Voi da foc ceai sale, mei și biscuiți. Îmi scot hainele, și va arde în foc. Și, de îndată ce o voi face, eu stau jos pe pământ cu spatele la pădure, cu care se confruntă focul, și va aștepta focul să ardă afară și când să se oprească inima mea. Și când sufletul meu va zbura peste țara mea - rastaschat ciori și trap trupul și oasele mele pe care oamenii nu au știut locul unde mortul cu ochii Lynx.
Apoi ploile, spălat urmele de foc, să crească iarba noi și va aminti de mine.
Următoarea mea intermitent, palid, el trebuie să se dizolve și să fie pierdut complet, dar sunt oameni într-o zi teamă înțeles misterul existenței, va avea dreptul de a ridica morții din partea stângă a traseului. Și atunci se poate întâmpla ca ai nevoie de mine cuiva și am fost cu vechiul meu ambarcațiune. De aceea, înainte de moartea sa, vă spun tot ceea ce nu a fost de vânătoare și dorința de a merge pe calea mea și să continue viața mea.
Ascultă și învață-l! Pentru ce vă voi spune, că a fost plăcut Domnului Dumnezeu și face voința și gândurile noastre.
În cele îndepărtate din prezent, am fost doar douăzeci și doi ani, dar puterea de dexteritate și vânători mi-au spus fiecare alte povestiri.
Am știut limba de păsări și animale, a știut cum să folosească puterea magică de plante aromatice, cum să înșele și să intreaca omul fiara, cum să devină invizibil, și cum să fie în locuri în care nu este permis. Douăzeci și doi de ani, am cunoscut multe lucruri care nu ar fi putut cunoaște un vânător de simplu, pentru că am fost adus de guma de mestecat senior, fratele tatălui meu, Junior Gama a pus la moarte, împreună cu fiul său în, fratele meu mai mare, de lac mic Chertany în anul I sa născut.
* * *
Sa întâmplat că exact douăzeci și doi de ani de la naștere, am fost de vânătoare pe râul Chulym și a rătăcit lacul mic Chertany. Lacul este uimitor de frumos. Este înconjurat de pădure: pini puternici, plaja este căptușit cu nisip auriu si iarba verde, iar apa din lac este limpede ca aerul. Partea de jos a lacului de cărbune-negru, deoarece acesta este acoperit cu un strat gros de nămol negru. În vreme caldă, în acest noroi ca să se relaxeze și fogonmy yongmy. Aceste creaturi sunt foarte periculoase: ele sunt înzestrate cu puteri magice și irascibil, așa că întâlnirea cu ei nu promite nimic bun vânător.
Mergând la lac, nu știam ce este și există un mic lac Chertany, pentru că nu a fost niciodată în aceste locuri. Am verificat, se găsește în pește lac, iar lacul a fost o mulțime de pește. Dar, pentru că peștii au fost biban doar, carne slaba si de foame ca pisicile de pădure. Și m-am gândit că ei se devoră.
Am găsit-o ciudat, și am spus, „Nu incantat lac?“
Dar nisipul pune o mulțime de pește pe care l-am prins în fața mea, lacul mangaiat părerea mea în sine, și nu am vrut să plece.
M-am dus în pădure și a rupt cinci crengute de brad, înapoi la lac și a spus, „spirite forestiere: unul - ochi, celălalt - urechea, a treia - nară, a patra - de o parte, și a cincea va merge în jos în gură și să locuiască în abdomen, și va stoca străin o zi și o noapte, și gânduri negre pervers. "
Am pus cinci ramuri, la locul unde noaptea este voința mea, și a spus cuvântul magic: „piatra-mara-bu-bo-ka“, și se întoarse spre lac spate și ștampilat pe fiecare picior, iar apoi a aprins focul, muiat în apa lacului am pus oala pe foc, se taie burțile de pește, și a aruncat-o în oală, și chiar a aruncat într-o oală de mei și sare.
Când tocană este gătit, am văzut că a zburat doi corbi, bătrâni și tineri, și se așeză pe un copac, dar nu am depus o specie, aceste păsări Mă interesează.
Am scos oala de pe foc, a mâncat tocană și a simțit că am fost somn - toate pentru că nu am mâncat timp de două zile, iar acum ambalate ca tamburina, stomacul împietrit mintea mea și corpul meu și a cerut somn. M-am târât sub bolta (baldachin și am întins înainte, atunci când este gătită tocană), și ochii mei au început să
se lipesc între ele, dar am fost de conducere mine vis, pentru că a vrut să audă despre ce spun ei ciori care zburau.
Curând cioara crezut că am fost adormit, și a zburat din copac la sol. Ei au început să ciugulească capete de pește și măruntaie, pe care am aruncat pe mal, și blestemul acestor pești, deoarece acestea sunt subțiri și nu au curajul de grăsime și de mine, pentru că am venit și prinde acești pești.
Ei au mers de-a lungul țărmului, ciugulit măruntaie și utilizat în mod abuziv.
Aici tânăra cioara face raskapriznichalsya și a spus vechi: „Eu nu ma musca aceste măruntaie! Vreau să mănânc ochii omului care doarme sub coronament. "
Old Crow a ascultat și a cerut tineri cioara, „Și cum o faci?“
Cuplu cioara a răspuns: „Atunci când o persoană se trezește și devine vylazit de sub bolta, voi veni peste el, și ochii de la el.“
El a râs ciorile vechi, și spune: „Dacă napadosh pe persoană - el te va ucide! Este necesar să-l înșele. Facem acest lucru: atunci când o persoană se trezește, atunci înainte de a părăsi lac, se va găti și mânca restul de pește sale, pe care a ascuns în apă, în apropierea țărmului. Deci Tu ascunzi în apă chiar iarba, iar când omul tăiat burțile pește și le aruncă în oală, sunteți flapping puternic aripi pe apă, și strigă cu o voce umană: „aur Vogamov! Dă aur Vogamov! „Un om surprins și du-te vezi ce este, dar el nu vede, pentru că te ascunzi în iarbă și a vedea stiuca negru imens care priplyvot uita la cel care a vrut să ia Vogamov ei de aur, care ea păzește.
Între timp, voi rupe ierburi magice Yongma și arunca în oală. Un bărbat se uită la stiuca și să se întoarcă înapoi la foc. Când este gătită de pește, el va elimina oala de pe foc, mănâncă tocană, și în același loc va cădea și adormi. Atunci tu și vyklyuesh ochii lui! "
Și a spus tânăra cioara, „Voi face cum spui tu!“
Și am fost sub bolta nu a dormit, a auzit totul și de râs de ciori, care au vrut să mă înșele.
Dar Ravens au continuat conversația lor și am făcut următoarele.
. Și apoi a cerut corbilor tineri din vechime, „Tu știi despre ierburi magice Yongma? Atâta timp cât o persoană doarme, spune-mi, cum ai aflat despre ierburi magice Yongma“.
El a spus apoi cioara vechi, „Ei bine, ascultă.
Aici este povestea mea:
Sa întâmplat exact acum douăzeci și doi de ani. Am venit la acest lac bătrân și tânăr, și am venit - să văd ce vor face aici și este imposibil în cazul în care a trebuit să fure ceva și să mănânce.
Tocmai a început omul vechi și tânărul prinde un pește în lac ca urmele grele auzit, pocnituri în copaci de pădure, și a ieșit la yongm lac.
Bătrânul și băiatul sa speriat și sa ascuns în tufișuri. Yongm se uită în jur, a văzut nimeni, și a intrat în lac. Bătrânul și tânărul dorea să conducă, dar nu au avut timp. Din partea de jos a lacului a început să crească bule mari, lacul a început să fiarbă apa din cazan, iar apa din lac a început la negru (acest lucru este tot noroi a crescut din partea de jos), iar din lac a venit yongm. El a purtat pe spate un trunchi imens, înfășurat cu un lanț de fier. Pe coasta, set piept yongm, se uită în jur, dar bătrânul și tânărul culcat în tufișuri, cum ar fi morți, și a văzut pe nimeni.
Apoi lanț deșirat yongm a scos sale încuietori cheie Otpor și a deschis portbagajul. Pieptul a fost chiar piept yongm a scos-o și a pus-o pe nisip. Acest pieptul a fost cioplit plăci de plumb cu cuie de cupru. Yongm se uită în jur, dar de data aceasta nimeni nu a văzut.
Apoi a scos cheia lui ureche, Otpor încuietori și a deschis portbagajul. Se acoperă și se aplecă afară din portbagaj a venit o femeie frumoasă, cu un luminos, cum ar fi foc, păr, alb ca zăpada de piele.
Yongm stabilesc pe nisip, iar femeia a început să cânte și să danseze în fața lui. Apoi am observat (și am fost așezat pe partea de sus a mare de pini), care în timpul dansului a smuls în liniște niște iarbă (o iarba care a crescut de la marginea terenului de nisip pe care se afla yongm), a pus în liniște iarba în gură și în liniște mestecate ei în timpul dansului, iar pe buzele ei era o spumă de culoare maro.
Având dans terminat, o femeie a venit să se stabilească pe yongmu de nisip, se aplecă și-l sărută pe buze bale albastru - și yongm adormit. Dar, înainte de a închide ochii galbeni rău yongma, el a atras degetul negru alături de ea pe cercul de nisip și l-au pus în cercul femeilor. O femeie, de îndată ce a fost convins că yongm adormit, a sărit afară din cerc, a alergat la apă, se clătește gura și scuipă apă. Apoi m-am gândit că iarba care este în liniște penelor și mestecate în timp ce dansează femeie are puteri magice, deoarece adormit yongm.
Între timp, femeia a stat cu care se confruntă tufiș și a spus cu voce tare: „Du-te, și nu ascunde“
Bătrânul și tânărul a ascultat și a ieșit din tufiș.
Femeia se uită la bătrânul a zâmbit și a spus: „Tu stai în acest cerc, care a atras în yongm de nisip, tu stai si uita-te la ea în timp ce eu nu pot spune că suficient. Țineți cont de omul cel vechi! Dacă mă incalci, mă yongma va trezi și el te va ucide moartea rău. "
Bătrânul a ascultat și a făcut ca femeia a ordonat. Femeia se uită la el (și tânărul era frumos și puternic) și pe femeia obraji aprins două spoturi luminoase (doar
același loc atrage soarele în primele ore ale dimineții pe lac atunci când se află apa de lapte ceață albă).
. Și apoi femeia a spus: „Eu sunt soția lui yongma. El este foarte gelos și mă ascunde de toată lumea. Lo, optsprezece ani, în fiecare lună, el vine aici și mă primește din partea de jos a lacului. Deci Recent, la mine pe fundul lacului au început să vină de tineret și să perturbe visele mele. Scoate hainele lor! Vreau să văd dacă-l vrei. "
Băiatul a ascultat și a lăsat toate hainele mele.
Femeia se uită la el, și un incendiu a izbucnit în piept și mai puternic, iar petele de pe obrajii ei au fost doar o strălucire de foc. Și femeia a făcut același lucru pe care a făcut tânărul. Tânărul a văzut-o goală, iar frica în piept a dat drumul spre alte sentimente. „Și acum, - a spus femeia - Eu nu am de gând să yongma trezesc, dar dacă nu fac ce vreau. O să te strâng de gât cu mâinile mele! "
Și ea sa dus la tânărul.
Bătrânul stătea într-un cerc, înscris pe nisip, ascultând yongma respirația urât mirositoare și frică să se miște.

Vino și du-te departe! Și apoi apa și vântul va șterge din nisip auriu urmele. Vino și du-te departe! Și apoi singur și în somn adânc, veți auzi zgomotele pădurii, gemete de nisip scârțâind și de râs femeilor, stropi de apă, apoi din nou tăcere, respirație, saruturi, oftează și de râs, care margele pe toate părțile de apă.
Vino și du-te departe! Și apoi vytsvetut ochii. Deoarece lacul fermecat va aduce memoria - culoarea, și va fi în memoria ta ca o bordură verde și auriu irizate misterios, negru, încărcat cu cerul în ochi, cu.