Halkidiki - diona - Olympus - Meteori

În a doua zi a sărbătorii „legume“, în frumoasa seara grecească liniștită Sani Resort pe balconul etajul cinci, uita la setarea Muntele Olimp, soarele, un pahar de retsina (pentru mine) și un pahar de Metaxa (pentru el), ne-am decis să începem călătoria noastră prin nordul Greciei.

Este evident că a fost necesar să se înceapă cu o mașină de închiriere și ne-am dus la biroul Hertz, care se află în Sani Marina. Spre marea surpriză a următoarele două zile de mașină liber nu a fost deloc, și a existat o singură mașină pentru prețul de 170 de euro pe noapte în două zile. Prețul părea ciudat la noi, și ne-am sunat agentul nostru de turism VILAR cere ajutor. Ajutor a apărut în timp. După o jumătate de oră în jurul hotelului ne așteaptă polo albastru volkswagen meu preferat (www.car-motion.gr, 60 de euro pe zi). De fapt, având în vedere că avem de a urca pe serpentine de munte, ne-am dorit o mașină mai puternică, dar altele nu au fost. De aici concluzia - mașină de comandă în avans pe Internet sau printr-un agent de turism pentru a obține ceea ce vrei și la un preț rezonabil. Deși, așa cum sa dovedit mai târziu, plângându volkswagen nostru imposibil - pe pista a stors 120 kilometri pe oră, în timp ce urca de munte serpentine ca el ar putea, fredonând isteric cu motor.

Am cumpărat două cărți. O hartă detaliată a Chalkidiki, celălalt - cel puțin detaliată a tuturor Greciei. Pentru formare am decis să începem cu cel mai apropiat obiect - peștera Petralona. Am găsit acest loc rapid pe pista Halkidiki - Salonic, există semne. Ne-am oprit într-o parcare în fața barierei închise. Apoi, aparatul nu poate - sau 600 m pe jos sau cu autobuzul de transfer gratuit, care rulează la fiecare jumătate de oră. Acolo am venit pe jos, spate în spate pe autobuz. Excursie la pestera fiecare oră (notă - în limba engleză), așa că am avut timp să arate ca în primul muzeu. Pestera in sine - un spectacol unic, stalactite și stalagmite enorme - foarte frumos. Iar dacă ne gândim la faptul că 500 de mii. Cu ani în urmă, oamenii din vechime trăiau acolo, iar focul a ars ... Peștera este format din mai multe „camere“, unele pasaje sunt foarte înguste. Asa ca am recomanda o vizita la chei, nu de mult, nu să rămână acolo pentru totdeauna)))

Timpul era încă devreme, iar soțul ei a oferit pentru a ajunge la granița cu Muntele Athos, un oraș Ouranopoli. Nu știu ce a vrut să vadă acolo. Evident, la fel cât mai aproape de locurile sfinte ... am „experimentat“ navigatorul a început să deschidă calea pentru o hartă detaliată a Halkidiki. Este evident că există două mod relativ normale de N.Triglia la Muntele Athos - „pe partea de jos“ de-a lungul mării, și „peste partea de sus“ prin Galatista și Arnea. Pentru a-mi se părea cea mai directă cale de „mijloc“. Să se gândească la ceea ce piesa „subțire galben“ pe hartă - l serpentinele, nu am putut. Relativ repede am ajuns la orașul Poligiros, care este înconjurat de trei munți (748 m, 938 m și 586). Ce Poligiros - este grecesc „Triunghiul Bermudelor“, nu știam atunci. În acest oraș de munte drăguț provin din diferite părți ale 6 drumuri, și indicatoarele rutiere Există o sumă minimă. Oamenii de pe străzi în timpul zilei nu - nimeni să întreb. În final, am plecat și sa întors la el de două ori, toate acestea erau trasee montane înguste, pe care asfaltul este lipsă intermitent. Vizualizări de la ferestrele masinii - uimitor. Mi-a plăcut în special orașul din apropiere Taxiarhis, modul în care oamenii sunt mașini parcate - un mister ... În general, dacă doriți să obțineți rapid de la punctul A la punctul B, apoi urmați „roșu gros“ foaie de parcurs. Și dacă doriți să vedeți vederi frumoase la munte din Grecia, trece pe străzile înguste de lichidare ale orașelor mici, se pierd în „Triunghiul Bermudelor“ - acolo, în Poligiros.

Hai să vorbim despre faptul că „acest spirit rău nu ne va lăsa să Athos“ și „femeilor la Muntele Athos este într-adevăr nu“, a treia încercare am plecat Poligiros spre mare. Am decis pentru a obține cel puțin Sithonia. În siguranță la Vourvourou. Natura în Sithonia mult mai frumoasă decât Cassandra. O mulțime de verdeață, munții de-a lungul coastei. Frumos. Am găsit o tavernă în apropierea mării. Se numește Gorgon. Foarte Vă recomandăm. supă de pește minunat, creveți cu paste într-un sos de roșii. Toate gustoase, rapid, vederi uimitoare în jurul ... Pe drumul spre Sani mingii altă încercare de a „scurtătură“, asa ca am lovit Ag.Mamas oraș. A apărut pe o piață uriașă, în cazul în care au vândut totul și aproape liberă))) A fost o seară luni, mașinile au ajuns la parcarea din apropierea piață unul după altul. Am ales câteva lucruri pentru copii și a decis să cheme înapoi o altă zi. Precum si ... Joi ne-am oprit, piața a dispărut, nimeni și nimic. În Grecia, luni, că, dacă ziua de piață?

Cu toate acestea, la Muntele Athos, încă sosit, dar de altă zi. Amintindu regula „gros roșu“ drumuri, a ajuns repede Metangitsi. Următoarea aventură a început din nou. După Plana Aveți grijă să nu pierdeți un viraj la stânga la Gomati. Aproape am alunecat, timpul sa oprit. Și asta ar fi dus din nou în cercuri. Din Gomati pe Ierissos sunt două drumuri. Dacă te uiți la o hartă, una dintre ele de lichidare, iar cealaltă prin Develiki drepte. Firește, am ales directă, și au greșit. La capetele de asfalt Develiki și la 3 km de pietriș de-a lungul serpentine ... distracție. Dar am vizitat Develiki, loc frumos pe plajă. Plăcut greacă (sau greacă), cu bine limba engleză ne-a explicat în detaliu calea de urmat. Se pare că „spiritele rele“ obosit de noi își bat joc, a ajuns în condiții de siguranță foarte granița Sfântul Munte Athos. Stop. Gard. sârmă ghimpată. Cu toate acestea, mă ocup în spatele sârmă ghimpată întins și a luat o piatră în memorie. Belenky, în formă de inimă. Ai văzut pietre în formă de inimă? N-am mai văzut ... A revenit la Ouranopoli. Aproape de malul mării, în cazul în care feriboturile turistice acostate sunt multe taverne cu cuvintele „vorbind în limba rusă,“ etc. Aici nu este necesar să se meargă acolo. Muck. malosedobnaya alimentară, conceput pentru o mulțime de turiști știau nimic despre bucătăria grecească. Da, aici e alta. Drumul de la Metangitsi la Ag.Nikolaos trece plaja foarte frumos sălbatice. Oamenii de acolo cu măști scufundările, peștele arată. Dar fii atent, nu merg pe lovind partea de jos (sau teniși) - aricii.

O excursie la Meteora, urmând sfaturile de pe greek.ru, am decis să facem două zile. Pe drum oprească în Dion și Olympus. Formare a început cu apeluri la hoteluri din Kalambaka. Am printat de pe întregul Internet lista de hoteluri. Am decis să rezerve un ieftin - „Ce contează unde să dormi o noapte“ După cum sa dovedit, această idee nu a fost chiar în fașă.

Înainte de Dion a ajuns repede. După Salonic - Autobahn (plătit 2 euro). Acum părea departe Olympus. Tot cerul este senin, doar în partea de sus a închis Olympus nori dens de culoare albă. Indiferent dacă anomalie naturală, sau dacă există într-adevăr Zeus Hid ... Urmați semnele la muzeu au fost Dion, care afișează descoperiri din săpături locale. Sami săpături la 300 de metri. Mi-a plăcut într-adevăr pardoseli gresie în băi (dreapta și stânga peste calea). Și, mai ales impresionat de parcul de-a lungul râului. Cu toate acestea, în conformitate cu standardele românești, râul este dificil de a apela, pentru că un flux mic. Dar ce este în jurul valorii de vegetație, copaci pur și simplu gigantica. Arbuștii sunt perete, creând umbră și răcoare. Este de înțeles de ce guvernatorul Macedoniei, Dion a ales să sărbătorească victoriile lor, loc minunat - înainte de Olympus, parc umbrit din spate ...

Următorul punct al excursiei noastre - Muntele Olimp. Nu, urca pe jos, la 2917 m nu am fost de gând. turism extrem - nu punctul nostru forte. Dar, în mașină pentru a obține până la 1100 m - este posibil. După aventura noastră în Poligiros ascensiune la Olympus a fost simplu și direct. Pentru a căuta în abis, desigur, înfricoșător, dar drumul este bun, nu prea îngust. Cel puțin - este clar în cazul în care aveți de gând. Asta e doar sa întâlnit pe drum o turmă de capre de munte și caprine (o sută de unități), este înconjurat de studii și câini importante (unul în față, unul în spatele celuilalt pe fiecare parte). Ne-am oprit, întrebându-se dacă nu bodnet capra cu coarnele mașina noastră în abis? Cost))) la o altitudine de 1100 m începe „scara“ pentru piciorul în continuare de ridicare. Am încercat să merg la 50 de metri în sus - tare. „Pași“ este prea larg (lung). Sincer, nu este nimic deosebit de interesant pentru a adăuga noi nu am găsit (la această altitudine). Soțul a înaintat o propunere guvernului grec - pentru a face lift la etaj. Dar apoi, probabil, Zeus va fi nefericit ... coborât din Olimp. gustare în Litochoro. Există mai multe taverne, mâncarea este gustoasă, dar înfundat (departe de mare). Și transmite - la Meteora. a intrat din nou pe autostradă, din nou, a plătit 2 euro. Dar numai autostrada la Larisa. Apoi, ca de obicei, nu este rău.

În Kalambaka Kefos am rezervat hotelul (40 de euro pentru o camera dubla fara mic dejun, 50 de euro cu mic dejun). L-am găsit repede, dar asta e toate plusurile acest hotel sa încheiat. Bunica Sleepy în spatele tejghelei pentru o lungă perioadă de timp a încercat să afle de ce suntem aici încolțit. Ca urmare, ne-a dat cheia camerei. Ușa nu se va deschide și nu este închisă, înfundat în cameră, aer condiționat, „stânga“. Iesire la balcon nu este posibil, el merge în stradă toridă. Desigur, nici masă, nici un scaun, nici acolo. În supărarea sa dus la cel mai apropiat supermarket, cumpara ceva pentru a „umple pe munte.“ Am condus trecut Divani hotelului (www.divanis.gr). imaginația mea desena rapid o imagine de pe internet - piscina, camere spațioase ... oprește. Bullet zboară în hotel. Într-un hol frumos mare aplomb. Există DBL gratuite o noapte? Acolo. Cât de mult? 110 de euro, cu mic dejun. Pregătire a durat 10 secunde. Ne-am dus până la camera - rece, spațioasă, cu un balcon această formă. Chiar pe Meteora. Numere impare - punctul de vedere al meteorii, chiar - de piscină. Am fost la Kefos, a anulat toate. Faceți o baie într-un bazin rece, oboseală rutieră a dispărut. Așezat confortabil, cu o sticlă de vin pe balcon, destul succes neplanificate cheltuit 60 de euro. Soarele apunea. O stâncă în fața noastră a fost iluminat de jos, așa că semăna cu un „Centaur“, cu o față umană și corpul de rocă. Și fața este în continuă schimbare - răul, bune, privirilor ochi, limba arată ... Nu pare mult pentru a bea))) Pe scurt, seara în Kalambaka a fost minunat. Așa că sfătuiesc să nu salvați și să nu strice numai lui noapte în Kalambaka și a rezerva hotelul din „Star“, la care sunteți obișnuiți să stațiune și să precizeze în avans vedere la Meteora.

Dimineața am trezit devreme, a avut micul dejun (mic dejun, întâmplător, este de asemenea excelent în DIVANI) și a mers la Meteora. Ei au ajuns la o furculiță - două mănăstiri din stânga, trei - la dreapta. Să mergem mai întâi la stânga.

Prima a fost o mănăstire a Sf. Ștefan. acolo nu ar trebui să urce scări - peste abisul pentru pod. La acea vreme, au existat două grupuri mici de turiști (în engleză și germană) la mănăstire. Oh, călugărițele foarte liniștită vinde „reviste glossy“, spune despre toate manastirile de la Meteora (inclusiv în limba rusă). Mi-a plăcut grădinile îngrijite, arbuști exact împodobite gazonchiki, paturi de flori. Biserica frumos pictate. Mai mult decât atât, o parte din zidurile restaurate, iar cealaltă parte este încă acoperită cu tencuiala care acoperă vechi picturi (doar o singură mână a mers până la ipsos o astfel de frumusețe?). După cum este scris în „revista glossy“, „călugărițe ... cu diligența admirabil realizat restaurarea mănăstirii sale.“

Apoi am ajuns la Mănăstirea Sfânta Treime. Mi-a placut cel mai mult. Reach nu este atât de simplu - mai întâi în jos pista, apoi urcă treptele de piatră, se taie prin stâncă. Oamenii de acolo aproape nu a fost, așa că se simte mai ales tăcerea monahală. Spre deosebire de mănăstire, în bărbați totul a fost grav (sau klumbochek sau flori). Numai stânca goală windswept cu un turn clopotnita. Vedere de roci de pe câmpia, în cazul în care orașul Kalambaka - îți taie răsuflarea, fără cuvinte, trebuie să se simtă ... Într-o capelă mică este foarte frumos dom pictat. Muzeul a păstrat aparatul vechi, cu care mănăstirea a fost ridicată sarcini. Dar, ce să spun, am văzut chiar și un călugăr ...)))

Revenit la masina, am condus spre dreapta pentru a vedea alte mănăstiri. A fost aproape de 11 ore. turiști care sosesc în interminabile autoturisme și autobuze. Farmecul mănăstirilor nu se resimte pe treptele din cea mai mare manastire a Marii Meteora a început o mulțime reală. Noi nu am mers acolo. Am urcat la mănăstirea Varlaam. fresce frumoase. Dar când suma gomonyaschih unul-și-un-com în toate limbile oamenilor care rulează, fotografierea ... În acel moment a decis să termine. Dacă doriți să vizualizați într-o atmosferă relaxată toate mănăstirile, stau în Kalambaka timp de 2-3 zile și merge la mănăstirile din primele ore ale dimineții.

Călătoria de întoarcere a fost alt mod prin Grevena. De la Meteor la Grevena, ca niște munți nu numai pe dealuri, dar drumul întors așa că ... m-am simțit amețit, și cum să obțineți conducătorului auto săraci. Deși după Poligiros am fost pregătiți pentru orice. După ce începe autostrada Grevena. Cu toate acestea, el nu a fost destul de terminat, periodic toate „rotunjit“ la patru benzi doi. Dar banii și totuși nu iau))) După Kozani începe cea mai frumoasă secțiune a autostrăzii. În munți, se taie prin tuneluri (cel mai mare de 2 km). Când popping un alt tunel (am numărat 20 de bucăți de mari și mici), aceasta oferă o vedere uimitoare! Aici ne apropiem de Salonic. Nu uita, de altfel, „scădere“ pe șoseaua de centură, la momentul (indicatorul - pe Chalkidiki). Fără incidente înapoi la Cassandra.

Suntem foarte mulțumiți de călătoria noastră de 4 zile în Grecia. În cazul în care vara viitoare? Probabil, la ... Peloponnisos