Foto: Rare Earth

Celebre preot ortodox român și un călător Fyodor Konyukhov a finalizat cu succes un non-stop singur zbor cu balonul circumnavigation. Acest zbor va aprecia imediat cum unic: se părea că ceea ce a făcut a fost dincolo de puterea omului comun. Dar Fedor Konyukhov și susține că zborul a fost un succes numai din cauza aptitudinilor sale și a tehnologiei moderne: potrivit lui, călătoria sa încheiat în condiții de siguranță, datorită numai ajutorul lui Dumnezeu.

Dar unicitatea zborului Fedor Konyukhov nu se limitează doar la aceste înregistrări, cifrele uscate de care va fi în curând scrise în statisticile oficiale zborul cu balonul. Testele au fost mașini și credința, puterea spiritului uman și calculul corect.

„Noi încă nu înțelegem ceea ce am făcut, - spune Oleg Nikolaevich Kolchenko, vice-presedinte al grupului de firme“ Morton“. - total a fost făcut 29 de încercări (ocolul Pământului într-un balon - nn ..), și doar trei dintre ele - cu succes. Singura echipa cu un astfel de mare șofer care a făcut față cu această sarcină la prima încercare -. Noastră "

În studio Fedora Konyuhova

„Proiectul a fost foarte riscantă, iar sansa ca totul se va dovedi, nu a fost suficient. Dar, după cum a spus Fiodor, folosind sfinții și credința lor, el a fost capabil să realizeze această misiune „- spune Aleksandr Ruchev, președintele GC“ Morton“. Dar, fără participarea societății nu va avea loc la toate: ea a crezut în posibilitatea de zbor și a dovedit acest caz, organizarea zborului. Compania a comandat un balon cu caracteristici tehnice unice, sponsorizat de zbor și a prins cooperarea de oameni de știință din mai mult de 12 de tari.

În primul rând, succesul acestui proiect, nimeni nu a crezut. După cum spune Konyukhov primul a fost sprijinit de compatriotul său, Aleksandr Ruchev, președintele GC „Morton“. El a fost cel care a început organizarea zborului și nu l-au refuzat, chiar și atunci când au existat probleme. „Nimeni nu a crezut, doar Alexandru V., fratele meu, am fost cu el de la coasta-locuitori. Și când lucrurile au început să înăsprească, l-am întrebat: „Poate ai renunța?“ El a răspuns: „Nu, nu voi renunța“ - spune Grooms.

GC "Morton" Președintele Alexander V. Brooks

Șef Reprezentant Breitling Rusia Arsen Balayan

Pregătirile pentru zborul a fost complex punct de vedere tehnic. Pentru zbor a fost construit balon, care combină utilizarea de heliu și celule solare, ca un balon umplut doar cu aer cald, ar fi imposibil să zboare în jurul Pământului fără oprire. Dar credința și tehnologia sunt atât de strâns combinate în faza de pregătire, care separa unul de altul este foarte dificil: balon, care Mirii a făcut zborul său de înregistrare, a primit numele de „Morton“, din moment ce, potrivit companiei, numele aduce noroc.

„Am văzut mingea doar în ziua de plecare. L-am atins, și el sa întors spre mine. M-am dus dimineața, în funcție de modul în care această mașină este umflat cu heliu, m-am gândit, „Wow. Ca de plumb lui? „Nu am avut nici o practică sau experiență. Acest lucru nu poate fi învățat. Am învățat pentru a acoperi un balon de hidrogen pe căldură, și în mintea experienței combinate. Când m-am dus pe un balon, am dat seama că ar trebui să plec. Heliu - lucruri scumpe, muștele pe el nici o, toate zbura pe hidrogen. A fost foarte periculos și dificil. Chiar și britanicii, care au făcut o minge, temut și a spus: „Noi nu-l va păstra. L-am construit și ne-am mutat departe, atunci ești. " Atunci fiul meu a decis că acest lucru va duce balon“, - spune Fyodor Konyukhov.

În pregătirea pentru zborul Konyukhov a trebuit să învețe nu numai pentru a acoperi un balon umplut cu heliu, dar, de asemenea, să ia examenele. Înainte de zbor a luat examenele în Australia, iar dacă este în România „trântit“ cele trei întrebări din Australia doar unul. Acum Konyukhov are un certificat de pilot australian: a fost necesar pentru a obține permisiunea de a zbura peste cele mai mari aeroporturi din Australia.

Dar, pentru a realiza această misiune, care acum poate fi numit un feat spiritual, el a luat nu numai credința în tine. De-a lungul zborului, preotul Fedor Konyukhov a condus convingerea că zborul este cu ajutorul lui Dumnezeu. În ceea ce privește al revistei „pământuri rare“, despre modul în care pregătirea spirituală necesară zborului tehnic și rolul jucat în această cruce de zbor, care Mirii a adus la conferința de presă, un călător a declarat următoarele:

„De ce este aceasta cruce: 46 aici moaștele sfinților. Aceste relicve au fost colectate la diferite temple, iar crucea a fost produs pentru zbor. Când am fost zbor, m-am rugat și a zis Domnul Dumnezeu și sfinții, spunându-mi că nu pot cădea în ocean. Imaginați-vă dacă am căzut în ocean și s-au înecat? Nu contează cât de multe relicve intrat în ocean! Pentru a ne rugăm, este necesar să se trage relicve nu ar trebui să fie irosite. Pot să arunc. Sunt ceea ce? E păcat, dar fără a Fedor Konyukhov lumea nu este mai săracă. Și la putere în apă adâncă în apropierea Antarcticii au scăzut. "

În zbor, timpul călător și din nou sa trezit în pragul morții. Când se apropie de Chile a avut mască de oxigen înghețat. Apoi, el a rupt în jos soba, care este alimentat din rezervorul de propan. Călătorul a avut în rezervorul este pompat din principal propan arzătorului și metan, nu pot face - ajunge în cilindrul de injecție a explodat. În Oceanul Indian, frontul rece a condus-l în Antarctica.

„Noaptea polară, avioanele nu zboară, australienii nu ar putea ajuta - nu sectorul lor. În Antarctica, la 60 de grade nu Iceberg, există doar gheață rupte. Și există descărcări electrice și mă atrage, și am fost întârzierea. Am spus că am fost târându-și picioarele sale, apoi am ars dacă ajunge la fermoar, am aceeași cantitate de combustibil, se poate produce o explozie. Am avertizat că va include semnale SOS că ar ști cel puțin în cazul în care gondola să scadă după ce cade. Dar ei au decis că ar trebui să ne întoarcem, informați toată lumea. Cred că am o mulțime de păcate - atunci când viața va arde în iad. Și mă uit - pleacă din față, și am sărit. Eu cred că este, Nikolay Chudotvorets, și acolo, așa că am sărit afară. "

În călătoria Fedora Konyuhova „însoțit“ este nu numai sfinții - împreună cu el răspândit în întreaga lume icoana Maicii Domnului, scrise special pentru zborul de către călugării de la Mănăstirea Vatopedu. Ca președinte al companiei Aleksandr Ruchev, au vrut să aibă icoana Maicii Domnului, împreună cu Fedorom Konyuhovym a zburat în jurul Pământului. călugări Vatopedi a scris icoana Fecioarei Mamă Putevoditelnitsy, a dat binecuvântarea de pe Muntele Athos, iar pictograma cu Fedorom Konyuhovym orbitat Pamantul.

Se pare că această acțiune simbolică combină toate simțurile divergente de călătorie: în cele mai vechi timpuri, pentru a se proteja de inamic sau de boala, procesiunea cu icoana rundelor în jurul orașului sau sat. Icon cerc simbolic în sus partea din spate, iar sfântul zugrăvite în icoană, oferind protecție oamenilor și de sprijin, precum și sfințit ca un oraș construit de mâini omenești, și toate elementele naturii. Icoana Maicii Domnului - putevoditelnitsy a trecut peste oceane și orașe, prin furtună și gheață și a închis cercul peste emisfera sudică, aducând binecuvântare pentru oameni și elementele, creațiile minții umane și susținând puterea spiritului uman.

Rezistența spiritului uman și calcularea

Fedor Konyukhov țara noastră este atât de mică, dar suntem în război

Aventura afișare corespunzătoare în timpul călătoriei, probabil, ar putea fi un roman în spiritul lui Jules Verne. Călătoria sa dovedit a fi o provocare serioasă, nu numai de credință și de artă, dar puterea de puterea minții și capacitatea de a calcula corect riscurile. Pilotul nu a dormit și nu mânca sau bea în timpul zborului de 11 zile.

„La foarte greu de spus. N-am mâncat nimic. Am luat două cutii de mâncare și au aruncat peste ocean. Ei pur și simplu înghețat totul. Și n-am mâncat nimic. Doar o bucată de cookie-uri bine fixat sub masca de oxigen și toate. Nu a fost chiar apa, era frig, era necesar să se încălzească. Când am zburat, a fost, în general imposibil să doarmă timp de un minut. Dacă adormit, s-ar întâmpla nimic cu mingea. După cum Steve Fossett: este timpul patra încercare a adormit și sa prăbușit în mare ".

Pentru a nu adormi, Fedor Konyuhov a avut loc un fier cheie peste placa. Când a mers la culcare, cheia este scăzut de la o mână, sacadată în timpul impactului, și urma călător. După cum explică Konyukhov, au existat ceasuri de alarmă, dar puteți obține cu ușurință folosit pentru o lungă perioadă de timp, fără somn la sunetul lor.

În timpul situațiilor de urgență un călător salvat ajutorul lui Dumnezeu, și matematică.

„Mingea a fost un pilot, iar noi toți înțelegem că tot ceea ce nu poate oferi - spune Grooms. - Aceiași ingineri a spus: „Nu putem prevedea totul.“ Totul poate fi rezolvată pe loc, cu ajutorul lui Dumnezeu. M-am dus la 11 mii, iar rezervorul de presiune a explodat, aragaz refuzat. De asemenea, am spus că am ajuns propan. Am fost pompat în propan pentru sobă, și arzătoarele de metan. Când a terminat, mi sa spus: „sifon“. Am fost la o astfel de înălțime, atunci când ieși, stau pe aceste baloane, iar la partea de jos a abisului și numai îngheț. Am început să pompa, dar aceasta este doar o greșeală: în sticlă, în cazul în care nu a fost decât propan, am început să pompa propan și metan, și am început să pompa, rezervor a explodat. Acesta este un foarte norocos din nou, cred că, ajutat Nikolay Chudotvorets: a explodat, atunci când nu a existat nici un incendiu, în cazul în care a explodat pe timp de noapte sau când soba a lucrat, mi-ar fi întreg a explodat. Am tăiat o secundă de plumb și a fost lăsat fără o sobă. Și toată lumea a înțeles că eu nu pot sta, temperatura la gondola a scăzut la -20 ° C. Mi sa spus: „Du-te mai jos“, dar atunci nu ar fi capabil să zboare. Și apoi am început să fure gaz. Am fost încă propan pur la arzătorul pilot, și am început să-i fure de la el însuși - încălzirea cuptorului și încălzire aragaz perekinu - și perekinu. Deci, cu furtul și am supraviețuit, dar cabina era -20, și toate dispozitivele sunt reci. "

Al doilea este extrem de situație pune în pericol viața a apărut în timpul zborului deasupra Oceanului Indian, atunci când Konyukhov a lovit frontul rece. grupul belgian, care la acel moment a condus zborul, călătorul a avertizat că, dacă va merge în spatele frontului, acesta va pierde din viteză înainte de 70-80-100 km / h, nu este suficient combustibil, nu este de ajuns, și va cădea. Situația părea fără speranță: în aceste zone nu a existat nici un motiv pentru un touchdown, dar oceanul era dedesubt. Salt rece fata părea imposibil: înălțimea lui era de 12 mii de metri.

„Noaptea, torțe, am putea merge doar până la o înălțime de 10.500 de metri. Ziua de heliu I la 11 de mii de metri, dar ar trebui să sară peste noapte, și El nu lucrează pe timp de noapte. Apoi am luat o decizie - a trebuit să urce la o anumită înălțime. Frontul de mers pe jos la o viteză de 100 km / h și a trebuit să meargă la o viteză de 200 km / h pentru a merge la Antarctica, pentru a ocoli față rece să-l depășească și merge mai departe, astfel încât el ma împins din spate. Dar, dacă mă duc la Antarctica, și nu va fi în măsură să-l depășească pe viteza, frontul rece va acționa ca un plug - presează și ridică aerul cald, și la o înălțime de 8-9 mii de metri au fost de așteptare pentru mine să furtuna nori, descărcări electrice. Am început pentru a obține un front rece veni la arhipelagul Insulele Kerguelen, unde am fost șase. Acesta a lăsat mii de kilometri spre Antarctica. Acolo am fost de așteptare pentru noaptea polară. Noaptea polară este rău că nu am putut zbura acolo din cauza heliu. Soarele iese în după-amiaza acolo doar pentru trei sau patru ore, și toate - restul timpului am zburat pe arzătoarele. Am început să meargă departe, și a mers la el foarte aproape, și apoi lăsați a fost imposibil. ma condus la fiul meu Oscar, pentru că toate celelalte refuzat, el ma avertizat. „Dacă nu aveți timp, combustibilul se va sfârși și va cădea în ocean“ Acest lucru a fost raportat la Cape Town Coast Guard. Servicii de onshore din Cape Town a spus: „Nu putem obține un loc prea departe. noapte Polar, aeronava nu mai zboară. "

Dar un calcul riscant a fost corect - cu ajutorul lui Dumnezeu Konyukhov a trecut prin partea din față, a apărut în fața lui și l-au stimulat, a mers în Australia. Când Mirii cu care se confruntă partea din față, exactitatea calculelor sa dovedit a fi deosebit de important.

„El (Oscar Konyukhov) a avut atât de mine efectua cu precizie! Distanța de la mine la un front rece a fost de 200 de metri. Urca un pic mai mare - rata de astfel de picături ușor sub - viteza este redusă, și vă presează din față am încercuit și a plecat în Australia. Eu zic: Trebuie să mergi în Australia, dacă te duci la stânga, apoi să se întoarcă înapoi la Oceanul Indian, Madagascar și cad. Dacă te duci dreptate, dor și du-te până la Tasmania și Tasmania - o foarte mică insulă, există munți și păduri, nu poți sta acolo. Iar noaptea, în conformitate cu calculele mele, trebuie să merg la o mie de kilometri de aterizare, și apoi eu spun, „Ai doar 280 km de aterizare“, care este foarte puțin. Și eu sunt o astfel de înălțime mare a trebuit să meargă în jos brusc. Și vântul de noapte, elicopterele nu pot ajunge la mine. Și am înțeles că dacă mă duc, o să merg la munte din Australia, iar eu nu pot sta acolo. Și am început acest teren dificil - vânt de 22 km / h, chiar și baloane de căldură, în care zbor, nu pot sta în astfel de circumstanțe, nu că un astfel de obiect mare. Și am decis, a fost o aterizare dură, dar cu ajutorul lui Dumnezeu, totul sa terminat cu bine. "

Fedor Konyukhov a mulțumit tuturor țărilor pe care l-au ajutat în timpul călătoriei. El a menționat că managerii l-au tratat foarte amabil si ajuta ori de câte ori este posibil.

„Toți managerii au foarte bine perceput, toată lumea știa că voi zbura. Pentru a-mi da drumul, chilieni, de exemplu, luat deoparte Boeing lor. Dacă mai devreme am fost lipsește Boeing, chilian a declarat: „Vom continua ca tine și Boeing lăsa să plece în direcția.“ Am trecut prin Australia, în Noua Zeelandă, Tahiti, o oră de zbor prin Chile, nouă ore le-a luat în Argentina, apoi m-am dus la Uruguay și apuca o felie din Brazilia. Mai târziu, a început Africa de Sud, dar nu am ajunge din cauza frontului rece, m-am dus la Antarctica. Toate aceste țări sunt foarte bine m-au tratat. Dacă m-au tratat bine, atât de bine tratate, și în țara noastră. Oamenii știau că mingea română zboară ". - a spus călătorului.

Fedor Konyukhov țara noastră este atât de mică, dar suntem în război

Un călător care a făcut imposibilul, discută acum următoarele proiecte: creșterea în stratosferă, la o înălțime de 25.000 de metri, imersiunea în Tonga Groapa în Oceanul Pacific, cu o adâncime de 60 de metri mai mult decât Groapa Marianelor, și o altă rundă din lume - pe un iaht cu solar baterii. Cel mai apropiat proiect - ridica în stratosferă - aduce copilarie vis Konyukhov. După cum spune el un copil a visat să devină un astronaut. Zborul în stratosferă-l aducă la acest vis „, a spus cosmonautul Fyodor Yurchikhin într-o conversație cu mine, pe care le pot vedea coturile Pământului și intră în cerul întunecat. La o altitudine de 25.000 de metri am vedea în cele din urmă. Pentru mine cel mai interesant în această călătorie - pentru a vedea un spațiu mic ".

De la o mare înălțime Konyukhov, la fel ca eroii lui, astronauții au văzut Pământul mic și fragil. „Pământul nostru este foarte mic. Nu am avut două luni în România, m-am întors și am fost frică, nu pentru mine: Sunt 11 zile de zbor în jurul lumii, care zboară oceanul pentru un timp pe care am pe un iaht de 200 de zile navigat. Terenul este foarte mic, acesta ar trebui să fie protejate, și avem în vedere nu este: vom lupta doar. Nu vorbesc despre România, toată lumea se luptă. Lumea este atât de interesantă, atât de frumos, este atât de interesant de făcut. Fumatul, consumul de alcool? Lumea este atât de frumos - și oceane și spații deschise, ia-o, se arunca cu capul în! M-am născut în 1951. Când Yuriy Gagarin a lansat, mi se părea că în secolul XXI, vom fi ... În secolul XXI, sunt dezamăgit. Dezamăgit! Secolul XXI! Și suntem la fel ... În 1969, când omenirea a pus piciorul pe Lună, mi se părea că, la sfârșitul secolului XX suntem deja acolo vor construi orașul. La sfârșitul secolului XX, și chiar și pe Lună, nu am venit! Un buget? Când Uniunea Sovietică a fost de gând să lupte, pregătindu-aterizare pe Lună în 1968, bugetul Uniunii Sovietice a fost mai mic decât este acum bugetul Moscovei. Și eu zic: „Nu există bani.“ bugetul Moscova mai mult decât bugetul Uniunii Sovietice în '68! Apoi, au fost visători - visători zbura în spațiu, pentru a construi un oraș sub apă. Și acum am abandonat-o, și doar du-te pe cale. Șapte miliarde de oameni trăiesc bine în lume. Mai puțin de un milion de teroriști, iar noi mergem la ei ocazional. La vârsta mea, e înfricoșător. Și acum, Dzheyms Kemeron (când a încercat banii lui în Groapa Marianelor) a spus: „După 17 de ani, am aterizat pe Marte“, și îl cred, pentru că el - un visător. El este unul, și el visează, și suntem șapte miliarde. Trebuie să mergem pe Marte, alte planete, să se scufunde, dar nu lupta, suntem oameni bine educați. "