Am fost un novice al mănăstirii de azi

INTRARE. cu lucruri

Un lucru pot spune: vin la mănăstire nu este intamplatoare. În toată viața mea scurtă ascetică, în cazul în care nu am mai văzut un popor slab. Au venit, desigur, săraci, fără adăpost, vagabonzi, dar a aruncat repede lăcașul și sa dus înapoi în lume. Într-adevăr, de multe ori, din exterior, manastirea pare a fi ceva de un sanatoriu, spunând că călugării trăiesc în prezent în plăcerea lui, și chiar în detrimentul enoriasilor, cântând cântece, nu face nimic. Grace. Dar de ce, atunci, atât de puțini oameni devin călugări, dacă e așa de ușor?

sincer și succint am spus autobiografia Abbot și scopul sosirii sale, cu toate acestea, succesul rapid al „întreprinderii“, mai ales nu se așteaptă. În cele mai vechi timpuri, pentru a deveni un novice care vrea să fie clasat ca fratia monahal a trebuit să treacă prin calvarul de a trăi de la mână la gură o săptămână în spatele zidurilor mănăstirii, îndura cu umilință insulte și chiar bătăi, care, prin ordin al starețului „acordat“ un începător ceilalți călugări. Deci, a verifica sinceritatea sentiment viitorului „războinic al lui Hristos.“ Dar Sebastian tocmai am spus, „Ei bine, vin Will novice câteva zile, cu lucruri.“.

Argentina - Celula

După ce cărți citesc despre călugări și asceți din trecut, nu am putut imagina oricare dintre „efectele personale“ poate lua cu tine. Limitat la strictul: spălare și bărbierit și foi detașabile. De la articole de îmbrăcăminte exterioară a fost nici o problema: pantaloni negri, aceeași culoare ca sacou, cămașă și pulover.

După serviciu, am fost abordat Provost - tatăl lui Varlaam - și a dus la celula lui. (Dean - este gestionarea mănăstirii, a doua persoană după abatele este responsabil de ordine și disciplină în mănăstirea ..) Keley a fost destul de cameră spațioasă, situată la etajul al doilea al carcasei metropolitane. (O astfel de „lux“ a fost cauzată de motive obiective. Clădirea, care ar trebui să trăiască călugări și novici, precum Catedrala Sf. Gheorghe și Biserica Trapeza la acel moment au fost ocupate de diferite Institutul nedorită de Arheologie, care este găzduit în mănăstire în timpul erei sovietice). În celulă erau două paturi de fier, o masă și câteva scaune. Pe pervaz era o grămadă de cărți de rugăciuni și conținut religios. mai multe icoane agățate pe peretele de est. Asta e tot interiorul.

vecinul meu a fost un novice Vladimir. Vladimir a absolvit Zaporozhye Medical Institute. Apoi, timp de trei ani a lucrat ca medic în Argentina. Am venit acasă de acolo - la mănăstire. Astăzi el lucrează ca manager într-o companie farmaceutica.

Regimul Manastirea Vydubychi nu a fost foarte strict. Dar nu i sa permis să se clatine pe nimeni în jur. Iar programul slujbelor religioase nu au voie să se relaxeze. Călugării din mănăstirea au fost un pic: cu ieromonahami (călugări preoți), novici și lucrătorii recrutați nu mai mult de o jumătate de duzină de oameni.

Programul zilnic a fost după cum urmează. Creșterea - la 05:30. Douăzeci de minute alocate pentru exercitarea de dimineață. Deja la ora șase toate a mers la biserică pe primul serviciu de dimineață. După decanul de distribuire „ascultare“ - lucru individual pentru fiecare novice. de multe ori a trebuit să curețe în Michael Church, trage frunze și zăpada de pe alei mănăstirii. În viitor, altul decât cel de ascultare, am ajutat pe fratele său Serghei în atelierul de pictură de icoane pe.

7.30 a fost citit într-o rugăciune sau reguli liturgice (de serviciu, în care misterul comuniunii). La ora zece dimineața toți frații monahale din nou adunat în biserică pentru a citi Acatistul (cântece speciale de laudă și rugăciuni în cinstea lui Isus Hristos, Fecioara Maria și sfinților). În 1230 - masa. Toată mâncarea era strict vegetariană și macră. Înainte de începerea mesei și după ce a rostit rugăciuni speciale. Am mâncat în tăcere. Doar unul dintre frați la momentul citit „viața sfinților.“ După masa de prânz - o oră de timp liber. Apoi, din nou, „tinuta“ pe munca monahale.

La 17.30 cina. După masă, toată mănăstirea a fost merge la bibliotecă, unde a citit cărțile de salvare suflet, și seminariștii (au fost unii) se pregăteau pentru clase. La ora opt seara, din nou, ne-am dus la biserică. Au existat rugăciuni de iertare și la culcare. La ora 22.00 - un refugiu.

Chiar și în timpul zilei pentru a citi „Ceas“ - o rugăciune la un anumit moment al zilei. În plus, în zilele de duminică și de sărbătorile creștine serviciu de biserică a durat mai mult decât de obicei, ea a fost dedicat aproape întreaga zi. Călugării au avut, de asemenea, o zi specială și fiecare, așa-numita „regulă de celule“: seara obligatoriu numărul de metanii (50 sau mai mult).

Mănăstirea și locuitorii săi

Zi și noapte am lucrat în atelierul de pictură de icoane pe. Nu a fost foarte rece: în colțul camerei se afla un radiator imens, umplut cu rășină de tămâie. Am turnat special cereale parfumat acest improvizat „foc“, astfel încât de la atelierul de mers complet impregnat cu parfum, lacuri și vopsele. Fratele Serghie-pictor de multe ori ar sta în studio târziu. Bineînțeles, am fost cu el. Lumea Serghei era blajin, poate un pic rustic, dar destul de un om educat. El a venit în Ucraina de la Moscova, unde a absolvit Institutul de arhitectură. Părinții lui au trăit în Kazahstan. El mi-a spus că în capitala românească își părăsise soția sa - „una dintre printese grase“ (care se îndoia). La Moscova, precum și toate boemei artistice, el a cutreierat expoziții și restaurante, pictate, organizat de băut și scandaluri. Apoi a avut suficiente și a plecat să călătorească pe jos. Deci, Serghei a fost în atelierul de pictură de icoane pe Manastirea Vydubychi. De altfel, unul dintre pictograma sa „Miracolul Arhistratiga MIHAILA„, a fost donat Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului Bartolomeu al II-lea.

Cu fratele lui Nicolae, imediat am devenit prieteni. Am avut o „ocupație totală“: în timp ce studia la seminarul, și eu - în Universitatea din Kiev. Nicholas se pregătea să devină preot secular (care acum el este), în mănăstire se găsește pe sfatul unui diacon Vasile, care sa mutat de la dormitor seminar. Uneori, sange tanar ne-a lovit în cap, iar noi am fost în stare să bea în secret o sticlă de bere. Dar cu cât a trăit în mănăstire, cu atât mai ușor a fost să renunțe la „viciile lumești.“ Da, și „terapeuți“ despre ceea ce am fost. Călugărul Ioan a fost în șaizeci de ani. Cu toate acestea, pe calea ascetică, el nu a făcut atât de mult timp în urmă. Dar viața monahală realizat progrese semnificative. Este interesant că, odată ce Ioan a fost „Crișnaizii“ ras capul chel și au scandat mantre hinduse. În conversație, el a folosit de multe ori cuvinte în sanscrită, în special atunci când conversația respectivă subiectele spirituale. Între timp, „eretic“ și „apostat“ călugărul John, nimeni nu a sunat. El a dus o viață destul de ascet, ridicându-se la ora patru dimineața, a mâncat puțin, a participat toată închinarea și ne-a învățat cum să ne rugăm. Este datorită lui am fost în stare să găsească partea ascunsă a creștinismului: rugăciunea „interior“ și comuniunea cu Dumnezeu.

Ceea ce ma lovit în mănăstire, este prezența unui număr mare de oameni educați. Cu toate acestea, am încercat să evite discuțiile intelectuale religioase și dezbateri. În cazul în care apare o dispută este doar despre experiența spirituală personală. Călugării nu sunt inerente în gândirea rațională și speculații mentale. Treasure căutător - rapid, pocăință și de rugăciune.

Prezenta mănăstire ascunsă de armonie umană externă. Uneori se pare că icoane, biserici, chiar și zidurile mănăstirii radiază căldură și lumină. Uneori, serviciul în biserică, am intrat într-o stare de stupoare, și, dacă pot spune așa, de fericire. Două sau trei ore de cult a zburat ca cinci minute! Simțul realității dispare, iar apoi vă aflați față în față cu Dumnezeu. În astfel de momente nici măcar nu trebuie să ne rugăm, deoarece cuvintele nu înseamnă nimic. A existat doar o cerere pentru a permite să rămână pentru totdeauna în această stare. De la biserică și apoi a ieșit ca un beat.

Într-o zi, după curățarea dimineața templu, am fost de gând să plece și au transformat deja stins lumina în biserică. Dintr-o dată am fost ceva de făcut să se întoarcă și să privească spre est, în cazul în care altarul a fost. În afara ferestrei, abia zaalel orizont. Se pare că o anumită forță m-au târât înapoi la templu. Pășind în mijloc, m-am așezat pe genunchi, mâinile îndoite în rugăciune. Dintr-o data am fost smucit în sus și dacă am fost undeva peste biserici. Toate gândurile și sentimentele au fuzionat într-o singură și surpriză. frica. Pe de o parte, am realizat că am fost în mănăstire, dar în același timp, el a fost din ea. Am revenit în aproximativ zece minute. După „zbor“ M-am oprit deranjează întrebări, cum ar fi „Există Dumnezeu?“, „Do călugării și mănăstirile au nevoie?“, „Ce biserică“ corect „?“ Am încetat să mai fie frică de singurătate, și în cele din urmă ma acceptat pentru cine este într-adevăr - deficiențele și păcate, talentele și vicii. Pentru că este așa a fost acceptată de către Domnul.

În timpul iernii, am plecat de la mănăstire. Au existat mai multe motive. Poate într-o zi voi scrie despre asta.