conținut

Ultimele zile inainte de Pasti - un timp de activitate sporită în bucătărie. Bucuria masa de Paște - în cazul în care nu principal, dar încă o parte importantă a sărbătorii. Oua, cozonaci sunt preparate în aproape fiecare familie ortodoxă. Multe gospodine proprii rețete speciale. Am decis sa se uite la bucătărie mănăstire și să învețe cum să gătească prăjituri acolo.

Mănăstirea Novodevici aglomerat. Mă grăbesc să întâlnesc stareța stareței Marguerite (Feoktistova), este necesar pentru a rula în templu pe drum - o batistă uitată. Astăzi am un timp foarte plăcută - trebuie să se bucure de miresmele mănăstirii de copt Paști.
Ne-am dus la o bucătărie mică. Curat, miroase a pâine proaspăt coaptă.
De undeva a venit audio monotone cu citirea Psalmilor. Surorile explica: citit anterior în Psalmi de mănăstiri de inima.
Călugărițe împărtășesc rețeta și să-l dea sfaturi valoroase:

Foto Vladimira Eshtokina

Aluatul ar trebui să stea la ora patru.

După amestecarea ingredientelor (rețetă) aluatul trebuie să reziste la mai multe obminok,

Foto Vladimira Eshtokina

Apoi aluatul este în mod necesar un pic mai mult timp - așa-numitul proofing.

Coaceți într-o mănăstire în două zone: prosforne și bucătărie. Acum prosfornya supraîncărcate, astfel încât prăjituri sunt coapte în bucătărie.

Foto Vladimira Eshtokina

Manastirea două gospodării și un spital biserica - la spital oraș 61. În plus, Novodevichy Convent oferă prosphoras mai multe biserici spital (din Moscova Sechenov Academia Medicală și Centrul de Cercetare Română de Chirurgie numit după Petrovsky). În pâine prosforne pâine comuniune și litiynye coapte, și în zilele de Paști - Artos. În zilele de sărbătoare, surorile din ascultare, chiar și pe timp de noapte.

Una dintre surorile aduc un munte de anafura, se potrivesc abia în mâinile ei. Nun explica volubil:
„Pâine comuniune Mica - sunt pentru note, o mare Azimelor -“ agnichnaya „pentru serviciul episcopal și cât mai multe comunicanți, pâine comuniune medie - pentru serviciile de zi cu zi. Runda - Litiyny această pâine ".

Foto Vladimira Eshtokina

Dar, nu fi distras de copt prăjituri. Cand sunt gata, ele acoperă partea de sus a glazură dulce și decorați.

„Minunile am planificat“, - a spus stareța - „pentru a aduce prăjituri de Paști în templu ca un cadou, ei vor atât de mult încât suficient pentru a hrăni mulți oameni săraci.“
- Care este povestea din spatele prăjiturile, îți amintești cel mai mult?
Stareța dă cuvântul călugărița Valentina.
- Despre prăjituri nu-mi amintesc, dar odată ce povestea sa întâmplat cu Paștele (caș, care este de asemenea sfințit în vacanța de Paști). Nu știu cum să gătească pentru prima dată, a făcut totul cu prescripție medicală. Și de Paște într-un singur punct, topitura transformat într-o consistență similară cu lapte. Am fost foarte speriat, dar în zadar! Deci, ar trebui să fie. Dar aventura nu sa sfârșit aici: opriți lumina în mijlocul. Am pus întuneric Paște undeva, și apoi nu s-ar putea găsi. Dimineața, după serviciu, atunci când a izbucnit în zori, am văzut meu de Paste pe pervazul ferestrei.

Foto Vladimira Eshtokina

auzit deja mirosul de produse de patiserie proaspăt coapte. Elena A. (un membru al personalului al mănăstirii, șeful de producție) verifică asupra disponibilității și coacere a spus un alt secret de a face prăjituri. Atunci când crusta devine solidă, iar miezul este încă pare buggy, ai nevoie de destul de un pic să aștepte, atunci ei vor da reciproc căldură și umiditate, iar turta va fi uniformă.

- Și de ce unele călugărițe ochii plini de bucurie și alte trist? - Am pun o întrebare incomodă, care planat mereu pe limbă. Mama oftează, probabil, surprins de ignoranta mea, dar cu un zâmbet răbdare răspunde: Că mama Tatiana (Nun cu ochi tristi) au lucrat toată noaptea - citit fără încetare Psaltire. Ce trist pentru a vedea o călugăriță, știi: e noaptea sa rugat și obosit cu ușurință.

Foto Vladimira Eshtokina

ne-a dat turte de rămas bun, mama Marguerite ne-a însoțit la poarta. Doar mi din nou, rușine: „Am venit la tine fără un văl a venit la mine în templul întoarcerea sa este necesară.“ „Nimic“ - mama mea sa uitat o dată la mine atent, - „Hai, am intrat în templu pe drum mă înapoi.“ La porțile prăjituri trafic de. Alții, nu monahală. Mama cere de zor pret, unde oaspeții și încă o dată ne dă un fotograf Volodea Eshtokin pe pască. Noi deja nu avem suficiente mâini.

Vă mulțumesc, și eu sunt deja părăsesc, privirea la batista mea, care a rămas în mâinile mamei.

Foto Vladimira Eshtokina

P. S. O neascultare la bucătărie mănăstire, am găsit încă. Fiecare tort este decorat în felul său propriu. Potrivit stareța, este libertatea.

prăjituri mănăstire Rețetă:

1 kg de făină - 1 1 \ 2 cana de lapte, 6 oua,

300 g de unt sau margarina,

1 1/2 căni de zahăr,

4-50 g drojdie

3/4 linguriță sare 1

vanilina sau 5 - 6 vanilină boabe zdrobite de pulbere.