pelerin

Oricine care practică yoga serios, descoperă că yoga - este activă călătorie, sau un mod de a se. Dar, în yoga interne și externe sunt foarte strâns legate. Și călătoria în Tibet, la Muntele sacru Kailash, pentru cineva devine necesar să se deplaseze spre interior condiție. Profesor de la Moscova Centrul de Iyengar Yoga Vitali Litvinov vorbește despre pelerinajul său la acest loc sacru.

Pentru Mount Kailash, care este situat pe teritoriul Tibetului, cel mai simplu mod de a obține prin Nepal, zbor de la Kathmandu. Mai recent, toate bine făcut. Dar, după excitare această primăvară în Tibet, China a înăsprit regimul de vize. Acum există doar o singură șansă de a obține permisul (permisiunea de a intra): zbura la Beijing și apoi la Lhasa și apoi du-te au o mașină de teren.

Tot drumul este strict pictat de zi. De-a lungul blocaje rutiere control. De obicei, însoțit de un grup de ofițer din China, dar am avut noroc: ghidul nostru a avut permisiunea nu numai din Tibet, ci și din partea autorităților chineze, și așa am mers fără supraveghetor.

În Lhasa, aproape că simt rău: dureri de cap, greață. Eu iau droguri nu se va, deoarece by-pass dificultăți conjugat Kailash - nu este altceva decât o curățare a karmei, și cu atât mai mult devine, cu atât mai multe păcatele pe care le să se șteargă. Deci, folosiți droguri - este o încercare de a se înșela.

Vitali Litvinov a fost grav bolnav - o boală cronică a condus la faptul că articulațiile sale își pierd treptat mobilitatea. Prin yoga, totul sa schimbat: medicii au eliminat o boala cumplita, iar Vitalie a devenit un instructor conduce clase în Iyengar și „Planet Fitness“ Yoga Center Moscova.

După ce a experimentat efectele curative ale unor asane pe mine, i-am dat ocuparea forței de muncă deplină, și apoi se adaugă chiar sta pe cap, mâini și antebrațe. Yoga este doar perfect pentru a ajuta. A luat capul, greață dispărut. Am făcut și simplu tipuri de pranayama, practic minciuna. Sa observat că cei care nu au refuzat de la yoga, doare mult mai puțin decât cei care nu au fost în stare să se ridice. Suntem angajați în acoperișul hotelului - nu cel mai curat loc, și nu mai uniformă. Temperatura a fost în jur de zero, au fost toate în haine calde. I-am cerut tuturor să dea exces mental de puterile sale pentru cei care nu au fost în stare să mă forța să se ridice. După cum sa dovedit, ei au fost în momentul în care a devenit mai ușor, deși ei nu au știut nimic despre participarea noastră.

Lhasa, am examinat trei zile. Ne-am dus la temple și mănăstiri. Am știut că, în mănăstirea Sera întotdeauna o viață spirituală intensă, există sute de călugări care au fost ședinței în piață, de a dezbate, conversând cu elevii. Acum mănăstirea părea dispărut. Călugării se poate vedea cu greu. Ne-am întâlnit nu mai mult de 15-20. În cazul în care a făcut restul de ceea ce se întâmplă acolo, la toate în primăvară? Acest lucru a fost tot tăcut. După evenimentele din primăvara vieții ca și în cazul în care sa diminuat. În templele și pe străzile din Sir urme de neglijență și contaminare. În jurul mănăstirilor funcționează soldați cu mitraliere.

De la Lhasa plecam cu o inimă grea.

Lhasa prin Shigatse, al doilea cel mai mare oraș din Tibet pentru a Kailash am călătorit cu jeep-ul timp de cinci zile. Am petrecut noaptea într-un minunat, modest pensiunile.

Am condus până la trecere, dincolo de care trebuia să deschidă Kailash. Și a venit - aproape ascuns de nori. El ne-a salutat. Am și alte câteva persoane s-au grabit sa faca stretch Kailas. Câteva minute mai târziu a dispărut în nori.

Ne-am mutat din nou și apoi a observat o formă de nor seamănă cu un elefant. Am reușit să-l fotografieze. Cu toate acestea, mai târziu el însuși verificat, nu a putut prinde la orizont nivel auto, imaginea este un pic neclară. Dar încă vizibile: este elefantul merge pe teren. Ce este elefantul? Acest Ganesha, fiul lui Lord Shiva și soția lui Parvati. Ganesha - patronul studenților și călătorilor. Dar ea are, de asemenea, o altă funcție - previne păcătoșii ajunge la muntele sacru. După crawling în jurul valorii de Kailash toate păcatele sunt șterse; care dorește, cu toate acestea, prea mult, și Ganesh selectează doar decent. Apariția lui în masca unui elefant Ganesha ne-a salutat. Dar am pregătit testul.

În sacru Lacul Manasarovar, am făcut o baie rituala, dar era frig. Hindușii Chiar sunt spălate numai mâinile și picioarele.

Cine au fost călătoresc către ne-a spus că traseul este închis: zăpada a căzut, grupul nu a venit - un mare risc. Am fost descurajat.

Cu toate acestea, prima am văzut în Darchene - tabără, care începe scoarță de copac, erau doi austrieci, tineri puternici, motocicliști. Ei au finalizat doar scoarța. Și nu pentru trei zile, ca majoritatea plimbări și două. Aproape nimeni nu a îndrăznit să meargă, dar au luat o șansă - și l-au luat. Am aplaudat: așa, și noi Să mergem. Probabil că toată lumea era teamă că acasă nu poate veni înapoi, dar nu a făcut nici o arătat.

grupuri care se extind în general, cortexul ia iaci, care transporta bagaje - rucsaci, saci de dormit. iaci tibetane seamănă cu dinozauri - cu coarne imense, dar foarte timid. Cu toate acestea, tibetanii din Darchene ni sa spus că Iacov nu poate fi luată atunci când zăpada se încadrează prin între pietrele de pe drum în jos, rupe picioarele. Am angajat ghiduri de patru-Sherpa. Unul dintre ei era o fată frumoasă, fragilă, cu o față frumoasă.

De obicei, traseul este împărțit în trei segmente. În prima zi sunt de 20 de km, în al doilea - 23, al treilea - 10. total de 53 km.

Deci, în prima zi. A trebuit să meargă 20 km, peste noapte într-o mică pensiune în peretele nordic al Kailash. Ne-am plimbat un drum lung de-a lungul partea de vest a muntelui. În primul rând, pe stânci, astfel încât a fost ușor să meargă. Apoi zăpada. Până la sfârșitul zilei am trecut prin troiene.

Ne-am întâlnit de mai multe ori un grup care a decis să se întoarcă: au dat seama că nu aveau nici o putere și determinare pentru a merge mai departe. cuplu olandez, complet uzat, ne-a spus să meargă aici a fost cea mai mare nebunie în viața lor.

La un moment dat, vom începe să cerc peste o pasăre uriașă, care a zburat de la Kailasa - corpul nu este mai mică decât un om, cu o scară gigant aripi alb-maro. Pasărea încercuit de deasupra noastră și a zburat înapoi. Aceste păsări se hrănesc cu rămășițe umane din cimitirul, care se află în apropiere. În Tibet, terenul nu este îngropat, deoarece solul un pic, cea mai mare parte din piatră și nu arde, pentru că este nevoie de lemn de foc. Cadavre toca și a plecat pentru o piatră în cazul în care ciugulesc păsări de curte. Cimitirul nu este gol: unele special vin aici să se mute în altă lume într-un loc sacru; unii mor în timpul crusta - unele prost echipate, cineva nu poate sta calea. Judecând după belșugul, păsările au întotdeauna ceva de ronțăit.

Ciudat, dar nu mă simt obosit. Nu înțeleg de unde se poate lua aici. Te uiți la Kailas - și a adăugat putere. Niciodată nu a fost ridicată în munți. Eu încă mai tem că va fi foarte dificil. Dar nu părea să includă o baterie suplimentară. Am alergat înaintea tuturor. Am intrat în ritmul: dreapta pas - inhala, pas la stânga - expiri.

În cele din urmă a ajuns la casa de oaspeți. cicliști austrieci am fost sfătuiți: atunci când ați venit la prima zi de noapte, încercați să urce un pic mai sus pe deal, este cel mai apropiat punct la Kailas pe tot cortexul. Vrând în altă parte nu a trebuit să urce, m-am dus singur. Într-adevăr, din acest punct de Kailas a fost văzut cel mai bine. Prin urmare, acesta este cel mai frumos: peretele de nord este aproape verticală, iar partea de sus a unui capac imens de zăpadă.

M-am uitat la Kailas și am înțeles că nimic ca asta în viața mea nu am încă simțit. De obicei găsite în natură lucrurile sunt de două feluri. Acestea sunt fie fixe, statice, ca și în cazul în care doarme, sau în mișcare, dinamic. Puterea nu au doarme, ea se manifestă. Kailasa se conectează ambele. Această putere este atât potențialul și fenomen. Aici este, te simți forța îndreptate la tine. Pare a fi în tine și se stinge ca. Standing putere imobiliare pentru tine, și te simți puterea în interiorul, iar prezența ei te face să faci ceva, mergeți mai departe și du-te pentru a ajuta pe alții.

Seara, șerpașilor ne-a spus că mai mult nu va merge - nu vreau să mor cu noi. Am oferit să plătească dublu. Dar ei nu au fost de acord cu orice preț. Dimineața le-am dat toate bagajele noastre, saci de dormit, și s-au întors acasă, înapoi la Darchen, și am continuat fără ei.

A doua zi - cel mai greu. Drumul merge aproape tot timpul în sus. Pietre acoperite cu zăpadă, și alunecos, se încadrează între ele, cad în defileu nu valorează nimic. Sa întâmplat să fie ghidul nostru. Am fost acolo, a luat rucsacul și ajutat. Tibetan a plecat imediat, și mi-a luat o pauză lungă.

În cele din urmă Drolma La trece. Acesta este cel mai înalt punct al traseului, 5626 de metri. După ce a ajuns acolo, m-am așezat și am așteptat, atunci când vor fi tovarășii mei. Ei nu au fost acolo pentru o lungă perioadă de timp, și am început să cred că au întors înapoi.

El se apropie de câine. Am fost avertizați că câinii sunt foarte periculoase. Dar, în această noapte. Și se comportă în mod pașnic în timpul zilei, învârtindu-se, cerând alimente. Am tratat fursecurile. Apoi a zburat ciori mâncat firimituri.

Am mers pelerinul-nepaleze - așa cum sa dovedit, de asemenea, un profesor de yoga. El mi-a explicat că suntem la cel mai înalt punct al cortexului, care simbolizează punctul Bindi - cel pe care indienii pictat pe frunte. Acesta este punctul de tranziție la o viață nouă.

O oră mai târziu, a fost prima persoană din grupul nostru, chiar și o jumătate de oră mai târziu - ultima. Când a fost foarte dificil, fiecare ceva diferit descoperind: citește mantra, rugăciuni ortodoxe, folosind respirație holotropică.

Toate acestea ajută la depășirea cea mai dificila urcare.

Se crede că, după acest punct, un punct de cotitură, drumul este mult mai ușor: Tot în jos. Dar zăpada era adâncă, iar noi nu am simțit ușurare. Acum ne-am plimbat de-a lungul peretelui de est, aceasta este cea mai mică, și este aproape invizibil: munți în drum. Soarele a început să se stabilească. Forțele noastre topit. Acesta ar trebui să apară deja casă de oaspeți, dar ei tot acolo. Și dacă nu ai observat, am trecut deja? Înaintea noastră de așteptare pentru noapte fără saci de dormit. Poate că are sens să se miște mai departe, și care trece de-a lungul peretelui de sud a Kailash încă 10 km pentru a ajunge la Darchia?

Dar aici e tot aceeași pensiune. Am petrecut noaptea sub pături tibetane. Se acoperă cu ei nu funcționează cu capul, acestea sunt foarte murdare, și trage împreună - începe să înghețe. Am chinuit cinci minute și încă acoperite. M-am trezit în dimineața.

A doua zi, 10 km rămase, - au mers ușor. Toți simțit ca niște eroi. Forțele a crescut considerabil. Am ajuns la Darchia. A doua zi sa dus la Tirthapuri, există izvoare termale, în cazul în care, conform legendei, Shiva Parvati știa. Spălarea picioarelor de apă lor sfântă, am ajuns în cele din urmă la simțurile lor.

... Se crede că în cazul în care scoarța trece de 108 de ori, ați oferit Nirvana în timpul vieții sale. Dar există o altă cale: trece crusta de 12 ori, luați un alt scoarță de copac, este numit intern, care este mult mai aproape de Kailas. Cu toate acestea, ea era încă mai înaltă și mai grele. Să încercăm.

Trailer de "Yoga în Tibet"