Insula Krk, Croația pentru tine

9.00. Plecăm într-o mașină închiriată de la hotel. care este situat pe peninsula Istria, în apropierea orașului Porec.

Pazin a ajuns la 9,20 (Pasin). Orașul pare mai modern decât omologii săi de coastă. Scopul nostru principal: să se umple cu benzină și să schimbe bani. Realimentării cu nici o problema. Necesară Eurosuper disponibil 95-lea, costul său 8,45 kuna (1,2 euro, 47 rub.).

Principiul de încărcare toate simplu: vă apropiați de coloana din dreapta, se introduce furtunul, se toarnă cantitatea potrivită de litri. După aceea te duci să plătească. La stația de gaz fete spală parbrizul. Deci, ei au acceptat.

Când sa întâmplat prima dată, am fost un pic complexat: poate că avem nevoie de ceva pentru a da. Dar fetele, care au spălat mașina noastră, cum ar fi vioi mutat la următoarea. Același lucru sa întâmplat din nou la o altă stație de benzină în Istria. Din ceea ce am ajuns la concluzia că acesta este doar un astfel de serviciu.

Cu toate acestea, atunci, în provincia Croației, atunci când sticla este într-adevăr necesară curățarea, nici nu ne-am face astfel de servicii. J

numerar local nu ne-au părăsit, și schimbul de bani de la banca a trebuit să fie sigur de a 13.00 de azi. Ieri a fost o sărbătoare națională, atunci (astfel încât băncile sunt închise), și mâine - duminică (aceeași ieșire). În căutarea băncii, a mers în jurul valorii de partea veche a orașului.

Era o dimineață liniștită. Magazine și cafenele doar deschis. Accidental rătăcit într-un salon de pantofi italieni. Toată lumea este atât de frumos, păstrați este imposibil! Fără cumpărare nu este plecat, și laminate a cumpărat o pereche de sandale cu noi pentru întreaga Croația. J

10.20 a plecat de la Pazin, condus prin tunelul Učka. în continuare prin Rijeka (Rijeka). Curând au început să apară semne de pe insula Krk (Otoc Krk).

Insula Krk, Croația pentru tine

Krk - una dintre cele mai mari insule din Croația (potrivit unor surse, cea mai mare). El a legat un pod rutier imens pe continent. Pe insula are chiar un aeroport mic. care vine o mulțime de zboruri charter cu turisti.

pod Krk

Desigur, am fost interesați să viziteze insula. Foarte atras fotografie mare de pod, pe care trebuie să treacă pentru a ajunge acolo.

Insula Krk, Croația pentru tine

11.40.Vezd podul sa dovedit a fi plătit. 30 kuna (4,2 euro). Podul in sine, pentru un motiv oarecare, nu a reușit să facă o impresie Grand. În opinia noastră, pe peninsula Istria și poduri au fost mai frumoase și autentice. Singura diferență - este că acesta este situat deasupra mării.

Lungimea Krkskogo Bridge (oh, cât de greu este să pronunțați cuvintele croate fără vocale!) 1430 de metri. Primul „zbor“ peste mare - aproximativ 400 de metri, iar al doilea - aproximativ 250 m.

Imediat după intrarea pe insulă este o punte mare de observație. Foarte frumos deschis aici, pe continental Croația.

Insula Krk, Croația pentru tine

Am fost dus de urgenta imediat la unii oameni cu oferta de apartamente. Dar aici, noaptea nu am de gând, așa că refuză. Șef al drumului numai pentru capitala insulei, desigur, de asemenea, orașul Krk.

De-a lungul insula Krk

Ne-am dus de-a lungul unei autostrăzi cu două benzi înguste, care nu a fost întotdeauna de bună calitate. Uneori, chiar și foarte amintește de drumul național.

Autostradă vânturi în mod constant, depasirile sunt dificil de mașini, prea mult. Ne trase încet, observăm natura. O distincție este foarte importantă.

Se spune că pe insula unor climatice speciale. Nu este clar ce înseamnă acest lucru, dar toate vegetația pur și simplu pitic: păduri mici, mici de pin, iarba scăzut. Direct insula Lilliput.

Insula Krk, Croația pentru tine

De asemenea, vizibile dealuri „chelie“. În cazul în care munții continent au fost toate „pufos“ de verdeață pe insula foarte des prin vegetația perceptibile pietroase „pete chel“. Toate natura arată ca o destul de săracă în comparație cu partea continentală.

Desi aroma de ierburi, flori și ace de pin delicioase!

La 12.10 am ajunge în orașul Krk (Krk), du-te încet prin ea. Vom vedea frumos zidul orașului vechi pe deal.

Ne îndreptăm spre mai Baska (Baska). Un pic după conducere de la Krk, opriți și admirați vederea golfului și insulară Košljun (Kosljun).

Se spune că se poate ajunge cu barca în 5 minute. Insula are o mănăstire veche și aceeași pădure, unde puteți merge pe jos. Asta e cât de minunat se pare ca de aer.

Insula Krk, Croația pentru tine

Am ajuns în orașul Baska (Baska) (kilometraj 170 km) și, în primul rând, în căutarea pentru plajă.

Plaja nudiști în Croația

Puteți apuca de treabă de parcare aproape de dreapta, ușor în jos o bulgări stancoase. Dar vom vedea un indicator «FKK». Prin studierea diferitelor surse, ne-am adus aminte că aceste scrisori reprezintă o plaja de nudisti.

Decidem să încerce (uite), în imediata apropiere, care este ea. Un număr foarte mare de plaje de nudiști - o altă trăsătură caracteristică a Croației. Acesta este tot site-ul de camping pentru „Golyakov“ (nudiști).

Insula Krk, Croația pentru tine

Aici parcate masinile lor, cu case mobile, există restaurante și cafenele, există diferite sporturi și activități acvatice. Totul este foarte bine situat: pe ambele părți adiacente la camping stânci înalte strâmte ascunde nudiști de ochii indiscreti.

Tot personalul din haine, unele kiddies au, de asemenea, tricouri, iar unul a fost un scafandru într-un costum de scafandru. 🙂

Dar restul - în hainele lor naturale (piele). Care era întins la soare sau de lectură, care este companiile mici și comunică cele din cafenele, sorbind ceva. În general, o viață aparent obișnuită plajă. Dar noi de la ea e tot un pic enervant.

Dar banii plătiți, și avem, cum ar fi, nimeni nu se uita. Pretinde a fi „lor“ și plonjează în mare. Puțin a plecat din această masă de oameni încep să se simtă fiorul, libertatea și integrarea deplină cu natura. Aici este o frumusete! Multimile: costume de baie goi sau în mod clar nu este propice să se relaxeze într-adevăr.

O mulțime naplavatsya (Vodicka este foarte bun), înapoi la parcare.

Feribotul pe insula Krk

Rămâne să se clarifice o întrebare importantă care atârnă întotdeauna în aer: „Unde este feribotul pe continent? „De unde avem aceste informații, nimeni nu își aduce aminte.

Multe hărți turistice ale Croației are o linie punctată care leagă extremitatea de sud a insulei Krk cu continent. În ajunul, am clarificat ghidul la hotel, dacă există sau nu sunt 2 moduri de a ajunge la insula: prin podul rutier și un feribot pe apă, ea a confirmat această informație pentru noi.

Noi și planificați traseul: "Voi alege pe insula Krk de pod în nord, ajunge la partea de sud a insulei, și de acolo pe feribot înapoi pe continent. Dar, pe hărțile rutiere pe care le-am avut cu el, aceste puncte de trecere nu au văzut. Acum am început să întreb despre ea de la populația locală. În parcarea despre feribot, nimeni nu știa nimic.

14.00. Mergem la Baska. Am decis că, dacă există un feribot, atunci ar trebui să fie acolo. Ne oprim aproape de intrarea în centrul suprapus.

Imediat ne-aproape de la poliția locală zboară semnalizarea luminoasă ... pe o bicicletă, ceva strigăte feroce, se pare, că nu poți parca aici. Dar o facem zâmbet doar foarte mulțumit, prietenos decât a da angajatului total confuz.

Ieși din mașină cu întrebarea: „în cazul în care feribotul?“. El, de asemenea, dezorientați arată pe hartă, la noi și spune că nu. Trebuie să ne întoarcem la partea de nord a insulei, deoarece conexiunea pe continent este posibilă numai printr-un singur pod. 😥

Am condus departe de stația Baska pe drum pentru a digera informațiile. Trist să mănânce ceva care a fost capabil să facă micul dejun în restaurantul hotelului, și de gândire despre viața viitoare. Încercăm să găsim răspunsul la întrebarea principală, „Ce ar trebui să fac?“.

Conform planurilor noastre, el sa mutat la sud a insulei pe feribot, ne-ar fi relativ aproape de rezerva Krka (punctul următor de pe traseul nostru). Și acum trebuie să ne întoarcem aproape la începutul călătoriei noastre.

Vremea supărat cu noi: începe să ploaie. înapoi întoarcere Sad de-a lungul întreaga insulă. Krsky traversa podul. pentru un motiv oarecare este liber în direcția opusă.

Drumurile cu taxă în Croația

Pentru a accelera mișcarea noastră de-a lungul drumurilor înguste ale croat, decide să meargă pe drumul de taxare. Cea mai apropiată intrarea ei în apropierea Rijeka (Rijeka).

Insula Krk, Croația pentru tine

La 15.50 vom lăsa pe autostrada A6 (regiunea Rijeka). La intrarea sa ia voucherul ei pe care este scris punctul de intrare.

Drumul serpuieste între munți, tuneluri frecvente, înainte de fiecare placă cu numele și extensia. Dar, atâta timp cât tunelul nostru nu sa întâlnit Učka.

Ne îndreptăm în direcția Zagreb (Zagreb), în districtul Bosilevo (Bosiljevo), rândul său, pe A1. conduce în direcția Split (Split).

Foarte interesant pentru a viziona vremea. Dacă pe coasta soarele strălucea și au fost nori mici, apoi pe continent sunt toate foarte rapid și dramatic în schimbare. Bright soare se ascunde în spatele norilor negri grele, începe să plouă, transformă treptat într-o ploaie torențială. Apoi, din nou, soarele și norii cumulus frumoase, apoi din nou ploaie și un curcubeu pe cer! Temperatura este de asemenea foarte brusc variază: cele 25, apoi 18. Și în jurul munților, dealuri, câmpuri și păduri.

Cât timp se va vedea în scurt timp, un pic înainte de a ajunge faimoasa stațiune Sibenik (Sibenik), am apelat la Skradin (Skradin). Krka National Park este situat în apropiere de acest oraș.

Toată lungimea drumului trunchi de aproximativ 315 km ne costă 124 kuna (17,5 euro). Am trecut undeva în 2 ore și 30 minute. Am condus fără oprire. Doar o singură dată ne-am oprit pentru realimentare și se bucură de o cafea în cafenea.

Și cum ne-am petrecut o seară de neuitat în interiorul țării croată: orașul Skradin, vor fi discutate în continuare.