În peșterile din estul Tibetului

Tradiția tibetană de meditație în singurătate

Tibetul este o țară de mănăstiri, care joacă un rol crucial în menținerea transmiterea învățăturilor lui Buddha. Cu toate acestea, opinia comună (împărtășită de mulți dintre Lama lui și oamenii de știință occidentali) că cele mai importante învățături budiste din Tibet persistă în principal datorită centrelor de meditație în singurătate. De exemplu, Shamar Rinpoche spune că acest transfer de Dharma în Tibet a fost realizată nu în mănăstiri și peșteri. Acest punct de vedere este aproape și Lama Ole, care împreună cu soția sa, Hannah, a pus bazele Budism Calea de Diamant în Occident.

Mai mult decât atât, oamenii de știință bine-cunoscut tibetan rețineți că interesul în meditație în singurătate în Tibet modernă crește. Potrivit acestora, exprimă lățimea răspândirea budismului în pământ tibetan. Se crede că acest fenomen contribuie la restaurarea identității naționale a tibetanilor, deoarece poate fi privit ca o consolidare a valorilor tradiționale în ocupația chineză și prezența coloniale.

Acesta este istoric Buddha Shakyamuni în primul rând pentru a sublinia beneficiile pe care le aduce practica meditației, efectuate în condiții de izolare prelungită. În plus, el a fost un exemplu de yoghin, în încercarea sa de atemporală a plecat din fericire lume în continuă schimbare, și practica meditației departe de distragere lumești. În ceea ce privește practicile de confidențialitate ale celor mai înalte învățături ale lui Buddha se poate spune că în India perioada tantrică (de la IV la secolul XI î.Hr.. E.) Unii practicanți cu experiență să urmeze exemplul. Într-un efort de a înțelege potențialul profund al minții câteva așa-numitele mahasiddha utilizate metode de Diamant Way, în secret în practica lor departe de toată lumea.

In secolul VII cu Budism Calea de Diamant a venit în Tibet tradiție de izolare. Tsultrim Tarczyn a fost ucenic al yoghinului numit Karma Norbu Rinpoche, care a învățat șaisprezecea Karmapa Șase Yoga ale lui Naropa. Din acel moment, meditatorii profesionale au fost considerate de elită și foarte respectat în viața publică și politică. Destul de ciudat, yoghinii care au dorit să se mute departe de lume, câștigă influență în decizia nu este numai spirituală, ci și chestiuni temporale. Comunitatea locală este de așteptat ca ei să-l aducă beneficii pe baza de înțelepciune și putere, dobândită prin practica fără compromisuri. Această calitate este foarte apreciat în multe societăți din Asia.

În peșterile din estul Tibetului, Diamond Budism Calea
Lăsând în meditatori izolare au tendința de a găsi adevărul absolut, și nu acorde atenție la dificultățile unei vieți solitar în mediul rural. Istoricul Buddha a arătat un exemplu al acestui mod de viață - complet subordonat scopului de a înțelege adevărata natură a minții, dar liber de extreme de austeritate dure și îngăduință. Pentru practicarea în singurătate singurătate devine condiții „de laborator“ necesare pentru recunoașterea naturii minții. Acesta servește ca un catalizator pentru o creștere rapidă, fără implicarea obstacole în activități lumești. Singuratatea contribuie la o practică de succes: yoghin taie toate distragerile și a dependenței de condițiile externe, precum și toate existenței sale sa concentrat exclusiv în jurul practica meditației. Mai mult decât atât, dificultățile însoțesc în mod natural de viață în locuri dure, de la distanță, și de a dezvolta mai multa putere si curaj pentru a vedea orice obstacole ca o parte din drum.

Meditația ca un pustnic interesant pentru mine, nu numai pentru că practic budism, dar și din cauza activităților mele profesionale - am efectua aceste studii pentru a scrie o teză de doctorat în domeniul studiilor tibetane la Universitatea din Berlin. Humboldt. Cercetarea mea se concentrează pe evaluarea statutului și rolului tradiției îngrijirii în izolare într-un estul Tibetului moderne, și modul în care a schimbat valoarea sa de la sfârșitul secolului al XIX-lea.

Pentru cercetare, am ales anumite locuri în care yoghinii în căutarea unui mod de a se trezi - în regiunea Kham din estul Tibetului. Aceasta zona este locuită de oameni cu un spirit puternic, independent, este bogat în cultură. În secolul al XIX-lea lama Khampa a contribuit la marea renaștere a învățăturilor budiste din Tibet. Astăzi, ei continuă să respire viață în ea.

Yogi Tsultrim Tarczyn

Din tot ceea ce am trăit în această expediție plină de evenimente, aș dori să descrie o întâlnire cu yoghin Tsultrim Tarcin. Comunicarea cu el a lăsat o impresie de durată în mintea noastră. El este o dovadă a faptului că cele mai înalte forme de practica au fost păstrate și transmise timpurile noastre și sunt oameni care ating perfecțiunea lor de viață.

Spre sfârșitul călătoriei noastre, am ajuns în zona de nord a Nangchen. Metoda noastră de colectare a informațiilor includ opriri în mănăstiri, unde călugării cunosc locațiile de izolare și yoginah descendența lui. Din acest motiv, ne-am dus la Goce Gompa - „Manastirea Shamar Rinpoche“ un loc numit în ghid meu în Tibet A fost o declarație îndrăzneață, deoarece cei mai mulți oameni din Asia susțin „Karmapa, Dalai Lama,“ și nu simt o mare deschidere spre Kunzig Shamarpa - cel mai faimos dintre toti suporterii lui Karmapa Thaye Dorje (șaptesprezecea Karmapa - șef al tradiției Karma Kagyu, din care fac parte). Când am ajuns la Goce Gompa, în speranța de a întâlni cu prietenii, aparținând liniei de transmisie nativ pentru noi, și care nu sunt implicate în chestiuni de politică, ne-am dat seama că mănăstirea capturat urmașii lui Urgyen Trinley Situpa și (o altă persoană care pretinde că a șaptesprezecea Karmapa). Nu a fost în planurile noastre, dar am venit aici de departe, așa că am decis să extragă tot ce este posibil din această situație și pentru a evita conversații despre politică, încearcă să colecteze informații. Acesta este locul unde am numi Tsultrim Tarcin auzit pentru prima dată și a mers acolo unde a fost în izolare. E o excursie aleatoriu la Goce Gompa - cu toate că orice persoană care gândește logic neagă existența unor „accidente“ - a fost un punct de cotitură în întreaga noastră călătorie. Datorită acestui fapt, am găsit un mare yoghin, Milarepa este considerat similar.

În peșterile din estul Tibetului, Diamond Budism Calea

centru de recluziune sub conducerea Tsultrim Tarcin Kodrak asociată cu o mănăstire aparținând tradiția Kagyu Bar, precum și Kodrak Senge Dzong - unul dintre cele 25 de locuri de putere asociate cu Guru Rinpoche. Ea sa manifestat în aceste locuri și a pus învățăturile lor, destinate pentru generațiile viitoare de studenți. Locul în sine forțează Guru Rinpoche - este un deal mare, roșu și gri, cu o mulțime de peșteri unice demne de atenție. Cu vederi impresionante ale întreaga vale și râul azurie dza Chu.

Khenpo (mentor-șef sau lider spiritual) al mănăstirii instituției și a arătat prietenoasă curiozitate - în această parte a lumii se confruntă cu alb provoca o mulțime de întrebări. El ne-a explicat că școala lui de clase de meditație sunt obligatorii, dar oamenii care doresc cu adevărat să practice, du-te pentru a trăi în izolare pentru decontare, care este situat la două ore de la shedra (școală). Este un loc de singurătate a fost numit în onoarea lui Laci favorit pune un mare yoghin meditație Milarepa lui. Este acasa, la unul dintre cei mai mari maeștri de meditație din estul Tibetului - Napi Tsultrim Tarcin.

Napi - o practică a cărei stil de viață se bazează pe exemplul cel mai faimos dintre ele - Milarepa. Ei promit să poarte un singur strat de haine de bumbac chiar și în timpul iernii Himalaya dure. Pentru a sustine viata aceste yoghini au nevoie doar de o cantitate mică de alimente; să locuiască în peșteri sau colibe foarte mici. Într-un loc retras numit Laci trăiesc trei astfel de persoană uimitoare, și în apropiere - încă 120 de meditatori.

În peșterile din estul Tibetului, Diamond Budism Calea
În ciuda faptului că am ajuns fără avertisment, tocmai am avut o astfel de primire călduroasă, este confuz. Ne-au dat o nouă colibă, a dat pături și lumânări, hrănite un prânz delicios și am simțit că au venit acasă. Și toate acestea, în ciuda angajamentului nostru clar Thaye Dorje! Este în acest sens, fiul comandantului - Dudul Tsultrim Rinpoche, care, de asemenea este al doilea cel mai mare Lama, ne-a impresionat în totalitate. Când ne-am arătat prezentarea noastră cu privire la modul de a răspândi budismul în Occident, pentru laici, el a luat o fotografie de Thaye Dorje, și a pus-o sub haine la centrul inimii. Apoi a așezat pentru o lungă perioadă de timp, cu ochii închiși. Nu am văzut mai mult decât această imagine - el a vrut cu adevărat să-l păstrați pentru mine! Rinpoche a petrecut cea mai mare parte pustnic sale încă de viață scurtă, practicând sub îndrumarea Napi toate metodele speciale ale tradiției Kagyü, inclusiv șase din Naropa Yoga. Am fost în speranța că relația noastră într-un fel ajuta la introducerea Karmapa nostru tibetan.

Întâlnire cu marele yoghin

Am urcat tot mai sus pe munte. Deja am putut vedea clădirea roșie, care găzduiește trei ani izolare. Am fost fascinat cu genul de printuri de piatra ale labei tigroaica gravidă, care este așezat Guru Rinpoche în forma sa puternică de apărare. In secolul VII cu Budism Calea de Diamant a venit în Tibet tradiție de izolare. Din acel moment, meditatorii profesionale au fost considerate de elită și foarte respectat în viața publică și politică. Peretele de stâncă al muntelui de mai sus ne căscat gura peșterii accesibile numai celor care pot zbura. În trecut, există, fără îndoială, marii yoghini practicat School Bar. În ultimii douăzeci de ani Siddha Tarczyn Tsultrim a trăit, a meditat și a dat predici in apropiere de aceste peșteri. Câțiva pași mai mult, și am fost la ea. Cele mai subțiri haine albe, cu alb maestru păr scurt, a fost așezat într-un mic, abia putea să-l conțină o colibă. El are o față frumoasă și un fizic puternic, astfel încât se pare ca un nativ din Caucaz. întreaga Apariția lui radia ceva ce mi-ar fi descris cuvintele „simplitate extremă“. Ca un reprezentant tipic al Occidentului, eu nu sunt într-o mare plăcere de a face metanii înainte de lame. Dar, în cazul acestui maestru al corpului meu am fost îndoit în sine, și m-am simțit fruntea atins solul de trei ori, exprimând respect pentru modul tradițional tibetan.

În peșterile din estul Tibetului, Diamond Budism Calea

Tsultrim Tarczyn a fost ucenic al yoghinului numit Karma Norbu Rinpoche, care a învățat șaisprezecea Karmapa Șase Yoga ale lui Naropa. El a petrecut mai mulți ani ca un pustnic și-a perfecționat yoga de căldură intern, sau tummo și a practicilor de imprimare excelente. El poate lăsa urme în stâncă și de a supraviețui fără alimente. Acum, sa așezat în fața noastră în coliba sa mici, margele sale și calm peering în spațiul nesfârșit de peisaj muntos.

Unul după altul, am ajuns la maestru cu Hadak în mâinile sale - acesta este modul tradițional de a arăta aspectele lor, în timpul unei vizite la Lama. De obicei, Lama la început surprins, văzând grupul cu pielea albă, și numai apoi să ia Hadak și a pus invitatul său la gâtul lui. Dar prezența noastră nu va afecta pe acest expert uimitor. Privirea lui era întotdeauna îndreptată spre orizont, și se pare că el nu ne-a observat. Am fost pentru el ca un nor pe cer. Nici unul dintre noi nu a avut nimic de a cere. Eu cred că toate răspunsurile au fost deja primite ...

După întâlnirea cu el, am coborât de pe munte, sa așezat pe un bolovan mare pentru a medita, și a văzut că el stătea lângă peșteră și se uită în jos pe noi. O altă întâlnire, care merge dincolo de cuvinte și concepte.

Mulți Tibetanii cred că Tsultrim Tarcin asemănarea lui Milarepa vie - Yogi, prezintă un exemplu al practicii în izolare. Durata de viață a acestui maestru celebru, puterea lui uimitoare și scopul final al căii spirituale inspirat mulți oameni în ziua de azi. Cu toate acestea, în practică, de la Vest produce cea mai puternică impresie nu izolare externă și determinarea de a îndura toate dificultățile. În exemplul de Milarepa noi, probabil, interesat în retragerea din interior interese lumești și jocuri. Și în modelul de zi cu zi rolul de viață pentru noi este destul de Lotsawa Marpa, Milarepa profesor lui. Acest yoghin „a trăit în lume, dar nu era din lumea aceasta.“ În ciuda faptului că Marpa era un om de familie, om de afaceri, om de știință și călător, el a păstrat privirea Marii imprimare și a atins iluminarea deplină într-o singură viață.

Rinpoche ne-a primit cu căldură. În primele zile el a vizitat personal de cabină nostru, pentru a vedea cum facem, pentru a vedea dacă avem nevoie de ceva, și să trezească în noi dorința de a pune întrebări. El a insistat asupra faptului că ascultăm învățăturile, pentru a urca pe munte, care este similar cu pestera o colibă ​​mică. Acesta a fost „locul potrivit“ pentru a vorbi despre ceva important. Singurul scop al existenței sale în condiții extreme a fost de a atinge iluminarea într-o viață. Nimic nu a avut altceva același regim. El nu a găsit că convingătoare stilul nostru de practică. Lumea vede din peștera sa, diferită de a noastră. El crede că mai întâi trebuie să mergi tot drumul singur la o înțelegere absolută pentru a începe să beneficieze alții. Preferăm „învățare în acțiune“, care este, de lucru pentru binele creaturilor, în conformitate cu promisiunea că Karmapa a șaisprezecea, însoțită de o creștere personală. La sfârșitul șederii noastre a fost căderile masive de zăpadă, iar între timp yoghinul ne-a dat învățături mari despre rolul profesorului importanța diferitelor faze ale retenției de conștientizare în meditație și nevoia de formare continuă.