Hanukkah în Israel

sărbătorile evreiești, cum ar fi lumânări luminile Chanukah, ei ne aduc lumina adevărului. Ele sunt ca niște chei templu Ecumenic, armonios interconectate unele cu altele. Hanukkah - o sărbătoare specială a vieții din a spiritului de libertate. Hanukkah melodie Magic am fost asociate cu un stol de păsări care zboară în continuă schimbare amplitudine, dar păstrând în mod miraculos unitate.

În Ierusalim. în mijlocul săptămânii Hanukkah, din Siria sau Egipt, un vânt puternic a venit Khamsin, a adus cu el o parte, nisip deșert luminos de construcții, țesute din mii de scântei aurii. Case și copaci glowed din interior, așa cum inversează monede antice. Pana seara vântul a murit în jos, iar cerul era acoperit cu nori negri. Noaptea a început să ningă. El a capturat troiene copaci, drumuri și dealuri.

M-am plimbat de-a lungul caselor de piatră, care străluceau lumini ferestre colorate. Această lumânare aprinsă, pentru că în mod tradițional lumânări Chanukah ar trebui să fie plasate la ferestre. Lumânări au vorbit unul cu altul, aprindere, apoi se stinge. M-am uitat la fereastră, care părea să-mi o arenă de luptă între lumină și întuneric. Și m-am întrebat: ce pentru mine este Hanukkah, și ce știu despre această vacanță?

BC 170 de ani, armata condusă de regele Antioh lV capturat Templul din Ierusalim. Ierusalim Templul a fost profanat și transformat într-un sanctuar al lui Zeus.

Regele a găsit un popor evreu ca-minded de a utiliza evreii elenizați pentru a distruge legătura cu Creatorul și Tora.

Astfel, a început planul regelui executat de a distruge interiorul oamenilor asociate cu forțele spirituale ale iubirii, unitate și eficiență. Regele și adepții săi au reprezentat forțele externe ale egoismului materialiste.

Avraam a fost primul care, cu mult înainte de aceste evenimente, a descoperit legea luminii infinite a lumii superioare, exprimat în puterea de a da și iubirea aproapelui.

Cazul său a fost continuată Hashmonay Matatia și cinci fii ai săi. strigătul lor: „Cine este Dumnezeu - mi“ încercuită toate colțurile țării. Din moment ce revolta a început, care după moartea lui Matatia, condus de fiul cel mare al lui Iuda, poreclit „Maccabi“, ceea ce înseamnă „Cine este ca tine Celui Prea Înalt.“ Acesta a fost strigătul luptei macabeene rebeli care au ieșit să se lupte cu numele lui Allah pe buze.

Revolta sa încheiat cu victoria macabeilor. Atunci când a fost necesar pentru a aprinde o lumânare în templu renovat, ulei a apărut pentru doar o zi, dar lumânările au ars timp de opt zile, până când noul ulei a fost gata. Această ardere opt zile de lumină a devenit un simbol al iubirii infinite a Creatorului pentru cei care au răzvrătit împotriva egoismului, dezvăluind Forța Superioară a Naturii - Creatorul.

În celebra poveste „lumânările Chanukah care au inspirat George Washington“ este scris despre modul în care lumânări Chanukah aprins soldați evrei, pe timp de noapte, înainte de bătălia decisivă, a atras atenția Washingtonului, iar el a fost inspirat de faptul că soldat evreu din națiune profeților aprins o lumânare ca un simbol al victoriei. Și în dimineața zilei de armata lui Washington este complet învins într-o luptă cu Anglia. Această poveste despre un soldat american, i-am spus unui prieten, atunci când am aprins lumânările Chanukah. Ne-am așezat într-un cerc și a introdus noi înșine înghețarea soldat cu lumânări Hanukkah în mâinile lor, care este ca o cursa releu de foc măturat prin vârstele pentru a aprinde puterea dragostei și unitatea celor care aspiră la libertate, ca un singur om cu o singură inimă. Povestea mea despre această lumină de vacanță victorii peste întuneric aprins lumina mereu arzând în ochii prietenilor mei.

In cele mai vechi timpuri, în loc de lumânări turnat într-un vas și fitilul ulei înmuiat în ulei. Ulei, fitilul și foc - este ca simboluri ale Hanuka de vacanță. Uleiul simbolizează dorințele noastre materiale, și nu poate fi ea însăși aprins de lumina pe care le atragem din exterior - dar numai cu ajutorul unui fitil. Fitilul trebuie să fie imersată în ulei, și să acționeze din ea - simbolizează legătura între cea mai mică și cea mai mare. curge ulei până fitilul, și numai acolo se realizează contactul între uleiul ca proprietățile fitilul și lumină. Că împreună pot străluci. Lumina nu se poate manifesta până în legătură cu fitilul și uleiul în ea.

... M-am simțit ca un razboinic Macabeilor, străpuns de o săgeată și a căzut înapoi în nisip, sub cupola cerului fără sfârșit, în cazul în care miliarde de stele ars ca o lumânare. Am văzut copilul a ajuns în brațele ei pentru mine, așa cum am venit împreună într-un singur semn. Asemenea călătorului în distrugerea Templului în întuneric, am îmbrățișat metalul rece al lămpilor moarte.

Am stors fitilul între trecut și viitor, să o lumină care vine din esența unui organism totale, un teren comun, conectat la puzzle de fericire. Am dat seama că de la această unitate și o conexiune comună aprins lumânările de Hanuka.

În Ierusalim, Ein Karem, în spital Hadassah, în ajunul Chanukah, soția mea a dat naștere unui fiu. Am fost prezent la naștere, moașa mi-a dat copilul, și am văzut cu ochii adânci. Ele reflectă zâmbetul nostru entuziast, nisip auriu, nămeți, lumânări Chanukah. Fiul meu a zâmbit, a șoptit el în tăcere să-mi că lumânările de Chanukah se vor conecta inimile tuturor oamenilor de pe pământ.

Ponderea în sociale. crearea de rețele

Revizuire Proiectul „Secretul evreilor“

articole recente

• Hanukkah în Israel
    povestiri esență evreiască a evreului
    povestiri evreiești City în inima noastră
    sărbătoare evreiască din Sukkot colibă
    Situația din Israel Ierusalim - Unitatea Casa
    povestiri evreiești din oraș, unde nu am fost niciodată ...
    Istoria evreiască Templul Evreiesc
  • Hanukkah în Israel
    povestiri evreiești din zece zile de Pocăinței