Conversația are, de asemenea, un medicament

ecouri ale harului

Am crescut într-o familie de medici. În acele zile se credea că biserica poate fi vizitat doar bărbați bătrâni și femei vechi, iar restul nu sunt interzise să fie în templu numai la înmormântarea rudelor decedate. Părinții mei pe tema religiei, și în cazul în care a spus că este foarte rar. Dar am avut o bunica Sima! Și vârsta ei au fost lăsate să fie un credincios. E in camera a fost o pictogramă de familie vechi, iar pe piept intr-o vaza speciala a stat mereu nuiele de salcie. În zilele de sărbătoare, bunica mea a mers la biserică. Eu iau cu ea nu a fost posibil, din cauza acestei părinții mei au fost concediați de la locurile lor de muncă. Stânga-l mai devreme, când eram încă adormit, dar îmi amintesc cum a venit - într-o eșarfă albă, toate curate, îngrijite, iar unele într-o grijuliu, liniștită și pașnică specială. Această liniște a fost, probabil, un ecou al harului lui Dumnezeu. La un nivel de subconștient, am putut simți deja că Dumnezeu - Cel fără de care nici o viață. Dar pentru a înțelege acest lucru, am avut încă să meargă.

În 1988 am absolvit Institutul Medical Saratov, ea a început să lucreze în specialitatea lor. Acesta a fost anul care a început renașterea vieții bisericii în țara noastră. Și Domnul a început treptat să mă conducă în calea îngustă Biserica.

„De ce avem nevoie de Hristos?“

Primul meu gând la întoarcerea în Saratov a fost că eu aș dori să cânte în cor. M-am dus la cea mai apropiată biserică la casa - Duhososhestvensky, dar nu ma accepta. M-am dus la un alt templu - ei nu au primit nici. Al treilea a fost - a fost refuzat și acolo. Și apoi, după un timp, am decis să merg la zona fabricii - în biserică în cinstea Maicii Domnului din Kazan. Nu am văzut nimic ciudat în cererea mea și binecuvântat să vină la cor și liniște cântă refrenul. Deci, - în cor, în cunoștință progresiv mai adânc cu serviciul - în ultimii cinci ani ai împreunat meu.

Și, desigur, trebuie să menționeze acest lucru, nu se poate spune că l-am cunoscut pe tatăl său spiritual - tatăl Lazarya Novokreschenyh, un fel și luminos pastor, care în fiecare dintre copilul său spiritual este bolnav de inimă. Chiar înainte de asta, am dat seama că, uneori, Domnul ne vizita când invizibil comunicarea cu o altă persoană. El ma vizitat doar atunci când se ocupă cu tatăl său, Lazăr: am dat seama cum să trăiască și să acționeze ca un om de mers pe jos la Hristos.

Este demn de remarcat faptul că tatăl lui Lazăr a avut nici o mică parte din calea mea biserică viitoare. El a contribuit la faptul că m-am dus la Seminarul Teologic din Saratov în departamentul de corespondență, în timp ce restul de un medic practicant. Tata a scris o recomandare care a avut o mare influență în sosirea mea.

Starețul templului mi-a binecuvântat pentru a efectua o conversație catehetică. Anunț - o conversație cu un om în fața botezului său. Discuțiile au avut loc cu părinții și copiii botezați. Vorbiți cu părinții care nu merg la templul lui Dumnezeu, nu cred că un copil este botezat pentru ca aceasta să fie „protejat“, mi se pare foarte greu. Încercarea de a împinge de la propriile lor cuvinte „de protecție“, vorbind despre ceea ce este cu adevărat în Botez oferă protecție întotdeauna - este harul lui Dumnezeu. Dar protecție nu se poate proteja, în cazul în care persoana nu a acceptat, nu a învățat. Și dacă o persoană după adoptarea Botezului nu se grăbească la Dumnezeu, el prin aceasta nu permite lui Dumnezeu să lucreze în ea. Și eu întreb de obicei pregătesc copiilor Botezului părinților întrebare: „De ce avem nevoie de Hristos.“ Cel mai greu de răspuns, pentru că puțini vin gândesc la faptul că suntem într-o cădere adâncă. Catehet au o sarcină dificilă - să se trezească oameni dormind profund și să nu se uite în adâncul sufletului său. Prin urmare, dacă după cateheze o persoană care dezvoltă cel puțin o înțelegere a credinței, în cazul în care apare cel puțin unele probleme, este posibil să se ia în considerare rezultatele.

A existat un sentiment că am intrat într-un nor de fericire

Prima călătorie am fost în celula în care a lucrat Panaguda Rev. Paisiy Svyatogorets. altare bowed, a cumpărat icoane. Înapoi în Saratov, în primul rând m-am dus la templu, în autobuz de transfer. În apropiere stătea o femeie într-o basma. „Bine - cred - poporul nostru, exact.“ Puțin câte puțin, am început să vorbim cu ea. Și dintr-o dată am avut o idee: este necesar ca icoana femeie Staretului Paisie prezent. Prezentat. Și dintr-o dată ea a fost atât de fericit, ea a spus Rev. Paisiya Svyatogortsa admir foarte mult, rugându-l să - și acum aud dintr-o dată de la el!

Și în acest an am fost pe plaiuri binecuvântate de Athos în ajunul Paștelui Sf. El a trăit într-un mic Manastirea Pantocrator din Grecia. Cel mai memorabil pentru un motiv oarecare, curte foarte confortabil mic pe al cărui teritoriu - mic copac vesnic verde mandarină cu fructe. Dar lucrul cel mai important - este atmosfera de pe Muntele Athos, unde am stat timp de patru zile. Prin harul lui Dumnezeu am fost destul de norocos pentru a face parte din slujba de Paști la Muntele Sfânt. Despre serviciile greacă Muntele Athos nevoie, desigur, de a vorbi separat - alte tradiția liturgică este ceva de neuitat pentru persoana. Închinarea la Paști a durat opt ​​ore. Dacă cineva din adunare a fost greu să stea, ei pot sta în stasidii sau să se bazeze pe ea. Am observat că grecii sunt mai rezervate în serviciul de Paști, mai degrabă decât cea română. În România, preoții după noaptea de Paști vin la serviciu cu o voce răgușită - „Hristos a Inviat!“, De fapt, de multe ori de exclamare, spun ei, din inimă. Iată-mă, atunci când serviciul a fost de peste, el a mers la mare datorită Domnului. Am fost umplut cu sentimente, și l-am lăudat atât de tare încât a pierdut, de asemenea, vocea lui.

Într-o zi, ședere pe Muntele Athos am ieșit din templu, și a mers la mănăstirea unde locuia pentru noapte. Pe drum am întâlnit un călugăr tânăr. El a văzut peștele în apă, și am vrut să stea lângă el. Dintr-o dată sa întors și mi-a vorbit în limba rusă: „Hristos a înviat!“. Am vorbit cu el. El a dovedit greacă vorbitoare de limbă rusă. Toate copilăria petrecută în România, iar apoi sa mutat în Grecia și a fost acceptat ca novice la mănăstire. Am vorbit despre har, și el mi-a citat doctrina părinților, și a spus că la etapa inițială a harului dă nu numai bucurie, un sentiment de fericire, dar, de asemenea, curățește unul. Și el a adus o astfel de imagine: o pietricică pe plajă. Când a fost departe de apă, apoi acoperite cu colțuri ascuțite, iar când apare pe surf și spălat de valuri, acesta devine neted și rotund. De asemenea, harul, ca un val al mării, purifică sufletul omului. Athos cuvinte novice sa scufundat adânc în sufletul meu. Și har este atât de abundent acolo încât atunci când oamenii vizita Muntele Athos, el începe deja să se roage ca Domnul le-a permis să se întoarcă acolo, ca marea mila lui Dumnezeu.

Ziarul „credința ortodoxă» № 14 (586)