Biblioteca - Articole - în

păsări uimitoare - cocoșul de munte. Nu contează cât de mult știm despre el sau spus, oricare ar fi dificil calea spre ea, iar oamenii sunt atrași de acest pustnic de pădure, ca un magnet. Vânătoare materiale despre Leks cocoșul de munte inepuizabile publicate în reviste despre vânătoare, deoarece atâta timp cât există reviste și interesul cititorului în subiectul propriu nu este pierdut. Dimpotrivă, în fiecare an, numărul de vânători care doresc să vadă pasărea misterioasă, cocoșul de munte vizita actuală în creștere. Unul găsește într-o astfel de întâlnire este ceva reverențios și interesant, iar cântecul lui nu lasă pe nimeni indiferent. A se vedea păsări prudent devine mai dificilă, cu fiecare an care trece. Mai puțini dintre cei aproape de marile orașe neatinse de om, oameni surzi, unde au rămas curent. De aceea, trebuie să merg la sute de lemn cocoși de munte de kilometri distanță, o plimbare lungă pentru a obține bunurile sale. Cu toate acestea, acele amintiri de neuitat care umplu de la această întâlnire, merită efortul.

vanatoare foto pe curent trece prin mai multe cocoș de munte reguli diferite decât doar de vânătoare. În opinia mea, este chiar mai dificil, de aceea, sper, iar cititorii vânătorii va fi interesant și util să știe ce eforturi și răbdare a ajuns la rezultatele modeste pe care le văd pe aceste pagini. În Eugene Cherednyakov, care mi-a arătat un Lek, în cazul în care fotografia, pentru care eu sunt sincer recunoscător pentru el ca un argument vreau să citez cuvintele președintelui societății Kalyazin de vânători și pescari din regiunea Tver. Sper ca aceste cuvinte nu descuraja pe cei care doresc să ia o imagine de pe un cocoș de munte Lek: este pur și simplu trăgători care a lovit cu succes și fără dor la fața locului, și sunt lunetiști, cu calm și cu răbdare vytselivat pradă pentru un timp arbitrar lung. Hunter poate fi un bun trăgător, și Wildlife Fotografia ar trebui să fie un lunetist.

Prima mea întâlnire cu cocoșul de munte a devenit posibilă numai după o pregătire temeinică pentru taberele de peste noapte pe site-ul de fotografiere dimineața. Metoda de observație pentru cocoșul de mesteacăn și fotografierea acestora din adăpost, este fundamental diferită de abordarea tradițională la masculul în dimineața și era încă întuneric Len Sto, a fost testat și bine-cunoscut St. Petersburg ornitolog fotoohotnika Yu Pukinsky. El este, probabil, singurul mod posibil de a livra la locul unde tokuyut cocoșul de munte, echipamente fotografice grele și, cel mai important, este liber să manipuleze aparatul de fotografiat, fără teama de a speria păsări precaut.

Atunci când această metodă de filmare a trebuit să vorbească cu rangerii în diferite locuri, pentru un motiv sau altul, au spus în unanimitate, că modul în care am de gând să fotografieze în cocoșul de munte actual este aproape imposibil, și sceptic de rugămințile mele și promite să nu sperie păsările Lek. Fără probleme fotografiind Snipe tokuyuschih și cocoși de munte de la adăpost, nu am putut înțelege ce rangerii nu le place și de a face acest lucru este de cocoș de munte diferit de aceeași cocoșul de mesteacăn. Numai trăit pe Lek câteva zile, am dat seama că oamenii de experți au avut dreptate.

Sub alt așternut copac a fost mult mai puțin. În total am numărat șase copaci care tokovali masculi. Nu există semne de cocoși de munte nu am găsit nici mai mult. Alegerea unui loc pentru un cort, a spus la revedere de la Huntsman. Partenerul meu într-o întreprindere dubioase pentru a fotografia cocoșul de munte de cort a fost la fel de dornici de păsări de fotografiere amatori fotograf. Timp de trei ore am pus cortul nostru lapnika bine camuflate-l și cu puțin timp înainte de întuneric ascuns în interior.

Lek constituie o mare suprafață de pădure într-o matrice de pin. Moss lipirea tufe goale de afine. Cele mai multe dintre copacii de aici au fost de varsta mijlocie, dar destul de mare. Printre acestea se numără esalonari crenguțe de pin vechi cu fund gros. Pe acești copaci și tokovali Moshnikov. Pe la mijlocul Lek traversat fluxul vernal, uscat în timpul verii. De-a lungul a crescut rare, pipernicit arbuști. Lek este ușor vizibilă în partea de jos, și a fost foarte dificil, în pini trunchiuri trec neobservate sau deghizare ca un cort, ca să-l păstrați de la izbitoare. Prin urmare, adăpostul nostru înnegrite pata neagra pe zăpada albă, și părea speriat de jur împrejur.

A devenit rapid întuneric, și trase de-a lungul sitarul Creek. Total pentru noapte, am numărat cinci trăgând Woodcock de sex masculin și cocoși de munte de aici, care sosesc în seara la Lek, nu se aude deloc. Am adormit cu speranța că mâine prea bărbați acoperi până la copac lui favorit, iar apoi acestea pot fi luate în considerare și fotografia. Dar cocoși de munte nu au fost atât de simplu. De dimineață, chiar și în întunericul cortului nostru puteți auzi un subtil „Tékane“ un mascul, iar când zori rupt, am fost în stare să-l vadă. Înainte de el, a fost de aproximativ trei sute de metri, el a umblat prin zăpadă, dezvăluind coada lui, și a cântat. Pentru detalii, chiar și cu binoclu, era imposibil să se ia în considerare, în afară de cocoși de munte mutat în curând mai departe.

Așa cum am ne-a explicat ieri după însoțitorul nostru, noi „podshumeli“ păsări și de ce au fost atât de atent. Huntsman avea dreptate, iar eu voi spune ce comportament arbitrar pe curentul cocoș de munte, pe care se permite în primul rând, este pur și simplu inacceptabil. În cort, de exemplu, trebuie să se ascundă nu mai târziu de 16 ore, și lăsați-l până la 12, pentru a vorbi, chiar și cu o voce joasă, de asemenea, nu se poate. Și nu este regulile greu si rapid. Mai târziu, am devenit convins că curentul necesar pentru a menține tăcerea completă, și cât mai puțin posibil să fie afișate în vizualizare completă.

Apoi, a trebuit să ia toate măsurile de precauție, așa cum fac vânătorii, ascunderea cocoși de munte, și numai astfel de cerințe la comportamentul forțat din urmă să devină mai puțin vigilent. De exemplu, vânătorii sunt alese pentru lemn cocoși de munte cântând în timpul „orb“ a genunchiului cântecului său. Și eu, de asemenea, trezirea în imediata vecinătate a efectua sex masculin curtare ritual, astfel încât să nu-l sperie, a pus saci de dormit, rochie și să se pregătească aparate de luat vederi în timpul acestui genunchi.

Atunci când se uită în direcția mea o pasăre, în orice caz, este imposibil să se mute obiectivul, atingeți pereții cortului la momentul respectiv, pentru că deja lumina și pasărea imediat observat. Chiar și mutați în interiorul cortului atunci când următorul cocoșului de munte, a avut cu cea mai mare prudență, astfel încât să nu facă zgomot și nu doare accidental peretele adăpost. O persoană, în cazul în care volumul cortului, suficient pentru a face toate acestea nu este prea dificil, dar împreună este aproape imposibil.

Următoarea călătorie, cinci zile mai târziu, a trebuit să mă plec. Marginea pădurii este complet curățată de zăpadă, există sute de voci ecou de zbor calea turma de cinteze. Ajuns cântând sturzi și Robins. Nu departe de skradka cadru labe molid deghizati țipând ciocănitoarea neagră. În jurul încă acoperite cu zăpadă, doar aici și acolo zatemneli umflături. Pădurea era plină de țiței și posac de recenta ploaie, cerul înnorat.

Cocoșul de munte în mod clar interesat într-un adăpost - chiar lângă el a apărut excrementele lor proaspete. Noaptea a fost ploaie, vantul sa ridicat de câteva ori, cu prudenta pasari cantatoare tăcute. Între puternice rafale de vânt chiar înainte de întuneric și am auzit zgomot de aripi aripi - este cocoșul de sex masculin așezat pe copaci. În plus, înainte de a-mi un venit distinct lor „krekane“ - astfel încât masculi repetat înainte peste noapte. Este pentru aceste sunete „în sub-zvon“ definesc numărul de rangers și ornitologii care sosesc la masculi Lek. Cu toate acestea, ornitologi, cunoscând obiceiurile de muscă cocoși de munte pe timp de noapte, numărul de sosiri este împărțit în două, astfel încât să nu facă greșeli într-un mare fel. Mi se părea că „krekane“ foarte similar cu sunetul atunci când caseta pe jumătate goală de chibrituri pentru a se agită în sus și în jos. Înregistrarea chiar și în următoarele zile pe bandă „krekane“ Nu s-au dovedit, în ciuda lunga așteptare pentru sosirea lor și un consum ridicat de bandă de film gol, sunetul a fost prea liniștit.

Primele cântece de doi masculi, am auzit despre cinci dimineața. Sunetele au fost destul de distincte, dar păsările care urmează să fie văzut. Scrierea pentru sine voci de păsări diferite, eu folosesc adesea înregistrările proprii și a altora, în scopul de a le atrage la adăpost. La dupelinom curent m-au ajutat foarte mult voci cântând masculi becaținele, cocoși de munte și în cei mai puternici masculi au răspuns vocii feminine. Speranța a fost ca un magnetofon să mă ajute acum. Seara am pus-o într-un difuzor extern movilă și acum, gata pentru a trage, inclusiv voce gluharki în creștere.

Piesa este cel mai apropiat pentru mine masculii s-au auzit mai aproape și mai aproape. În cele din urmă, am văzut că alergă repede la dinamica mea deghizate. În ritmul dinaintea zorilor cu un cocoș coada ridicată, care a fost de 12 de metri de cort, era la vedere. Acum am putea ieși din capacul obiectivului de protecție și trimite-l la frumos din lemn-cocoșului de munte. Vizor de vedere clar toate culorile veșmintelor sale. Dar a trebuit să aștepte până când partea din față a cristalinului se evaporă picăturilor de condens.

Lentila pentru noapte este rece și târât afară, odată acoperite cu „roua“. Între timp, nu văd aici robinetul de sex feminin răcit. Am văzut schimbările starea lui, el a început să se reducă și de a opri coada. A trebuit să se grăbească cu filmare, dar după primul cadru al masculului este încă oprit din cântat și, încă înghețat, a stat uita la aparatul de fotografiat în timp de 10-15 minute. Am avut doar un singur lucru: la fel cum el nu a muta și să aștepte cu răbdare ca el să fie distras de la locul meu ascuns.

Capercaillie calmat și a început să ciugulească ceva cu zăpadă. Sa dovedit că el a colectat și ace din crengi de pin căzute înghițite. hrănit în liniște, el a început să meargă departe de cort. Am în curând el nu a mai fost văzut în trunchiuri de pini. În acea zi, păsările în cort nu mai este adecvată, dar sa oprit să cânte numai la 8.30. Tokovik, cu toate acestea, a încercat să continue să cânte într-o jumătate de oră, iar după încă o jumătate de oră vers curent complet. Nu vedeți păsările din cort, am crezut că au fost împrăștiați. Când o oră mai târziu, am plecat de la adăpost, apoi cincizeci de metri distanță de mine zgomotul și a crescut de sex masculin, speriat aripile lor aripi, a zburat departe. A devenit evident că, aparent, acum adăpostul meu nu va părea atât de sigur pentru cocoșul de lemn locale.

In timpul zilei am mutat într-o altă locație, o singură pe molid Lek mare, în speranța că sub cortul meu deghizat lapnikom acum nu va sta la fel de mult. Am luat cina devreme și ambalate într-un sac de dormit. galinacee Origine a zburat aproximativ 20 ore. După plantare auzit disylabic „krekane“ și apoi liniște. Când a sosit câteva minute mai târziu, un al doilea, mi se părea că sa așezat pe capul meu. Mai degrabă, el sa așezat pe ramurile de pin care au crescut împreună stand de molid, prin care am făcut un adăpost. Desigur, nici una dintre vorbire fotografia nu a putut fi. Ajuns la cocoșul de munte de noapte este foarte atent, dar, în cazul în care sperie, atunci ei nu vor tokovat aici, în dimineața următoare. Mai târziu, am auzit trei masculi sosiri, dar de două ori, așa cum mi se părea, au zburat într-un alt loc. De-a lungul nopții m-am trezit când am vrut să se rostogolească dintr-o parte în alta. tesatura hidrofug a dormit mult mai freamăt, și în acea tăcere, care a stat în pădure noaptea, îmi era frică să speria păsările, una dintre care dormeau deasupra capului meu.

În dimineața pe Lek ne-am dus și a cântat trei Moshnikov, și toate trucurile cu o bandă nimeni nu a răspuns. Am inclus și înregistrare și piesa de ieri de sex masculin - toate fără nici un rezultat. A fost destul de ușor. Dintr-o dată unul dintre cocoșul a zburat într-un copac de pin pentru o lungă perioadă de timp „krekal“ nu departe de mine, dar el este interesat, nu este, din păcate, vocea vorbitorului, și refugiul meu. Masculul a zburat la cinci metri de partea din spate a cortului, unde a avut un perete gol, fără lentile fulgere. Cocoșul de munte lung se uită în ea, dar niciodată nu a efectuat cântec, este următoarea. Am încercat să nu respire, și doar se uită la el prin fereastră. Nu bănuia pericolul și liniște a plecat. În dimineața aceea, nu a fost posibil să se facă un singur cadru.

Seara a existat un eveniment, din cauza pe care am început să încerc să se comporte mai prudent. Unul dintre bărbați a ajuns noaptea la ora 19, și nu am avut timp să se pregătească de culcare. A trebuit să despacheta sacul de dormit după sosirea sa, încercând să nu facă zgomot. Dar el mi-a auzit, și a zburat departe.

Am scrie atât de mult despre tăcerea este un accident. Pădurea de pini unde leka, este atât de liniștită încât să puteți auzi scârțâitul de păsări mici, zgomotul unei ramuri căzute, fosnetul solzi de scoarta de pin de pe trunchi. Am auzit tot cortul, dar am putut auzi totul perfect. Fiecare mișcare a trebuit să fie făcut lent, mai ales în toate obiectele de metal - de la lentile la ustensilele de bucătărie. cocoșul de lemn folosit pentru a trăi aici, și a trebuit să învețe de la ei să fie liniștit și discret. La acel moment nu a fost așa de rău. M-am întins într-un sac de dormit și o oră mai târziu masculii unul Ajuns la lek. Doi dintre ei, la rândul său și continuu „krekali“, înainte de a merge la culcare, apoi stabilit.

Nu am fost niciodată în măsură să ia în considerare cocoșul de munte, pentru a primi o noapte, indiferent de modul în care am încercat, și toate acestea în ciuda faptului că ei erau undeva în apropiere. Dar, de asemenea, să ia fotografii, atunci când acestea nu sunt în căldura de cântec, era prea riscant să fie prea mare probabilitate de sperie lor. În lumina fading oprit din cântat Mavis, o turmă de gâște au zburat deasupra pădurii, cu o voce joasă ecou. Țesătura cortului meu, cu o matura lovit cântând Ptah - aparent pe cale să se stabilească pentru o noapte într-o grămadă de lapnika de molid, dar nu a reușit. locuitorii Forest a adormit, și eu - la fel de bine.

O noua zi a prezentat o întâlnire neașteptată, din cauza căreia înregistrarea nu a fost posibil. Speriat de zgomot a început de vânătoare fotografii chiar pe elanii lek hunt. El a speriat toți bărbații care afișează, și au fugit. O oră mai târziu, o pasăre a zburat în, dar piesele sunt nu mai aveau.

Pentru mine era timpul să plece, dar în week-end următoare m-am întors la locul vechi. Vremea sa deteriorat semnificativ la rece, a fost înghețarea în dimineața, iar a doua zi a fost ploaie. Cocoșul de munte tokovali lent. În primele zile, nu au zburat în cort, iar a doua zi am decis să rearanja adăpost, noaptea era neobișnuit de rece, asa ca a fost dificil să se țină de cald într-un sac de dormit, dar în dimineața soarele strălucea. Doi bărbați, pe care am fost în mod clar audibil din ascunziș, din nou oprit din cântat foarte devreme, undeva în jurul orei 7:00. Am știut de prezența lor pe actuala fragmentare pentru „tekanyu“ și, prin urmare, sa așezat în cort. A încercat să-i atragă de voce kopaluhi, dar ca răspuns - nici o reacție. A fost ziua plecării mele, și lucruri de colectare, eu sunt doar de așteptare pentru pasărea zbura departe.

Nu contează pe continuarea filmare, am început să se pregătească micul dejun, lenjerie de pat colectat, a pus apă caldă pe un arzător cu gaz. Zăpadă pe leka este aproape complet topit, și lângă cortul meu galben deal a stat aici doar pământ uscat acoperit cu iarbă anul trecut. Dintr-o dată am auzit în mod clar un foșnet, ca și în cazul în care un animal de mărimea unui iepure de câmp a fugit de-a lungul acestei secțiuni. Dar pentru păsările acest loc a fost în mod clar nu este cazul.

Privind în fereastra de vizualizare, am văzut care trece prin doar un metru distanță de mine un cocoș de munte de sex masculin, care este condus de adăpostul meu direct la difuzor. A fost o oră, nu am inclus înregistrarea vocii feminine. Masculul a mers la movilă și a început să cânte. Distanta a fost excelenta, si este iluminat perfect la soare crescut, dar am avut nimic pregătit pentru fotografiere. Mai mult, în loc de arzător în picioare trepied, în care a fost apă fiartă. În timp ce l-am curățat și instalat aparatul de fotografiat, masculul a plecat de la adăpost.

Dar întâlnirea cu cocosul de munte în acea zi erau încă nu au terminat. Primul mascul este lăsat pe mușchi umed și mai mult, în timp ce el a sărit ocazional la 2 - 3 metri și pălmuit aripi ostentativ, și cortul pe cealaltă parte a început să se apropie de alt cocoși de munte. De asemenea, el a venit la dinamica deghizați. Mai multe fotografii de la mică distanță unul nu a fost foarte mare succes. Între mașina și sa dovedit a fi un nod mort cocoș de munte, care taie peste figura unei păsări. Cocoșul de munte cântec realizat de nou-venit a fost atât de neobișnuit încât am fost sigur că înainte nu am să-l audă.

„Tékane“ a fost tare și nu au diferit de sunete similare emise de alți bărbați, dar „cizelat“, chiar și cu 15 de metri abia diferea. În contrast cu tare și clar „cizelat“ vecinii săi în curent, noul prieten al meu ultima parte a cântecului a fost liniștită și răgușit. El a cântat ca pentru el însuși. În ciuda luminos, stralucind cu piept de culoare și aripi, cocoșul a avut o coadă ventilator slab. Acest lucru mi-a dovedit că bărbații tineri. Poate că înainte de a tokoval undeva la marginea Lek, departe de omologii lor mai mari, iar eu pur și simplu nu am auzit de la locul lui ascunzătoare. El a fost al patrulea mascul din acest curent. Timp de o jumătate de oră de mers pe jos am fotografiat-l cu privire la o coadă deschisă și cântând pasionat, de la treizeci de metri.

Cocoșul de munte, apoi sa diminuat doar aproximativ 11 de ore, dar acest lucru nu este cel mai recent timp la care curentul poate continua. După ce se pare că atunci era tokovik, un mascul cântat la 13 ore. Și cel mai devreme, atunci când primul a apărut masculul la curent a fost de 17 ore. Neobișnuit a fost că el a venit pe jos și a fost foarte atent. La început l-am luat pentru lipirea o ramură groasă, și abia mai târziu, observând modul în care a dispărut ramura, convins că în fața mea era o pasăre. Cu o altă ocazie, la începutul lunii mai, a zburat pe Lek pentru cocoșul de noapte seara a cântat la fel ca în dimineața, și el a fost așezat pe, și eu pin departe de mine, situată într-un sac de dormit, am auzit toate nuanțele cântecele sale, a absolvit de sex masculin să cânte, „tekaya“ toate mai rar, și în cele din urmă sa oprit în întuneric complet.

Toate observațiile privind curentul cocoș de munte nu se poate scrie într-un articol scurt, iar aici sunt selectate doar cele mai interesante momente, dar arată, de asemenea, informațiile minime pe care, fără a fotografia la cocoșul de munte, în opinia mea, este pur și simplu imposibil. Dar, probabil, într-o altă locație, cum ar fotografia are propriile caracteristici, iar curenții nu se sperie și mai numeroase fotografia cocoșului de munte este mult mai ușor - este de până la tine deja.