Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

După o lună în Bangkok, a apărut întrebarea - de a prelungi o viză în Laos, Myanmar sau Kuala Lumpur. Cu toate acestea, ne-am lovit brusc pe ideea de a vizita Filipine, în cazul în care este posibil să se cumpere un bilet de avion destul de ieftin din capitala Thailandei la aeroport Clark (Manila).

Prima impresie a Filipine - „produse alimentare în cele din urmă normale!“. Fara sosuri foarte calde, ardei iute și condimente mare. Normal alimente proaspete UE a venit ne place, după o lună de la Thai „dieta.“

Am cumpărat mâncare la cafenea AirAsia, care este direct vizavi de ieșirea din Aeroportul Clark (Clark), situat în apropierea orașului Angeles. În limba locală ( „tagalog“ sau o altă opțiune „taglishe“), orașul are un nume mândru Lungsod ng Angeles si este cunoscut capitala turismului sexual în Filipine.

De obicei, în acest oraș sunt oprite, pasagerii zboruri de legătură, astfel încât să puteți găsi hotelul cu ora - este mai ieftin decât a lua o cameră pentru o zi, dar puteți dormi și să ia un duș pentru 500-700 pesos (pesos pentru a converti în ruble, trebuie să împartă cu 1,5 adică hoteluri sunt de 330-470 de ruble).

Clark Airport este o cameră mică, în care centura cremalieră și rack-uri multiple cu informații. Aici există mai multe schimbătoare de care oferă o rată foarte favorabilă.

Funny arată punctul de debarcare a pasagerilor - stewarzi deschide ambele ieșiri și mulțimea cade pe pistă, și apoi du-te pe cont propriu la cladirea aeroportului. Tu nu sunt autobuze newfangled, sau cel puțin un ghid - am urmat doar mulțimea de eroare locale și nu.

Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

Peste tot există o reparație. Filipine - o țară în curs de dezvoltare situat mai mult de 7100 de insule și reparații aici - un lucru foarte normal. automatizare minimă, maximă de forță de muncă ieftină.

Salariul mediu lunar este de aproximativ 10-15000 de pesos că, luând în considerare chiar și prețurile locale, nu este suficient. Dacă nu aveți nici o familie, toate relativ ușor, dar dacă o familie are copii, ar trebui cel puțin să plătească pentru educația lor și de îngrijire a sănătății. Și dacă câțiva copii? Pe scurt, toate atributele unei țări din Asia săracă este prezent. Mulți sunt indignat de faptul că în România trăiesc în locuri mai bine. Crede-mă, trăim mai bine! Mult mai bine!

Între timp, voi fi din nou mai aproape de subiect.

Nu uita să se uite înapoi la aerodrom pentru a vedea vulcan stins Muntele Arayat înălțimea de 1026 de metri. Dacă aveți de gând să călătorească de la Clark în capitala Filipine - Manila, puteți examina mai îndeaproape.

Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

În autobuze de la Clark la Manila program destul de ciudat. Ultimul autobuz pleacă zilnic la ora 17:00 (biletele pot fi achiziționate în interiorul aeroportului lângă semnul imens «Bilet Manila» pentru 450 de pesos pe persoană + toate bagajele sunt incluse). Am fost singurii pasageri ai confortul de 40 de locuri (mai ales în comparație cu planul de ședere) autobuz, în care aerul condiționat a lucrat atât de aprig încât la intrarea în Manila, am fost ședinței, înfășurat într-o pătură. Următorul autobuz, așa cum am informat cu bucurie lucrătorilor de aeroport, doar la miezul nopții. Deci, încercați podgadat ora de sosire, astfel încât să nu se așeze la aeroport până la miezul nopții. Deși nu este întotdeauna posibil, ca bugetul companiilor aeriene este întârziată în mod constant zboruri la o jumătate de oră.

Apropo, ca o alternativă la autobuz - puteți lua un taxi. Cu toate acestea, acest lucru nu este o opțiune de buget - 3.500 de pesos pe 90 km este în mod clar scump. Puteți ajunge la Ángeles și să încerce să facă o afacere acolo pentru 2700-3000 pesos. Pentru mai puțini bani, să înțeleagă deznădejdea situația dumneavoastră filipinezi, pur și simplu nu merg. Deși le place să negocieze și sunt dispuși să arunce 50% din prețul inițial numit.

Apropo, de la Bangkok la Clark am zburat Tiger Airways. Destul de bine companie cu un teribil scaune incomode. Dar ieftin. La bord toate acestea dau o declarație care poate fi umplut de buldozer - gărzi abia aluneca peste ochii ei, a pus o ștampilă (pentru limba română este valabil 30 de zile, poate fi extinsă la 59) și, uneori, a verifica biletul de întoarcere. Dacă doriți să stați mai mult în Filipine, este posibil să se facă un web fals, de exemplu, compania AirAsia.

Apropo, despre asta. Zvonurile spun că, dacă vă zboară aeronave AirAsia, compania oferă un serviciu de transfer de la Manila. Termenii pe care, din păcate, nu știu, dar ar fi interesant să auzi cunoștințe - pentru excursii viitoare.

Când am fost de planificare o excursie la Filipine, am decis că vom petrece noaptea în Manila, face cunoștință cu orașul și o zi sau două vor zbura la Puerto Princesa (deși corect la Puerto Princesa! Da, da, cel cu litera „c“!). Cu toate acestea, totul sa dovedit destul de diferit.

În primul rând, conta pe dooolgo drum de la Clark la Manila. Du-te, practic, nimic - 90 km, dar cele mai sălbatice blocajele din Manila ne-au permis să depășească această distanță în 4.5 ore. Am fost destul de obosit atunci când autobuzul ne-a dus în cele din urmă la stația de autobuz din oraș Pasay (Pasay City).

Dacă doriți pentru a reduce timpul de călătorie, mă pot sfătui să meargă la prima stație de metrou și de călătorie la Pasay City, fără blocaje de trafic. Doar țineți pungi strânse și de ceas buzunare - Manila este unul dintre orașele criminale și asiatice cele mai periculoase.

Dacă sunteți în deplasare către aeroportul Manila - Ninoy Akuino (Ninoy International Airport Manila Aquino), este cel mai direct de la Pasay City este de a lua un taxi, care ne-a costat 160 de pesos (nu uita contra - Filipine fără taxi șoferii conduce este interzisă în cazul în care deșeurile - amenința poliția).

Inițial am fost de gând să-și petreacă noaptea într-unul dintre hotelurile -Winston Motel, în apropiere de gară, dar realitatea dură a căzut peste noi, sub forma unui păianjen de 15 cm se execută la o viteză Usain Bolt. După 20 de minute de încercarea de a scăpa de păianjen, ne-am zdrobit încă omul sărac cu o pernă.

Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

Deși este corpul său cu blană pentru a rula pe patul nostru, sărmanul a fost greu să-l numim - picioare cu pene și imens corp au fost obligați să-și amintească despre tarantule, dintre care abundente în această parte a Asiei. Solicităm ajutorul administratorului, care, fără grabă a venit după 15 minute, când fapta murdară a fost făcut.

asambla rapid lucrurile, am decis că o noapte în acest loc suspect nu va rămâne (în plus față de păianjen în sine a dat impresia de o cameră de motel pentru divertisment pentru adulți - o oglindă pe tavan și un scaun foarte în formă de ciudat a confirmat presupunerile noastre).

Apoi a început distracția - în loc să-mi cer scuze pentru noi și să ofere un alt număr, administratori stors bani de timp petrecut în camera (care ne-am petrecut pe păianjenul). După 20 de minute de negocieri, în cele din urmă ne-am da drumul în pace, și ne-am dus direct la aeroport Manila.

Apropo, aeroportul a făcut o impresie bună. Atât de mult, astfel încât, după cină într-o cafenea cu acces Wi-FEMA (acoperă aproape întregul aeroport) sa dus la culcare pe podea, întinde o pătură. Mai bine decât hoteluri din Manila.

Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

Sfatul nostru este - să încerce să ia bilete de avion cu cel mai mic de andocare posibil, pentru a face fără o ședere peste noapte în Manila. Într-un hotel decent pentru a rămâne aici destul de scump, și mai puțin decente, așa cum am văzut în persoană, este pur și simplu periculos.

Aeroportul din Manila nu este dus (și aeroportul din Marsilia, în Franța, au existat în exces), așa că, la trezire, am reușit un minim de proceduri de igienă și a mers să se înregistreze. Zborul spre Puerto Princesa deținut timp de 40 de minute, pentru companiile aeriene locale considerate a fi norma absolută. Klim mi-a facut nervos când a plecat pentru o masă „5 minute“ și a fost aproape târziu pentru o aterizare. Pe plan toate Spartan, un minim de confort, dar frumoase vederi de la ferestre.

La bordul stewarzii avionul divertisment jocuri de pasageri, dintre care unul arata ca joc „semafor“ a unui copil. Stuarts la rândul său, a spus pentru a arăta, și primul pasager, a demonstrat obiectul în culoarea dorită, primește un suvenir din partea companiei aeriene. De exemplu - ne propunem pungă verde, centura roșie și un card de credit albastru.

Apropo, la bord un pic potryasyvaet în nori.

Cum se ajunge la Palawan, Filipine - de călătorie și de viață în străinătate

Dacă sunteți clătinat, stoc pe pastile (doar foc la fiecare scaun are o pungă de hârtie), chiar dacă zborul este foarte scurt și poate fi un pacient pic. La o oră după decolare, ne pregateam sa aterizeze in capitala insulei Palawan (Palawan) - Puerto Princesa.